Prowadzenie firmy jest ogromnym wyzwaniem, szczególnie dla osób, które nie ma ją w tym żadnego doświadczenia. Do bycia szefem trzeba się odpowiednio przygotować. Samo założenie firmy nie jest proste, a co dopiero jej prowadzenie. Ucz się na błędach innych i ich nie popełniaj, dzięki temu zaoszczędzisz sobie sporo czasu i pieniędzy.

Dobry pomysł

Dobre pomysły sprzedają się same. I to powinno być Twoim mottem. Nie porywaj się na biznesy, które z góry są skazane na porażkę. Jeśli chcesz być dziesiątą kosmetyczką w małym miasteczku, zastanów się, czy aby na pewno inwestycja Ci się zwróci. Zrób drzewko decyzyjne, a także listę zysków i strat. Przeanalizuj konkurencje, pozwoli Ci to na realne spojrzenie na własny biznes.

Przygotuj się do założenia firmy

Zakładając firmę musisz uzbroić się w cierpliwość. Choć od kilku lat cała procedura jest uproszczona i tak trzeba odczekać swoje i zapukać w kilka okienek. Pierwsze swoje kroki musisz skierować do Urzędu Miasta/Gminy, następnie uzyskaj numer REGON, załóż konto bankowe i wyrób pieczątkę – choć ta jest coraz mniej potrzebna, czasami możesz spotkać się z instytucjami, które jej wymagają. Kolejne kroki skieruj do ZUS-u, tam zgłoś siebie i swoich pracowników, ostatnim krokiem jest zawiadomienie Państwowej Inspekcji Pracy. Kiedy wykonasz te wszystkie kroki możesz tytułować siebie szefem firmy. Choć jest ich sporo, nie zniechęcaj się. Jeśli masz dobry plan na biznes, warto wykonać te kroki.

Wybierz program to faktur

Każdy przedsiębiorca od czasu do czasu musi wystawić fakturę. Ręczne ich wypisywanie już dawno przeszło do lamusa, a na ich miejsce wstąpiły programy online. Są one najwygodniejszą formą wystawiania faktur. Za pomocą kilku kliknięć faktura ląduje na biurku kontrahenta (przykład). Jednak największą ich zaletą jest ich mobilność. Wystarczy dostęp do Internetu, aby za pomocą kilku stuknięć w telefon kontrahent dostał fakturę mailem. W prowadzeniu działalności liczy się czas, dzięki takim programom można go sporo zaoszczędzić.

Poszukaj zleceniobiorców

Nie ma nikogo kto znał by się na wszystkim. Jeśli przedsiębiorca wie, że jego działalność może wymagać realizowania zadań na których nie do końca się zna, lepiej zatrudnić kogoś do wykonania tego zadania. Teoretycznie jest to dodatkowy koszt, jednak lepiej zrealizowane zadanie może przynieść kolejnych klientów z polecenia.

Uzbrój się w cierpliwość i działaj. Jeśli masz dobry pomysł, to Twój biznes sprzeda się sam, a to najważniejsze w prowadzeniu firmy.