Trendy w obszarze ECM w 2017 r

Informacja jest kluczowym zasobem każdej nowoczesnej korporacji, a jej znaczenie zwiększa się z dnia na dzień. Jest oczywiste, że sukces firmy zależy od tego, w jaki sposób traktuje swoje korporacyjne dane. Dlatego też zwiększa się rola takich rozwiązań do zarządzania informacjami, które są w stanie dostosować się do zewnętrznych wyzwań oraz aktualnego kontekstu biznesowego. Poniżej przedstawiam siedem trendów w obszarze ECM, które będą skupiały uwagę rynku w 2017 roku.

1. Jedna platforma dla optymalnej wydajności

Równie ważne jest zintegrowanie procesów biznesowych z istniejącymi zasobami oraz upewnienie się, że oba te aspekty są oparte na tych samych meta danych. Dlatego też jednym z najgorętszych trendów w obszarze ECM i BPM jest opracowanie jednej platformy, która pozwala na współpracę pomiędzy zasobami informacyjnymi i procesami biznesowymi – z korzyścią dla przedsiębiorstwa.

2. Klient przede wszystkim

Docenienie wagi klienta oraz szybka i bezproblemowa obsługa są kluczowym aspektem każdego biznesu. Dlatego też tak istotna jest pełna integracja pomiędzy systemem ECM a innymi kluczowymi systemami (np. CRM czy ERP). W ten sposób wszelkie ważne dane dotyczące klientów będą się znajdować pod ręką, co będzie można przekuć w przewagę konkurencyjną.

3. Wymogi bezpieczeństwa

W momencie, gdy od informacji zależy powodzenie (i rozwój) biznesu ich ochrona staje się rzeczą oczywistą. Dlatego tak ważne jest posiadanie systemu ECM z odpowiednio skonfigurowanym dostępem opartym na przypisanych rolach w przedsiębiorstwie, który jest jednocześnie elastyczny i można go konfigurować w zależności od potrzeb korporacyjnych czy wymogów prawnych. System ten powinien mieć również opcję zdalnego (ale i jednocześnie bezpiecznego) dostępu.

4. Wiele urządzeń – ten sam poziom zadowolenia użytkowników

Znaczenie mobilności wciąż rośnie. Eksperci przewidują, że ponad 70% pracowników w przeciągu najbliższych sześciu lat w całości przeniesie swoją pracę na urządzenia mobilne. ECM nie jest wyjątkiem. Ważne więc, by pracownicy mogli korzystać z tej samej wydajności, tych samych funkcjonalności oraz elastyczności na wszystkich platformach. Niezależnie czy pracują w biurze, w domu czy korzystają z urządzeń mobilnych w podróży.

5. Gotowi na chmurę

Chmura jest wszędzie. I staje się istotniejsza z każdą chwilą. Nowoczesne systemy muszą jednocześnie wspierać usługi dostępne w chmurze, te umieszczone na serwerach, jak również rozwiązania hybrydowe (czyli te, w których łączymy rozwiązania on-premises z usługami typu SaaS).

6. Przykład idzie z sektora B2C – szczególnie w zakresie doświadczeń użytkownika końcowego

Nowoczesne rozwiązania ECM powinny być tak łatwe w użyciu jak Google czy Facebook. Dzięki natychmiastowej możliwości wyszukiwania, intuicyjnemu interfejsowi oraz adaptacyjnemu, kontekstowemu przeszukiwaniu tekstów wszyscy użytkownicy mogą sprawnie pracować w systemie ECM.

7. Elastyczność i skalowalność

W dzisiejszym świecie nowoczesne systemy ECM muszą być elastyczne i skalowalne, gdyż firmy oraz środowiska biznesowe nieustannie się zmieniają. Dzięki rozwiązaniom, które mają wbudowany element agile staje się to niezwykle proste. Bez tej funkcjonalności, system ECM jest skazany na porażkę.

Autor: Marcin Somla, Dyrektor S.E.R. Solutions Polska

 

O SER Group

SER Group łączy ludzi, produkty i procesy w optymalny sposób by zapewnić pracownikom cyfrowe środowisko pracy przyszłości. Dzięki platformie Doxis4 iECM od 30 lat ustalamy standardy rozwoju rozwiązań ECM w dużych przedsiębiorstwach. Ponad 1 mln zadowolonych użytkowników na świecie polega na naszych przyjaznych w obsłudze rozwiązaniach by zwiększyć tzw. zwrot z informacji. Zintegrowana platforma rozwiązań ECM i BPM (zarządzanie procesami biznesowymi) sprawnie łączy treści z procesami – z korzyścią dla użytkowników. Podejście „ECM Excellence by SER” łączy w sobie wizję, wiedzę i doświadczenie ponad 550 pracowników SER Group.

Dzięki temu, że posiadamy biura sprzedażowe w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, krajach Beneluxu, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Polsce, Rosji, UK, Indiach i Chinach, oferujemy klientom dostosowane do lokalnych wymagań produkty i rozwiązania. Międzynarodowa sieć partnerów wspiera nasze działania w jeszcze większej liczbie miejsc.