Sukces organizacji zależy od załogi. Ludzie tworzą firmę i to ich wspólne wysiłki stoją za sukcesem rynkowym przedsiębiorstwa. Wiedza ta każe na chwilę przystanąć w codziennym pędzie i rozejrzeć się wokół. Jak wygląda otoczenie ludzi, którzy pracują na Twój sukces? Czy jest im wygodnie? Czy nie narzekają na dolegliwości bólowe? Czy w firmie mają do dyspozycji miejsce przystosowane do spędzenia przerwy, czy pochłaniają kanapki przed ekranem komputera? W tym artykule przedstawiamy wpływ podstawowych sprzętów biurowych, takich jak krzesła, na zdrowie, samopoczucie i produktywność pracowników. Stawiamy tezę, że codzienny komfort załogi stanowi o sukcesie firmy.

Firma jest tak dobra jak jej pracownicy. Ale nie oznacza to, że należy skupiać się jedynie na procesie rekrutacji odpowiednich osób. Jest to istotne, ale jak wiadomo, pracownika łatwiej zatrudnić niż utrzymać. Obecnie kandydaci są bardziej wymagający w kwestiach otoczenia w pracy. Wielu z nich chce przed podpisaniem umowy zobaczyć swoje przyszłe stanowisko. W swojej pracy chcą oni być traktowani bardziej po partnersku niż z góry. Ich wymagania to odpowiednie otoczenie, sprzyjające produktywności w pracy. Chodzi tu o wyposażenie stanowiska, elastyczne podejście do czasu pracy i świadczenia dodatkowe. My zajmiemy się pierwszym aspektem, którym są meble gabinetowe. Ich odpowiedni dobór może mieć bowiem niebagatelny wpływ na codzienną wydajność użytkowników.

Każdy pracodawca wymaga od pracowników dążenia do postawionych celów. Należy jednak pamiętać, że należy zapewnić w zamian jak najlepsze warunki pracy.  Współcześnie większość zatrudnionych spędza długie godziny przy biurku. Brak ruchu może skutkować chorobami zawodowymi takimi jak bóle kręgosłupa i karku, pogorszenie krążenia, a nawet pozornie niezwiązane z pracą na siedząco nadciśnienie i cukrzyca. Dolegliwości te spowodowane są brakiem ruchu i zmian pozycji w ciągu dnia. Niektóre to ciężkie, przewlekłe choroby, które trzeba leczyć. A leczenie, jak wiemy, kosztuje. (Strutner S., Huffington Post, SITTING ALL DAY IS EVEN MORE DANGEROUS THAN WE THOUGHT, 2016). Liczba dolegliwości oraz ich konsekwencje doprowadziły do porównania siedzącego trybu życia do palenia papierosów. Problemy zdrowotne pracowników prowadzą długofalowo do spadku wydajności, wzrostu poziomu absencji chorobowych i zmniejszenia produktywności firmy. Niższa produktywność godzi z kolei w perspektywy rozwoju. Co można zrobić, aby pomóc pracownikom biurowym i odegnać widmo chorób obniżających efektywność zakładu? Okazuje się, że nie potrzeba wcale tak wiele. Pierwszym ważnym krokiem jest inwestycja w odpowiednie krzesła biurowe, które charakteryzują się wysokim poziomem ergonomii i walorami użytkowymi. Wygodne krzesło z możliwością regulacji zapewnia poczucie komfortu i pozwala lepiej skupić się na powierzonych zadaniach. Brak wygody natomiast odciąga uwagę od rzeczy ważnych. Dlatego warto pomyśleć o wygodzie pracowników oraz zapewnić im ergonomiczne i funkcjonalne fotele biurowe. Co stanowi o jakości i funkcjonalności krzesła? Jakie modele wybrać, aby rzeczywiście przyczyniły się do sukcesu firmy? Zapraszamy do zapoznania się z poniższym opisem walorów użytkowych, które warto wziąć pod wagę na etapie planowania inwestycji.

Regulacja wysokości i głębokości

Nie łudźmy się, że to samo krzesło jest dobre dla każdego. Ludzie różnią się wzrostem, wagą i proporcjami ciała. Sytuacją idealną jest możliwość dostosowania ustawień krzesła do użytkownika. Obecnie rynek oferuje wiele modeli wyposażonych w mechanizmy regulacji wysokości siedziska i oparcia. Niemało krzeseł pozwala też dostosowywać głębokość siedziska, a często także kąt jego nachylenia. Jak prawidłowo ustawić krzesło? Należy to uczynić w taki sposób, aby podczas siedzenia stopy spoczywały płasko na podłodze, a plecy znajdowały się w naturalnej pozycji, pozwalającej zachować krzywiznę kręgosłupa (wygięcie w kształcie litery S). Kolana powinny się znajdować od 4 do 8 cm od przedniej krawędzi siedziska.

Ergonomia i funkcjonalność

Zamiast konwencjonalnych, podstawowych modeli krzeseł, zainwestuj w takie, których producent zadbał o poziom ergonomii. Mamy tu na myśli krzesła obrotowe. Pracownicy nie muszą spędzać całych dni przy biurku, bez możliwości ruchu. Warto zapewnić im obrotowe krzesła, aby byli w stanie szybko przemieszczać się w pozycji siedzącej, np. żeby omówić bieżące tematy z sąsiadem z działu. Swoboda ruchu jest niezwykle istotna z punktu widzenia zdrowia i samopoczucia, dlatego krzesło obrotowe stanowi doskonałe rozwiązanie dla pracowników biurowych.

Oprócz kwestii możliwości regulacji i poziomu ergonomii warto wziąć pod uwagę także trwałość, jakość i design krzeseł. Powinny być one funkcjonalne, ale również podobać się użytkownikom. Inwestycja w wygodne, ergonomiczne krzesła pokaże zatrudnionym, że ich zdrowie i samopoczucie ma dla Ciebie ogromną wartość. Z pewnością podziękują Ci za troskę doskonałymi wynikami w pracy.