1400 klientów CHEP w Niemczech od lipca uzyska dostęp do plastikowej ćwierćpalety nowej generacji. Firma CHEP, światowy lider usług wynajmu palet i kontenerów wprowadza na rynek nowy produkt, który pozwoli wielu firmom na obniżenie kosztów przygotowania akcji promocyjnych i zwiększenie efektywności sprzedaży w sieciach handlowych.

20 lat temu CHEP, wynalazł nowatorską paletę wystawową o wymiarach 600×400 mm. Dziś firma ponownie rewolucjonizuje rynek za sprawą ćwierćpalety nowej generacji (P0604B). Bazuje ona na sprawdzonych rozwiązaniach i została dodatkowo wyposażona w innowacyjne, ulepszone elementy, opracowane przy współpracy z klientami i partnerami CHEP.

Nowa ćwierćpaleta CHEP posiada wiele ulepszeń w porównaniu z dotychczasową wersją. Najnowsze palety CHEP gwarantują większą stabilność ładunku oraz oszczędność przestrzeni w trakcie transportu pustych palet i gotowych ekspozytorów. Bez problemu mocuje się na nich standy kartonowe do promocji produktów. Zastosowanie nowatorskiego systemu Blue Click usprawnia proces kompletacji i tworzenia standów. Nowe palety powinny zatem cieszyć się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród producentów i sprzedawców detalicznych, którzy szukali innowacyjnych, plastikowych platform do transportu i ekspozycji towarów.

Ćwierćpaleta nowej generacji CHEP była gruntownie przebadana przez niezależne instytucje badawcze i otrzymała znak jakości GS.

– Wytrzymałość nowej ćwierćpalety CHEP została dokładnie sprawdzona m.in. w laboratorium opakowań instytutu Fraunhofer IML. Umożliwiło to weryfikację stabilności statycznej, dynamicznej i termicznej oraz bezpośrednie porównanie tych parametrów ze starszą ćwierćpaletą CHEP. Każdy test wykonywano ponad 30 razy, aby wyniki były miarodajne – tłumaczy Dr. Volker Lange, szef działu opakowań i logistyki handlu instytutu Fraunhofera.

Model P0604B waży 1,9 kg i jest lżejszy o 0,2 kg od obecnej ćwierćpalety. Obniżona wysokość palety przekłada się na bardziej efektywne wykorzystanie transportu – w ciężarówce można ułożyć jedną na drugiej aż 36 palet, a nie 30 jak w przypadku starszego modelu. To oznacza możliwość zagospodarowania dodatkowej przestrzeni (do 20 proc. więcej miejsca), a co za tym idzie zmniejszenie liczby pojazdów wykorzystanych do przewożenia towarów i niższy poziom emisji CO2.

P0604B jest paletą posiadającą certyfikat Carbon Neutral. Oznacza to, że użytkowanie nowych palet CHEP nie powoduje zanieczyszczenia środowiska poprzez emisję CO2. Jest to możliwe m.in. dzięki realizacji przez CHEP projektów zalesiania, które neutralizują wpływ produkcji palety na środowisko naturalne.

Koncentrujemy prace badawczo-rozwojowe na nowych produktach i usługach, aby pomóc naszym klientom w budowaniu coraz lepszych łańcuchów dostaw. Ćwierćpaleta nowej generacji umacnia naszą pozycję światowego lidera usług wynajmu palet i kontenerów – mówi Christophe Campe, dyrektor generalny CHEP w Niemczech odpowiedzialny za systemy paletowe.

Aby dowiedzieć się jakiej, nowej ćwierćpalety potrzebuje rynek, firma CHEP przeprowadziła warsztaty w siedmiu krajach Europy – w tym Hiszpanii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii oraz w trzech krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Zostali na nie zaproszeni m.in.: producenci, sieci detaliczne oraz firmy z branży TSL. Celem spotkań było określenie problemów i ,,wąskich gardeł’’ z jakimi borykają się logistycy w całym łańcuchu dostaw ze szczególnym uwzględnieniem procesu dostawy towaru z magazynu sieci handlowej na półkę sklepową. Jak się okazuje 65 proc. łącznych jego kosztów generowanych jest właśnie na odcinku zwanym „ostatnią milą”, zanim produkt trafi do sprzedaży. Powodem jest złożoność dostaw realizowanych przez wielu dostawców, trudności w prognozowaniu popytu i przede wszystkim duża ilość formatów nośników (m.in. palet) trafiających do centrum dystrybucyjnego czy magazynu dystrybutora. To w znaczący sposób przekłada się na efektywność i czasochłonność procesu zatowarowania.

Efektem tych badań jest właśnie paleta CHEP nowej generacji. Model P0604B został opracowany w ciągu ostatnich 18 miesięcy w centrum innowacji CHEP w Orlando na Florydzie przez wewnętrznych i zewnętrznych ekspertów oraz najważniejszych użytkowników. CHEP przeprowadził w Niemczech wstępne próby z 75 partnerami i klientami, do których należeli producenci, sprzedawcy detaliczni, wytwórcy standów oraz firmy konfekcjonujące i logistyczne.

Działamy na rynku niemieckim już ponad 20 lat. Stale staramy się zwiększyć poziom zadowolenia klientów, poprzez usprawnienie procesu dostaw i odbioru oraz utrzymanie kosztów na stabilnym poziomie. Wysokiej jakości produkty, innowacje, rozbudowana sieć i znakomita obsługa klienta to podstawowe zalety naszej oferty. Warto podkreślić, że Niemcy to strategiczny rynek, nie tylko dla CHEP, ale dla całego europejskiego łańcucha dostaw – podsumowuje Christophe Campe, dyrektor generalny CHEP w Niemczech odpowiedzialny za systemy paletowe.

Według CHEP nowe palety odniosą w Niemczech wielki sukces. Firma planuje wkrótce rozszerzenie sprzedaży na inne kraje, w tym Benelux, Francję, Wielką Brytanię, Hiszpanię i Polskę.

 

CHEP jest światowym liderem oferującym rozwiązania w dziedzinie wtórnego i wielokrotnego użytkowania opakowań oferując swoje usługi wielu największym światowym firmom w takich sektorach, jak dobra konsumpcyjne, świeże produkty, napoje i przemysł motoryzacyjny. Działalność firmy CHEP jest przyjazna środowisku i zwiększa efektywność pracy swoich klientów redukując jednocześnie ryzyko operacyjne i uszkodzenia produktu. CHEP zatrudnia ponad 7,500 pracowników oraz dysponuje 300 milionami palet i kontenerów, dzięki czemu proponuje bezkonkurencyjną ofertę i wyjątkową wartość usług, wspierając ponad 500,000 punktów kontaktu z klientem w ponad 50 krajach. Współpracujemy z globalnymi firmami i markami, takimi jak Procter & Gamble, Sysco, Kellogg’s, Kraft, Nestlé, Ford oraz GM. CHEP jest częścią Brambles Limited. Aby uzyskać więcej informacji zapraszamy do odwiedzenia naszej strony www.chep.com.