OSM Piątnica – największy w Polsce producent serka wiejskiego, śmietan i mascarpone – podsumowuje I półrocze 2014 r. W ciągu minionych 6 miesięcy Spółdzielnia rozwinęła portfolio produktów, wzmocniła swoją obecność w kategorii jogurtów oraz przeprowadziła pierwszą od początku istnienia firmy kampanię reklamową. Zakończyła kolejne inwestycje, o łącznej wartości 93 mln zł i zwiększyła ogólną sprzedaż mimo niekorzystnych tendencji cenowych na rynku artykułów mleczarskich.

– To były kolejne dobre miesiące dla OSM Piątnica – mówi Zbigniew Kalinowski, Prezes Spółdzielni. – Pierwsze półrocze zakończyliśmy sprzedażą na poziomie 450 mln zł, co oznacza wzrost o 6% w porównaniu do ubiegłego roku. W tym czasie podjęliśmy również szereg działań, które pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – uruchomiliśmy nowe linie produkcyjne, z sukcesem wprowadziliśmy na polski rynek innowacyjny jogurt typu greckiego wsparty pierwszą w historii Spółdzielni kampanią reklamową, a przy tym wszystkim utrzymaliśmy atrakcyjne ceny skupu mleka dla naszych dostawców – stale najwyższe w Polsce.

Na tym jednak nie koniec. OSM Piątnica potwierdziła swoją pozycję lidera kategorii serków wiejskich i śmietan. Według ostatnich danych, jej udział w rynku wynosił odpowiednio: 46% oraz 21% (wartości na podstawie danych Nielsen dla okresów: 12.2012 – 11.2013), a jako że w I półroczu tego roku Spółdzielnia zanotowała dalszy wzrosty sprzedaży w tych kategoriach, jej przewaga nad konkurencją jeszcze wzrosła.

W ciągu ostatnich 6 miesięcy Spółdzielnia znacznie poszerzyła swoją ofertę produktową. Wprowadziła na rynek pierwszy w Polsce Jogurt typu greckiego bez tłuszczu i o podwojonej zawartości białka oraz 4 nowe warianty smakowe jednego ze sztandarowych produktów Spółdzielni – serka Twój Smak Puszysty. Pełną gamę – słonecznej linii smaków – serków Puszystych stanowią teraz: prażona cebulka, pomidory suszone w słońcu, grillowana papryka oraz bazylia.

Istotne zmiany dotyczą także opakowań produktów Piątnicy. Firma stworzyła m.in. innowacyjną, trójwarstwową butelkę Mleka Wiejskiego z dodatkową warstwą chroniącą przed światłem. Szykuje także niespodziankę dla sympatyków Serków Wiejskich z owocami i z miodem, które zyskają zupełnie nowy kubeczek – wygodny w użyciu i o wyróżniającej się grafice.
– Nasza oferta produktowa nieustannie się zmienia – potwierdza Tomasz Głasek, Dyrektor Handlowy w OSM Piątnica. – Do dobrze znanych i lubianych produktów Spółdzielni, takich jak Serek Wiejski czy szeroka gama śmietan, dołączamy wciąż nowe propozycje, które szybko zyskują uznanie klientów. Nowy Jogurt typu greckiego, mimo iż jest obecny na rynku zaledwie od 4 miesięcy, ma już liczną rzeszę fanów. Otrzymujemy masę pozytywnych opinii konsumenckich. Sympatycy Piątnicy docenili naturalny skład i tradycyjne metody produkcji, które pozwalają na uzyskanie wyjątkowego smaku i kremowej konsystencji jogurtów greckich.

Nowy jogurt typu greckiego uzyskał zakrojone na szeroką skalę wsparcie promocyjne. To właśnie jemu Spółdzielnia poświęciła pierwszą w swojej historii kampanię reklamową, która była prowadzona w czerwcu i lipcu br. pod hasłem „Twoja Wielka Grecka Przygoda”. Objęła telewizję, internet, kina a także prasę branżową i handlową.

Proces inwestycyjny związany m.in. z uruchomieniem nowoczesnej, wysokowydajnej instalacji do produkcji Jogurtów typu greckiego trwał półtora roku i zakończył się w lutym 2014 r. Zakup nowych urządzeń kosztował mleczarnię 48 mln złotych, a w budowę hal produkcyjnych i magazynów Spółdzielnia zainwestowała 45 mln złotych. ¼ wartości tych inwestycji sfinansowano z funduszy unijnych.

Na najbliższe miesiące firma zapowiedziała dalsze innowacje produktowe. Jesienią w ofercie pojawią się kolejne nowości w kategorii jogurtów, a na początku 2015 r. Spółdzielnia zamierza wprowadzić do sprzedaży mleko z gospodarstw ekologicznych.