Inbound Marketing, czyli marketing przychodzący, to nowa strategia, która rezygnuje z natrętnych reklam zachwalających produkt, a w zamian za to skupia się na działaniach umożliwiających odbiorcom samodzielne odnalezienie firmy będącej nadawcą komunikatu. Potencjalni klienci sami znajdują to, czego potrzebują. Jak to działa i dlaczego jest skuteczne? Sprawdźmy!

Jak działa Inbound Marketing?

Technika nazywana Inbound Marketingiem zyskuje coraz większą popularność na całym świecie. Zajmujące się wizerunkiem firm agencje Public Relations – takie jak E.C.H.O. Communications – widzą w niej naprawdę ogromny potencjał. Największą siłą takich kampanii jest emocjonalne zaangażowanie odbiorcy. Zamiast natrętnych reklam, które darzymy coraz mniejszym zaufaniem, lepiej postawić na coś, co przyciągnie uwagę odbiorców, stanowiąc dla nich tzw. wartość dodaną. Inbound Marketing nie tylko angażuje nowych klientów, lecz także utwierdza przywiązanie do marki u tych już pozyskanych. W przekazach będących częścią tej strategii marketingowej skupiamy się przede wszystkim na wartościowej treści, która zostanie doceniona przez odbiorców. Wśród różnych działań podejmowanych w ramach Inbound Marketingu wyróżnia się stworzenie oraz prowadzenie bloga powiązanego z branżą, content marketing, działania z zakresu SEO (optymalizacja strony internetowej), marketing wirusowy oraz promocję firmy w mediach społecznościowych. Efektem dobrze poprowadzonej kampanii inbound marketingowej będzie nawiązanie trwałej relacji z odbiorcami.

Poznaj główne strategie Inbound Marketingu i ciesz się sukcesem!

Dobór narzędzi wykorzystywanych w Inbound Marketingu z pewnością nie był przypadkowy. Śledząc sposób ich funkcjonowania, widzimy bowiem, że wszystkie działania wzajemnie się dopełniają, stanowiąc razem wartościową i angażującą formę komunikacji z odbiorcami czy też potencjalnymi klientami. Dobrze działający blog branżowy, nie obejdzie się bowiem bez content marketingu, a zatem pozyskania unikalnych i wartościowych pod względem merytorycznym treści. Nie wystarczy jednak inwestować w rzetelne artykuły blogowe. Wszystkie treści należy bowiem odpowiednio zoptymalizować. I tu konieczne jest wykorzystanie kolejnego narzędzia – SEO. Dobór odpowiednich słów kluczowych i optymalizacja treści pod wyszukiwarkę internetową jest niezbędne ku temu, aby nasi klienci mogli odnaleźć wszystko to, co oferuje firma. Współcześnie proces zakupu rozpoczyna się bowiem właśnie od wyszukania informacji w Internecie. Dlatego też nie może nas zabraknąć wśród kilku pierwszych wyników wyszukiwania. Doskonałym sposobem na podtrzymanie więzi z odbiorcami, a także na zaangażowanie nowych osób są media społecznościowe. Aktywność w tej sferze pozwala na nawiązanie interakcji i pokazanie firmy w nieco innym, bardziej „ludzkim” świetle. Dodatkową zaletą Inbound Marketingu jest to, że wszystkie komunikaty kierowane są odpowiednich grup docelowych, co jeszcze bardziej zwiększa prawdopodobieństwo nawiązania trwałych relacji. Z taką strategią nie może się nie udać!

Publikacja: insane.agency