Najlepszych przedsiębiorców 2016 roku poznaliśmy podczas uroczystej gali rozstrzygnięcia konkursu Liderzy Jutra, która odbyła się 17 listopada w warszawskim hotelu Sheraton. Plebiscyt zorganizowany został przez ICAN Institute – wydawcę prestiżowego magazynu „Harvard Business Review Polska” z okazji 20-lecia istnienia.

20 lat inspiracji polskiego biznesu przez ICAN Institute

ICAN Institute od początku swojego istnienia wspiera menedżerów i przedsiębiorców w poprawie jakości ich biznesu, podnoszeniu poziomu zarządzania, a co za tym idzie – zwiększania szansy na sukces. Misją instytutu są edukacja polskich liderów w rozwoju umiejętności biznesowych, a także ich wsparcie i inspiracja do działania w  zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej.

Przez ostatnie 20 lat ICAN Institute doradza, w jaki sposób odnieść sukces
w biznesie. Dajemy wskazówki, jak połączyć życie zawodowe z osobistym; jak
w konsekwencji tej synergii odnieść sukces życiowy, którego immanentną częścią niewątpliwie jest pomyślność w biznesie. Osiągnąć go można, m.in. wykorzystując doskonałe narzędzia, jakie instytut oferuje podczas organizowanych szkoleń czy konferencji
– powiedział Andrzej Jacaszek, członek Kapituły konkursu, wydawca „Harvard Business Review Polska”.

Jubileuszowy konkurs Liderzy Jutra 2016 był doskonała okazją do uhonorowania  tych przedsiębiorców, którzy zmieniają oblicze polskiego rynku dzięki swoim śmiałym decyzjom, wizjom oraz konsekwencji w działaniu. Świadomych odpowiedzialności za rolę, jaką mają do spełnienia w swym otoczeniu, i gotowych do pokonywania nowych wyzwań związanych z funkcjonowaniem nowoczesnej gospodarki. Tym samym stanowiących godny do naśladowania wzór.

Konkurs Liderzy Jutra 2016 – finał plebiscytu

Finał plebiscytu był idealnym momentem do integracji środowiska, wymiany doświadczeń oraz wzajemnej inspiracji. Uhonorowano tych, którzy poprzez działania i odwagę w podejmowaniu decyzji osiągnęli spektakularny sukces w swojej branży. Ostateczną decyzję podjęła niezależna Kapituła konkursu, w której skład weszli przedstawiciele polskiej sceny biznesowej: dr Witold Jankowski, Andrzej Jacaszek, Paweł Kubisiak, Adrianna Wardzała i Mariusz Smoliński. Wyróżniono laureatów w pięciu kategoriach: Strategia wzrostu, Przełomowe innowacje, Ekspansja zagraniczna, Model biznesowy i Lider zmiany. Przyznana została również nagroda specjalna za wyjątkowe dokonania w obszarze wspierania rozwoju polskiej gospodarki.

Za wielkimi sukcesami stoją konkretni ludzie. Prawdziwy lider jedną ręką odważnie kieruje organizacją zgodnie ze swoją wizją, drugą natomiast dba o pracowników – inwestując w ich rozwój, budując silną wewnętrznie strukturę. Taka postawa
w powiązaniu z podejściem długookresowym przy dobrze funkcjonującym zespole pracowników oraz sprawnym zarządzaniu pozwala odnieść imponujący sukces. Wzmacnia ona również możliwości na rynku krajowym i zagranicznym oraz mobilizuje całe środowisko biznesowe do czerpania inspiracji z działań liderów
– powiedział dr Witold Jankowski, przewodniczący Kapituły konkursu, prezes zarządu ICAN Institute oraz redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”.

W kategorii Strategia wzrostu, przyznawanej za wypracowanie ponadprzeciętnego wzrostu dochodów firmy w porównaniu z innymi reprezentantami branży, uhonorowany został Mariusz Golec – prezes zarządu firmy Wielton SA.

