Nexteer Automotive Poland, globalny koncern produkujący nowoczesne systemy sterowania dla branży motoryzacyjnej, wdrożył rozwiązanie do zarządzania kadrami i płacami SAP Employee Central Payroll. System obsługujący obszar kadr, płac i czasu pracy jest pierwszym tego typu wdrożeniem w Polsce oraz 10 w Europie, w którym rozwiązaniem chmurowym został objęty także obszar płacowy. Za projekt odpowiada firma GAVDI Polska.

Celem projektu w Nexteer Automotive Poland było wdrożenie zintegrowanego systemu do obsługi kadrowo-płacowej, w którym dane byłyby gromadzone w jednym miejscu. Dzięki automatyzacji i modyfikacji procesów dział kadr pracuje bardziej efektywnie – może teraz natychmiast reagować na potrzeby wewnętrzne, szybciej przygotowywać i przeliczać składniki płacowe, a raportowanie oparte na wiarygodnych danych jest zgodne z wymaganiami zarządu.

Czynności wdrożeniowe rozpoczęły się w październiku 2017, natomiast procesy kadrowe i czasu pracy są realizowane w nowym systemie od 1 lipca 2018, a pierwsze rozliczenie i wypłata wynagrodzeń z wykorzystaniem nowego rozwiązania nastąpiła 10 sierpnia 2018. Już teraz możemy powiedzieć, że narzędzie jest intuicyjne i stanowi dla nas ogromne udogodnienie. Obecnie wszyscy kierownicy naszej firmy mogą teraz planować i rozliczać czas pracy łatwiej, szybciej i sprawniej – mówi Teresa Sielawa, HR Manager w Nexteer Automotive Poland.

Wdrożenie polegało na uruchomieniu modułu SuccessFactors Employee Central oraz zintegrowanego z nim („Point-to-Point Replication”) SAP Employee Central Payroll, czyli działającego w chmurze modułu do naliczania płac. W projekcie wykorzystano także platformę SAP Cloud Platform oraz autorskie aplikacje GAVDI w obszarze planowania i rozliczania czasu pracy, wykorzystujące interfejs SAP Fiori. Obecnie wszystkie procesy kadrowo-płacowe odbywają się w jednym, zintegrowanym środowisku chmurowym, co znacznie wpływa na poprawę efektywności i wydajności przedsiębiorstwa.

Wdrożenie SAP Employee Central Payroll w Nexteer Automotive Poland jest pierwszym tego typu w Polsce – zarówno skala jak i zakres jest tutaj innowacyjny. Tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy być częścią tego projektu. Przez kilka miesięcy nie tylko przeszkoliliśmy ponad 100 kierowników zajmujących się planowaniem i ewidencją czasu pracy w firmie, by w pełni mogli wykorzystać potencjał narzędzia, ale także zadbaliśmy o to, by rozwiązanie mogło być rozszerzane w przyszłości – mówi Marcin Kleczka, Zastępca Dyrektora Konsultingu GAVDI Polska i kierownik projektu w Nexteer Automotive Poland.

Spółka GAVDI Polska dostarczyła także inne autorskie rozwiązania, w tym: GAVDI eDeklaracje (służy do elektronicznego generowania i wysyłki pracowniczych deklaracji podatkowych w systemie SAP), GAVDI Document Generator (usprawnia generowanie dokumentów kadrowo-płacowych), GAVDI ePaski (pozwala zelektronizować i zautomatyzować proces przygotowywania pasków płacowych oraz innych dokumentów, np. RMUA, PIT i przekazywania ich pracownikom), GAVDI Korekty ZUS (umożliwia prawidłowe przygotowywanie korygujących dokumentów ZUS bezpośrednio w systemie SAP), GAVDI Reporter (umożliwia elastyczne raportowanie danych pracowników z systemu SAP HCM, w różnych układach) oraz GAVDI Replicator (wspiera proces tworzenia realistycznego środowiska testowego poprzez kopiowanie danych z systemu produkcyjnego do systemu testowego lub rozwojowego).

Nexteer Automotive to lider w dziedzinie światowych systemów sterowania. Firma posiada 25 zakładów produkcyjnych, 5 regionalnych centrów inżynierskich oraz 11 centrów obsługi klienta, rozmieszczonych w strategicznych lokalizacjach w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Europie i Azji. W Polsce zlokalizowane są dwa zakłady – w Tychach i Gliwicach.