AmRest po raz pierwszy w historii wydaje raport społecznej odpowiedzialności biznesu. W publikacji firma przedstawia zagadnienia związane z kwestiami społecznymi i pracowniczymi, łańcuchem dostaw, środowiskiem, prawami człowieka oraz ładem korporacyjnym.  

Pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju w historii firmy

AmRest, jako lider rynku restauracyjnego, każdego dnia wchodzi w relacje z setkami tysięcy interesariuszy: klientami, pracownikami, dostawcami, lokalnymi społecznościami, władzami oraz organizacjami pozarządowymi. Portfolio największych globalnych marek: KFC, Pizza Hut, Starbucks, Burger King, La Tagliatella, Blue Frog i Kabb oraz liczba ponad 1700 restauracji w 16 krajach oznacza ogromny wpływ na otoczenie.

– W tym roku nasza firma po raz pierwszy raportowała wskaźniki pozafinansowe dotyczące m.in. kwestii pracowniczych, środowiskowych i społecznych. Ale w AmRest zawsze mamy apetyt na więcej, dlatego postanowiliśmy podzielić się naszymi osiągnięciami w zakresie odpowiedzialności społecznej firm z szerszą grupą odbiorców. I tak powstał nasz pierwszy w historii firmy raport Zrównoważonego Rozwoju AmRest. Prezentujemy w nim naszą strategię CSR i jej wyniki, w tym konkretne projekty, z których jesteśmy dumni, takie jak Harvest – program zapobiegania marnowaniu żywności w KFC, pracowniczy konkurs grantowy czy Siemacha Spot Wrocław, którego AmRest jest partnerem strategicznym – mówi Iwona Sarachman, PR Director w AmRest.

 

Raport jako nieocenione źródło informacji

W dokumencie przedstawione są ponadto wypracowane standardy żywności, kwestie pracownicze oraz wdrożone rozwiązania na rzecz środowiska. Znajdują się w nim również wypowiedzi pracowników, partnerów biznesowych i społecznych, fakty i ciekawostki dotyczące marek AmRest, jak również przegląd polityk, procedur czy procesów HR. Dane zebrane w raporcie dotyczą wszystkich rynków, na których działa AmRest.

Publikacja stanowi podstawę do budowania długotrwałych relacji opartych na zaufaniu i zrozumieniu potrzeb – może być nieocenionym źródłem informacji dla wszystkich interesariuszy ze względu na zgromadzenie szerokich danych o działalności Spółki. Dodatkowo, w tym roku AmRest obchodzi 25-lecie działalności, dlatego też w raporcie zawarliśmy osobny rozdział, pokazujący ćwierć wieku wpływu AmRest na otoczenie – dodaje Ewelina Jabłońska-Gryżenia, CSR Manager w AmRest.

 

Proces powstawania raportu trwał ponad rok i uczestniczyło w nim około 40 pracowników AmRest z różnych krajów oraz podmioty zewnętrzne: firma doradcza CSRinfo, która wsparła AmRest w przygotowaniu merytorycznym, Diaphane Software i ich narzędzie wspomagające agregację danych oraz Public Bridge, wrocławska agencja, która opracowywała Raport od strony graficznej. Raport został przygotowany zgodnie z międzynarodowym standardem GRI i normą ISO 26000. Dokument dostępny jest na stronie firmy.

 

#

Informacje o AmRest Holdings SE:

AmRest Holdings SE to największa publicznie notowana spółka restauracyjna w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem wyjątkowej marki La Tagliatella oraz dwóch chińskich konceptów: Blue Frog i KABB. Obecnie Spółka zarządza siecią ponad 1700 lokali w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 16 krajach: Polsce, Austrii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, Słowenii, w Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Rumunii, Rosji, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Niemczech i Chinach.