Firma Procter & Gamble już po raz 16 opublikowała raport na temat zrównoważonego rozwoju. Przedstawia on szczegółowo cele i projekty mające ograniczyć wpływ firmy na środowisko naturalne, a jednocześnie poprawiać warunki życia osób najbardziej potrzebujących.

Raport pokazuje, w jaki sposób firma oferując wysokiej jakości, doceniane przez konsumentów marki i produkty, dokłada jednocześnie wszelkich starań, aby oszczędzać  zasoby i chronić środowisko. Opublikowany raport podkreśla znaczące postępy firmy w tych obszarach.

P&G na sześć lat przed ustalonym terminem osiągnęła swój planowany cel w zakresie ograniczenia produkcji odpadów. Natomiast o rok wcześniej zrealizowała cel w zakresie certyfikacji pochodzenia włókna drewnianego. Obecnie aż 70 zakładów P&G na całym świecie nie wysyła odpadów na składowiska śmieci (link do filmu ). W tym gronie znajdują się wszystkie zakłady produkcyjne firmy w Polsce. W 2014 roku nasz kraj stał się drugim po Niemczech na świecie, w którym wszystkie zakłady P&G osiągnęły status „Zero Odpadów”. Ponadto firma, poprzez program Children’s Safe Drinking Water dostarczyła siedem miliardów litrów czystej wody do picia, a poprzez inne projekty zapewniła pomoc humanitarną milionom ludzi na całym świecie. W ramach współpracy z Habitat for Humanity Poland, P&G odnowiła dwa budynki  i wybudowała plac zabaw na warszawskim Targówku, a w 2014 roku odnowiła poddasze „Pałacu”, budynku dziecięcego hospicjum stacjonarnego Fundacji Gajusz w Łodzi.

Nasza firma i pracownicy są zaangażowani w poprawę warunków w społecznościach, którym służymy poprzez nasze usługi, produkty i partnerstwa. Tegoroczny raport przedstawia wyniki działań w tym zakresie – powiedział Martin Riant, P&G Executive Sponsor of Sustainability and Group President, Global Baby and Feminine & Family Care. Nasze działania mające na celu całkowite wyeliminowanie wysyłki odpadów na wysypiska śmieci przekroczyły oczekiwania – od 2010 roku ten cel zrealizowała już prawie połowa naszych zakładów produkcyjnych – podkreśla.

Raport przedstawia szczegóły działań P&G w następujących obszarach:

  • Odpady: firma przekroczyła zakładany cel redukcji opadów. Zaledwie 0,4% surowców ze wszystkich zakładów produkcyjnych po przetworzeniu trafia na wysypiska jako odpady poprodukcyjne. Zakładano, że do roku 2020 będzie to mniej niż 0,5%.
  • Włókna drewniane: firma przekroczyła zakładany cel w zakresie certyfikacji pochodzenia surowca od dostawców zewnętrznych – 54% włókna drewnianego wykorzystywanego do produkcji chusteczek
    i ręczników papierowych pochodzi ze źródeł certyfikowanych przez Forest Stewardship Council®. Celem firmy było osiągnięcie 40% do roku 2015.
  • CO2: ograniczenie całkowitej emisji o 14% i instalacja dwóch systemów kogeneracji energii, które istotnie zmniejszą emisję CO2, w tym o 120 tys. ton w największym zakładzie produkcyjnym w Mehoopany w stanie Pensylwania.
  • Pranie w zimnej wodzie: dzięki kampaniom edukacyjnym skierowanym do konsumentów, 53% prań
    w pralkach wykonywanych jest w zimnej wodzie. Celem firmy jest wynik 70%, ponieważ pranie w gorącej wodzie jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na zużycie energii przez gospodarstwa domowe.
  • Woda: dążenie do zmniejszenia o 25% ilości wody przypadającej na każdą dawkę płynnych środków piorących sprzedawanych w Ameryce Północnej do 2018 roku.
  • Opakowania: wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, takich jak Mr. Clean Liquid Muscle, wyróżniający się 2,5-krotnie bardziej skoncentrowaną formułą, co pozwala zaoszczędzić 45% materiałów na opakowanie
    i zmniejszyć ilość wody w każdej butelce o 64%. Butelka ma również specjalny dozujący korek, ograniczający ilość wykorzystywanego środka.
  • Formuła produktu: zobowiązanie do opracowania jeszcze bardziej skoncentrowanych płynnych środków piorących do 2018 roku w Ameryce Północnej, tak by zawierały 25% mniej wody i plastiku a ich produkcja emitowała mniej CO2.
  • Programy społeczne: przekroczenie celu, jakim jest poprawa jakości życia 50 milionów ludzi rocznie poprzez programy społeczne, w tym pomoc humanitarną i program Children’s Safe Drinking Water.

W raporcie wymienione zostały również cztery nowe cele w zakresie zrównoważonego rozwoju na rok 2020, które firma P&G wyznaczyła sobie w październiku br.:

  • Zapewnienie miliardowi ludzi dostępu do produktów wydajnie wykorzystujących wodę;
  • Podwojenie wykorzystania żywic z odzysku w opakowaniach plastikowych;
  • Zapewnienie, że 90% opakowań produktów będzie nadawać się do ponownego przetworzenia lub wprowadzenie odpowiednich programów, które to zagwarantują.

Nasze zespoły we współpracy z partnerami zewnętrznymi wprowadziły znaczące innowacje i zrealizowały projekty, które pomogły nam przewyższyć cele w dwóch kluczowych obszarach oraz zbliżyć się do realizacji celów w pozostałych dziedzinach. Wiele jest jeszcze do zrobienia, dlatego skupiamy obecnie wysiłki na tych obszarach, w których nasze działania mogą przynieść największy efekt – podkreślił Martin Riant.

Działania P&G nagrodzone przez Green Freight Europe (GFE)

Jednym z celów firmy P&G jest ograniczenie liczby kilometrów transportu ciężarowego o 20% w każdym zakładzie produkcyjnym i w tym obszarze została wyróżniona. P&G otrzymała „pierwszy liść” – nagrodę przyznawaną firmom, które dzielą się informacjami na temat strategii, polityki i działań mających na celu redukcję emisji CO2 w transporcie. P&G, aby ograniczyć liczbę kilometrów transportu ciężarowego korzysta z transportu intermodalnego, prowadzi działania mające na celu bardziej efektywne wykorzystywanie paliwa oraz współpracuje z zewnętrznymi partnerami ograniczając tzw. „puste mile”. P&G jest członkiem GFE od 2012 roku.

Pełna treść raportu, założenia Długoterminowej Wizji Zrównoważonego Rozwoju oraz opis projektów
i celów firmy P&G w tym zakresie można znaleźć pod adresem pg.com/sustainability

***

O Procter & Gamble

Firma P&G dociera ze swoimi markami do blisko 5 miliardów ludzi na świecie. Jej silne portfolio obejmuje wiele zaufanych, cenionych ze względu na jakość marek o wiodącej pozycji rynkowej, m.in. Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® and Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Bieżące informacje na temat firmy
i jej marek dostępne są na stronie:
http://www.pg.com.

O GFE

GFE będzie dalej pracować na rzecz poprawy wymiany informacji na temat emisji CO2. Dodatkowo, wszyscy członkowie mają dostęp do Platformy Wymiany GFE, na której znajdują się najlepsze praktyki oraz inne informacje mogące pomóc w poprawie ochrony środowiska i zwiększenia współpracy. GFE będzie stale wyznaczać nowe wyzwania dla członków, ale w przyszłym roku ograniczy liczbę nagród
w postaci dodatkowych liści.