Ajinomoto Poland_Zakład produkcyjny_1 72

Pod koniec maja 2016 roku AJINOMOTO POLAND Sp. z o.o. uruchomiła w fabryce w Małkini unikatową, zaprojektowaną w Japonii, nowoczesną linię produkcyjną służącą do produkcji zup instant z makaronem  w kubku. Dzięki tej inwestycji firma znacznie rozszerzy działalność w Europie, wzmocni wydajność produkcji, a także zwiększy możliwości rozwojowe dla swoich produktów. Nowa linia produkcyjna jest głównym etapem rozbudowy fabryki w Małkini, wartość inwestycji to 7 mln EUR. Uruchomienie nowej linii produkcyjnej przekłada się na 2-krotny wzrost wydajności produkcji w fabryce. Dzięki temu przedsięwzięciu zatrudnienie w fabryce znajdzie dodatkowo blisko 80 osób, a ilość zatrudnionych w fabryce pracowników wzrośnie do 300. Uroczyste otwarcie nowej linii odbyło się 20 maja bieżącego roku. W ceremonii otwarcia wzięło udział wielu ważnych gości, między innymi Ambasador Japonii Shigeo Matsutomi.

           

INFORMACJE O FIRMIE AJINOMOTO POLAND Sp. z o.o

 

Ajinomoto Poland Sp. z o.o. to producent i dystrybutor zup oraz dań instant z makaronem. Firma powstała  w 1999 r. Jej siedziba mieści się w Warszawie przy ul. Sobieskiego 104, natomiast zakład produkcyjny znajduje się w Małkini Górnej. Ajinomoto Poland Sp. z o.o.  zarządza markami SAMSMAK, OYAKATA, YUMYUM.

Firma jest również producentem asortymentu produktowego marek własnych globalnych sieci sprzedaży obecnych w Polsce oraz marek własnych znaczących klientów zagranicznych z EU. Roczny obrót firmy Ajinomoto Poland Sp. z o.o. to ok. 90 mln PLN.

 

Proces produkcji odbywa się w oparciu o najwyższe standardy jakościowe i spełnia wymogi zgodnie z certyfikatami jakości ISO 9001, ISO 14001, BRC, IFS.

 

Ajinomoto Poland Sp. z o.o. jest częścią  japońskiej korporacji Ajinomoto Group specjalizującej się w produkcji artykułów spożywczych i farmaceutycznych. Firma Ajinomoto Group została założona ponad 100 lat temu, a jej główna siedziba znajduje się w Tokio.

 

Firma Ajinomoto Poland Sp. z o.o., po przeprowadzeniu licznych badań konsumenckich podjęła decyzję o rewizji portfolio produktów ze szczególnym naciskiem na rozwój kategorii produktów japońskich pod marką OYAKATA. Jest to odpowiedź na wzrost popularności kuchni japońskiej w Europie, w tym również w Polsce. Rynek japońskiej żywności w Europie dynamicznie się rozwija, a miłośników japońskiej sztuki kulinarnej ciągle przybywa. Warto podkreślić, że japońska kuchnia została wpisana na listę niematerialnego dziedzictwa kulturowego UNESCO.

 

Ajinomoto Poland Sp. z o.o. bazując na know-how firmy rodzimej w Japonii – Ajinomoto Group rozwija w Polsce linię japońskich dań instant z makaronem w kubkach oraz zup instant z makaronem w torebkach.  Obecnie wprowadza też na rynek odnowione produkty pod marką SAMSMAK w atrakcyjnych polskich smakach – są to zarówno zupy w torebkach i kubkach, jak i dania w kubkach. Ajinomoto Poland Sp. z o.o. oferuje również zupy orientalne z makaronem z akcentem kuchni tajskiej pod marką YumYum.

 

 

 

OPIS OGÓLNY FIRMY AJINOMOTO POLAND Sp. z o.o.

 

  • Nazwa:                                  AJINOMOTO POLAND SP. Z O.O.
  • Siedziba:             00-764 Warszawa, ul. Sobieskiego 104
  • Rok założenia:             1999
  • Zarząd:                                  Prezes Zarządu: SOJI SUZUKI

Członek Zarządu:                     HIROYUKI TERAMTO
Członek Zarządu:                     SHUNICHI KOMATSU
Członek Zarządu:                     ROBERT NICHOLS
Członek Zarządu:                     TOSHIRO TSUBOI
Członek Zarządu:                     SERGIUSZ MATUSIAK

  • Kapitał:             510.000,00 PLN
  • Profil biznesowy:             Produkcja oraz sprzedaż zup/dań instant z makaronem oraz przypraw
  • Obszar działalności: Polska, kraje EU

 

 

AJINOMOTO CO., INC ., JAPAN

 

Ajinomoto Co. jest światowym producentem wysokiej jakości przypraw, żywności, napojów, aminokwasów oraz środków farmaceutycznych. W portfolio produktów znajduje się mrożona żywność, makarony instant, zupy instant, przyprawy i sosy. Firma została założona w 1909 roku i obecnie działa w 26 krajach.

W 2014 roku Ajinomoto Co. osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 1,006.6 mld JPY (ok. 8 mld EURO).

Produkty Ajinomoto Group dostępne są w 130 krajach. Ajinomoto Co.  posiada obecnie 128 fabryk na całym świecie, w których zatrudnia ponad 31 000 osób. Więcej informacji na stronie www.ajinomoto.com

 

Osoba do kontaktu:

Agnieszka Frączek

Product Marketing Manager

Ajinomoto Poland Sp. z o.o.

fraczek@ajinomoto.com.pl

 

Więcej informacji o firmie i produktach na stronach *                                                                  

www.ajinomoto.com.pl

www.samsmak.com

www.facebook.com/zupy SAMSMAK

 

* aktualizacja stron internetowych o nowości produktowe- lipiec’2016  po wprowadzeniu produktów na rynek