Western Union (NYSE: WU), światowy lider usług przekazów pieniężnych oraz największy bank w Polsce PKO Bank Polski, zainicjowały współpracę, oferując klientom większą wygodę w przesyłaniu przekazów Western Union bezpośrednio na konto osobiste za pośrednictwem smartfona.

Klienci PKO Banku Polskiego mogą kierować przekazy pieniężne Western Union (WU) bezpośrednio na konto osobiste w aplikacji mobilnej banku – mając możliwość korzystania z pieniędzy w dowolnej chwili i z dowolnego miejsca.

Western Union kontynuuje rozwój swojej międzynarodowej platformy, umożliwiając klientom płynne przekazywanie i odbiór pieniędzy w coraz bardziej zróżnicowany sposób. Obecnie 80% ubankowionych klientów w Polsce korzysta z bankowości internetowej, a procent użytkowników bankowości w smartfonach stale rośnie.

„Wzbogacanie palety możliwości odbierania przekazów pieniężnych przy wykorzystaniu bankowości mobilnej otwiera kolejny etap w naszej długiej i niezwykle owocnej współpracy z PKO Bankiem Polskim  – powiedział Konrad Olszaniecki, Dyrektor na Region Europy Centralnej i Wschodniej, Western Union.

Wprowadzenie mobilnej aplikacji oznacza, że PKO Bank Polski jest pierwszym agentem Western Union w Polsce, który oferuje usługi przekazywania pieniędzy w kanałach tradycyjnych, bankowości elektronicznej, w tym bankowości mobilnej. Poza możliwością odbierania pieniędzy wprost na konto bankowe przekazy Western Union mogą być wypłacane w całej sieci 2200 placówek PKO Banku Polskiego, poprzez serwis bankowości elektronicznej iPKO oraz w ponad 3000 bankomatów oznaczonych logo PKO Banku Polskiego. W zależności od wybranego kanału wypłaty, realizacja przekazu Western Union możliwa jest w złotych, dolarach amerykańskich, funtach brytyjskich lub euro.

„Jako społeczeństwo jesteśmy coraz bardziej otwarci na nowe technologie i mobilni – również w bankowości. W rezultacie stale rośnie liczba transakcji, zarówno płatności jak i przekazów, dokonywanych za pośrednictwem nowoczesnych kanałów. Udostępnienie naszym klientom przekazów Western Union w aplikacji IKO poszerza możliwości bankowania na smartfonie”, powiedział Piotr Helbich, dyrektor Biura Kart i Płatności z PKO Banku Polskiego.

Z nowej usługi mogą skorzystać wszyscy klienci PKO Banku Polskiego, którzy posiadają dostęp do swoich kont osobistych poprzez aplikację IKO. Na początek z usługi będą mogli skorzystać klienci posiadający iPhone, następnie usługa zostanie udostępniona użytkownikom Adroida i Windowsa. Odbiorca przekazu musi jedynie zalogować się do aplikacji IKO w swoim smartfonie i wybrać usługę wypłaty przekazu Western Union. Po podaniu numeru kontrolnego przekazu odbierana kwota zostanie wpłacona na jego rachunek.

O PKO Bank Polski

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2014 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 3,25 mld zł, a po I półroczu 2015 r. wartość sumy bilansowej sięgnęła 255,5 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). PKO Bank Polski jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik  Bankier nagrodą „Bank Roku w Polsce”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” („Innowacje z zakresu dystrybucji i marketingu w detalicznych usługach finansowych”) organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.

O Western Union

Spółka Western Union (NYSE: WU) jest liderem w zakresie usług płatności o zasięgu globalnym. Western Union, wliczając także usługi płatności oferowane pod markami Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil oraz Western Union Business Solutions oferuje klientom indywidualnym i biznesowym szybkie, niezawodne i wygodne sposoby wysyłania i odbierania pieniędzy na całym świecie, jak również dokonywania płatności oraz wysyłania przekazów pieniężnych. Na dzień 31 grudnia 2015 roku usługi pod markami Western Union, Vigo i Orlandi Valuta oferowane były w ramach połączonej sieci około 500 tys. placówek w ponad 200 krajach i terytoriach na świecie i 100 000 bankomatów i kiosków, umożliwiając przesyłanie pieniędzy na ponad miliard rachunków. W 2015 r. firma Western Union wykonała 262 mln transakcji pomiędzy klientami na całym świecie, przekazując 82 miliardy dolarów pomiędzy klientami, a także zrealizowała 508 milionów płatności biznesowych. Więcej informacji odnajdą Państwo na stronach: www.westernunion.com lub www.westernunion.pl.