Laureatem w kategorii Ekspansja zagraniczna decyzją głosów Kapituły został Maciej Formanowicz – prezes zarządu Fabryk Mebli „FORTE” SA przecierający szlaki i budujący pozycję silnego gracza na rynkach zagranicznych. Wyróżnienie otrzymał za spektakularny sukces w ekspansji międzynarodowej.

Od wielu lat intensywnie działamy na rynkach zagranicznych. W konkurowaniu z międzynarodowymi liderami pomagają nam pasja do tego, co robimy, zaufanie, jakim obdarzyli nas klienci, najwyższej jakości produkty i doświadczenie. Te wszystkie elementy są podstawą naszej ekspansji i jednocześnie dobrym przepisem na sukces – powiedział Maciej Formanowicz – prezes zarządu Fabryki Mebli „FORTE” SA.

W kategorii Model biznesowy za osiągnięcie i utrzymanie wysokiego tempa rozwoju firmy przy wykorzystaniu unikalnych narzędzi oraz nowatorskich rozwiązań laureatami zostali Adam i Jerzy Krzanowscy – Grupa Nowy Styl.

Zwycięzcą w kategorii Przełomowe innowacje za konsekwentne wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, które skutecznie wpływają na zmiany i wyznaczają nowe standardy w branży, został Mirosław Lubarski – członek zarządu, dyrektor
ds. marketingu i eksportu w grupie Polskie Składy Budowlane SA.

Uroczystość rozstrzygnięcia konkursu została zakończona wręczeniem nagrody w kategorii Lider zmiany za skuteczne przeprowadzenie firmy przez trudną i wymagającą zmianę. Laureatem został Krzysztof Folta – prezes zarządu TIM SA. Decyzją Kapituły konkursu Krzysztof Folta został również uhonorowany nagrodą specjalną „Harvard Business Review Polska” za niezłomność we wprowadzaniu swojej firmy w erę rewolucji cyfrowej.

Wielkie zmiany wymagają odwagi. Ich przeprowadzenie to dla wielu organizacji szansa na osiągnięcie zupełnie nowego poziomu. Nie wszyscy jednak się na to decydują – dokonać tego mogą jedynie prawdziwi liderzy. Podstawą każdego działania w biznesie są ludzie. To na nich opiera się cały kręgosłup firmy. Dlatego tak istotne jest wsparcie pracowników i inwestowanie w nich. Rozwój jest bardzo ważny – pozwala on odkryć zupełnie nowe poziomy własnych możliwości. Dzięki takiemu podejściu mamy pewność, że ewolucji naszej organizacji towarzyszyć będą najlepsi z najlepszych i godni zaufania ludzie. To podstawa dobrej zmiany – powiedział Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA.

Laureaci konkursu to wybitni menedżerowie, którzy swoimi działaniami wspierają rozwój polskiego biznesu i w znaczący sposób wpływają na krajową gospodarkę. Uroczystość rozstrzygnięcia plebiscytu była doskonałą okazją do podsumowania dotychczasowych osiągnięć, ale również idealnym momentem do wyznaczenia nowych celów na kolejne lata.

Plebiscyt został objęty honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju, a partnerem wydarzenia została Krajowa Izba Gospodarcza.

Patronami medialnymi wydarzeni byli: „Magazyn VIP”, „Marketer+”, „Nowa Sprzedaż”.

Więcej na: liderzyjutra2016.pl.

 

O ICAN Institute:

ICAN Institute od dwóch dekad prowadzi unikalną w skali Europy Środkowej
i Wschodniej działalność, łącząc m.in. wydawanie krajowej edycji „Harvard Business Review” z działalnością executive education, doradztwem, realizacją wiodących projektów konferencyjnych dla menedżerów wysokiego szczebla, a także przygotowaniem i prowadzeniem programów partnerskich oraz opracowywaniem portali wiedzy dla organizacji biznesowych.

Więcej na stronie internetowej: www.ican.pl