W DB Schenker oprócz angażowania się w ogólnopolskie akcje charytatywne, pracownicy od 10 lat realizują Czas Pomagania. Średnio każdego roku w wiosennym „Zielonym Czasie Pomagania” i zimowym w „Świątecznym Czasie Pomagania” uczestniczy około 600 osób.

  Jako wolontariuszka działam już od 6 lat, czyli od chwili rozpoczęcia pracy w DB Schenker – wyjaśnia Aneta Róg, Szef Usług Biznesowych. – Co jest dla mnie największym wyzwaniem? Przygotowując plan projektu zawsze mam ogrom pomysłów i najtrudniej wybrać mi te działania, które będą najbardziej pomocne. Za każdym razem czuję radość z niesienia pomocy. Nie jest łatwo opisać emocje, które towarzyszą wolontariuszom podczas realizacji projektu – to niesamowite pozytywne uczucia, niosą za sobą nowe doświadczenia i niezapomniane chwile. Najbardziej w pamięci utkwił mi pierwszy projekt, w który się zaangażowałam. Czekałam na wolontariuszy w zupełnie innym miejscu niż to, które wcześniej ustaliliśmy. Chyba nigdy w tak krótkim czasie nie przebiegłam dwukilometrowego odcinka, żeby dołączyć do grupy. Pamiętam stres, który mi wtedy towarzyszył i radość już na końcu akcji, kiedy wiedziałam, że wszystko przebiegło zgodnie z planem.

W rzeszowskim oddziale operatora logistycznego co roku pracownicy ruszają z pomocą lokalnej społeczności. Zimą wolontariusze przygotowali zabawę choinkową dla osób niepełnosprawnych. Wiosną zrealizowali projekt, który miał na celu pogłębienie wiedzy i świadomości ekologicznej odnośnie roli pszczół w przyrodzie.

Od 10 lat do udziału w projektach wolontariackich w DB Schenker zapraszani są przewoźnicy, kurierzy oraz klienci, a także instytucje publiczne, fundacje
i stowarzyszenia.