Branża marketingowa odznacza się dużą płynnością i niesamowicie szybkimi zmianami w obrębie technik i sposobów prowadzenia skutecznego marketingu. Można by powiedzieć, że przecież każda branżą się zmienia, ale wydaje nam się, że marketing to szczególna kategoria. Książki o marketingu muszą być stale aktualizowane, ponieważ na dziedzinę, którą opisują, składa się świat reklamy, zarządzania, sprzedaży i Internetu. Szczególnie Internet to niezwykle dynamiczna platforma, jeśli chodzi o reklamę, a jak wiemy, jeżeli jakaś firma nie istnieje w Internecie, to nie istnieje w ogóle.

Jak zostać dobrym marketingowcem?

ksiażki

Jeżeli pragniemy zostać marketingowcem, to wiedzę możemy zdobywać w różnoraki sposób. Istnieje mnóstwo kierunków studiów zarówno zwykłych, jak i podyplomowych związanych z marketingiem, zarządzaniem i pokrewnymi dziedzinami. To na pewno dobry początek, aczkolwiek aby wyróżniać się wśród innych konieczne będzie także czytanie książek o marketingu, dodatkowe kursy oraz wiedza zdobyta w praktyce. Praktyka, która można zdobyć dopiero podczas staży, wolontariatu czy pierwszej pracy jest bardzo ważna jednak, aby miała ona jakikolwiek sens, konieczne są fundamenty. Owe fundamenty to wiedza, którą oferują nam książki o marketingu. Literatura branżowa oczywiście dzieli się na tę lepsza i gorszą, aczkolwiek przeczytanie niektórych tytułów będzie odpowiednim początkiem naszej kariery marketingowca. Skutecznego marketingu można także nauczyć się bez wcześniejszego doświadczenia. Wiele firm handlowych nastawionych na pracę z klientem oferuje swoim pracownikom szereg kompletnych szkoleń, które mogą przygotować kandydata do wydajnej pracy z sukcesami. Jednak książki o marketingu będą zawsze dobrym uzupełnieniem i dodatkiem do kursów i szkoleń.

Jakie pozycje wybrać?

Jeśli chodzi o książki o marketingu, to niektóre zostały napisane z perspektyw bardzo merytorycznej i nastawionej na teoretyczne zagadnienia, inne natomiast to storytellingi opowiedziane przez doświadczonych marketingowców z branży. Wydaje nam się, że warto liznąć trochę tego i trochę tego. Potrzebna jest zarówno gruntowana i sprawdzona podstawa teoretyczna, jak i trochę doświadczeń innych, które będziemy mogli wcielić podczas naszej pracy w przyszłości. Mając taki komplet informacji, można ruszać w odmęty trudnego świata reklamy, negocjacji i podpisywania umów. Praca w marketingu może być niewdzięczna, aczkolwiek możecie sobie wyobrazić chyba, jaką satysfakcje daje kolejna podpisana umowa, oraz gwałtowny skok sprzedaży, który został spowodowany naszymi działaniami.