Luxoft, jeden z czołowych dostawców usług IT w Europie Środkowo-Wschodniej, już po raz drugi z rzędu wziął udział w Przystanku Woodstock. Dla uczestników woodstockowych warsztatów Luxoft przygotował szeroka gamę zajęć edukacyjnych oraz wykładów w ramach Akademii Sztuk Przepięknych. Według wstępnych wyliczeń wydarzenia organizowane w namiocie Luxoft ściągnęły ponad 1000 osób. Ponad 300 młodych pasjonatów informatyki po Festiwalu postanowiło pozostać z Luxoft w kontakcie mailowym. Firma, będąc w ubiegłym roku jedynym przedstawicielem sektora IT na Woodstock, zapoczątkowała nowy trend – na jubileuszowym XX Przystanku nie zabrakło także innych marek technologicznych.

Przystanek Woodstock to jeden z największych festiwali muzycznych w Europie. Tegoroczna, 20. już edycja wydarzenia trwała od 31 lipca do 2 sierpnia 2014 r., gromadząc 750 000 uczestników. Luxoft „rozbił się” w miasteczku festiwalowym 30 lipca – dzień przed oficjalnym rozpoczęciem imprezy. Przez kilka dni specjaliści firmy prowadzili wykłady i spotkania edukacyjne poświęcone informatyce oraz karierze zawodowej.

Podczas czterech festiwalowych dni odczarowywaliśmy stereotypy, które przylgnęły do informatyków i przekonywaliśmy, że sektor nowoczesnych technologii to miejsce dla ludzi kreatywnych, ambitnych i mających swoje pasje, niekoniecznie związane z naukami ścisłymi czy programowaniem. Nasz udział w Przystanku Woodstock traktujemy jako kolejny sukces wszystkich Woodstockowiczów oraz całego zespołu Luxoft, który z zaangażowaniem i optymizmem w luźnej festiwalowej atmosferze prowadził warsztaty tematyczne. Udział w Przystanku to jedna z wielu naszych akcji edukacyjnych z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), które pomagają młodym osobom wkraczającym na rynek pracy, jak i całej branży informatycznej – tłumaczy Kinga Misiarz, CSR Manager w Luxoft Poland.

Woodstock firmom coraz mniej straszny

Woodstock skupia ludzi z bardzo różnych środowisk – od młodzieży szukającej jeszcze swojej drogi życia po wykwalifikowanych specjalistów. W związku z tym dużym zainteresowaniem cieszą się różnorodne szkolenia. Uczestnicy uczą się gry na gitarze, bębnach, poznają nowe kultury, a od niedawna także… biznes. Prekursorem szkoleń z tej ostatniej dziedziny był podczas poprzedniej edycji Luxoft, który uczył w 2013 r. m.in. jak napisać CV czy przekonać do siebie potencjalnego pracodawcę.

Podobnie jak przed rokiem, tak i teraz namiot Luxoft cieszył się dużym zainteresowaniem. W organizowanych przez firmę zajęciach wzięło udział ok. 1000 osób, a ponad 300 młodych uczestnikow warsztatów postanowiło pozostać w kontakcie mailowym z firmą – wśród nich mogą być przyszli informatycy, a nawet pracownicy Luxoft.

– Szczególnie miłym akcentem był fakt, iż wielu spośród uczestników pamiętało nas z zeszłego roku i wróciło ponownie na tegoroczne warsztaty i wykłady, przyprowadzając ze sobą kolejne osoby. Ich zainteresowanie to duży zaszczyt, zwłaszcza, że Akademia Sztuk Przepięknych przeszła dużą metamorfozę. Zdecydowanie większa i bardziej zróżnicowana niż przed rokiem była oferta gier, konkursów, wykładów i warsztatów oferowanych przez firmy, fundacje i organizacje. Mimo tej pozytywnej konkurencji, marka Luxoft z roku na rok staje się coraz bardziej rozpoznawalna dla uczestników Woodstocku – mówi Kinga Misiarz, CSR Manager w Luxoft Poland.

Co ciekawe, ubiegłoroczne zaangażowanie Luxoft, które odbiło się dużym echem w mediach, w tym roku poskutkowało udziałem w festiwalu kolejnych marek technologicznych.

Widzimy, że nasza ubiegłoroczna obecność ośmieliła część firm, które wcześniej nie były przekonane do tak niestandardowych działań. To pozytywny trend, bo dzięki zaangażowaniu przedstawicieli sektora IT młodzi, zdolni ludzie mają szansę się dowiedzieć, jak duże możliwości otwiera przed nimi rozwój umiejętności informatycznych – dodaje Kinga Misiarz.

Informatyka to przyszłość

Wykłady Luxoft, organizowane podczas jubileuszowego XX Przystanku Woodstock, dotyczyły m.in. coraz bardziej powszechnego zjawiska funkcjonowania oraz pracy w środowisku multikulturowym. Uczestnicy warsztatów poznali różnice między słowami i gestami w różnych kulturach. Dużą liczbę słuchaczy przyciągnął wykład Piotra Golczyka o „Hakerach marketingu” – poruszający w ciekawy sposób temat nowych form i technologii w marketingu, a także przemianach w świecie biznesu. Z kolei podczas warsztatów „Od Rock’n’Rolla do Dyrektora” Krzysztof Raś podzielił się swoim osobistym doświadczeniem, prezentując swoja ścieżkę kariery zawodowej.

Podczas spotkań w namiocie Luxoft wszyscy zgromadzeni mieli szansę odkryć dlaczego słowa, gesty i zachowania tak bardzo nas od siebie różnią; co zrobić żeby ustrzec się podstawowych błędów w życiu codziennym oraz w pracy w środowisku międzynarodowym. Co więcej, codziennie każdy z uczestników warsztatów miał okazję przekonać się, które „skrzypce” gra w zespole – czyli jaką rolę przyjmuje podczas pracy z innymi. Warsztaty pozwalały uczestnikom wykazać się kreatywnością, umiejętnościami inżynieryjnymi i komunikacyjnymi.

Jak podkreśla Ewelina Jurczak, doktor socjologii i Menedżer Luxoft ds. Marketingu, młodzi ludzie mają w sobie „głód” poznawania nowych zjawisk, pojęć i nabywania kolejnych umiejętności.

– Na Woodstock możemy zobaczyć pełen przekrój społeczeństwa. To co przyciąga tych ludzi to nie tylko dobra muzyka i klimat. To także pewne stany i zachowania umacniane i mocowane w tłumie oraz anonimowość. Równocześnie wykazują oni chęć wyróżnienia się, co wyraża się w strojach, fryzurach, tatuażach i innych mniej lub bardziej typowych ozdobach, ale też otwartości na innych. To także aktywność poznawcza, wyrażająca się w chęci doświadczenia czegoś, poznania innych i poszerzenia wiedzy w różnych dziedzinach. Tłumaczy to dlaczego firmy technologiczne – takie jak Luxoft – przyciągają uwagę uczestników. Co więcej możemy wręcz mówić o pewnej potrzebie, widząc jak Woodstockowicze garną się do uczestniczenia w warsztatach. Obecność firm technologicznych, zapoczątkowana przez Luxoft, wypełniła pewną niszę w programie Akademii Sztuk Przepięknych, która zaciekawiła wiele osób mówi dr Ewelina Jurczak.