Wizytówka to coś, bez czego żaden profesjonalny przedsiębiorca nie może się obejść. Każdy wie, że powinna ona zawierać dane kontaktowe, ale nie każdy zdaje sobie z sprawę, jak przyciągnąć do siebie za jej pomocą klientów. W poniższym artykule podpowiadamy, jak zaprojektować wizytówkę idealną.

Co powinno znaleźć się na wizytówce?

Pamiętaj, że wizytówka to nie ulotka – powinny się na niej znaleźć tylko najważniejsze informacje. Mamy tu na myśli dane kontaktowe, czyli: imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej. Jeśli jesteś przedstawicielem jakiejś firmy, zadbaj o to, aby na wizytówce znalazło się jej logo. Inne dane czy chwytliwe hasła są zupełnie zbędne. Jeśli chcesz zwrócić na siebie uwagę, możesz umieścić na wizytówce intrygującą infografikę – nadmiar tekstu jest zbędny.

Jaki jest idealny rozmiar wizytówki?

Standardowy wymiar wizytówek to 9 x 5 cm. Dzięki zachowaniu takich proporcji klienci bez problemu będą mogli umieścić Twoją wizytówkę w portfelu czy wizytowniku. Zbyt duże wymiary mogą się przyczynić do tego, że wizytówka zostanie zniszczona albo po prostu wyrzucona. Zbyt małe z kolei sprawią, że łatwo będzie ją zgubić.

Jak się wyróżnić?

Zwrócić na siebie uwagę pomoże Ci oryginalny kształt lub kolorystyka wizytówki. Zadbaj o to, aby nie były to czarne litery na białym tle – na taką wizytówkę nikt nie zwróci uwagi! Najlepiej, jeśli kolorystyka wizytówki jest spójna z barwami logo Twojej firmy. Takie rozwiązanie zwiększy jej rozpoznawalność i świadomość marki.

Daj się zobaczyć!

Popularnym ostatnio rozwiązaniem jest umieszczanie na wizytówce zdjęcia. To świetny pomysł, którym zdecydowanie powinieneś się zainteresować –jeśli ludzie będą mogli przypisać nazwisko do twarzy, wzrasta prawdopodobieństwo, że się z Tobą skontaktują. Pamiętaj, żeby nie było to zdjęcie z wakacji, tylko profesjonalna fotografia – najlepiej wykonana przez fotografa biznesowego.

Gdzie wydrukować wizytówki?

To oczywiste, że nie możesz wydrukować wizytówek samodzielnie, używając własnej drukarki. Powinieneś w tej kwestii zaufać profesjonalistom, którzy pomogą Ci w wyborze właściwego rozmiaru i odpowiedniej gramatury papieru. Jeśli masz już gotowy projekt wizytówki, nie wahaj się i skorzystaj z usług doświadczonej drukarni jak na przykład jkbprint.pl.

Podsumowanie

Dobra wizytówka to kompilacja wielu czynników. Właściwe dane, odpowiedni rozmiar i kreatywny projekt – to najważniejsze z nich. Uwzględnij nasze wskazówki przy projektowaniu swoich wizytówek, a na pewno chętnie odezwie się do Ciebie grono potencjalnych klientów!