Znana od lat bankowość wirtualna umożliwia szybszy dostęp do pieniędzy, prostsze dokonywanie przelewów i zakupów bez konieczności wychodzenia z domu. Mimo wszelkich ułatwień część społeczeństwa nadal nie ufa tej formie rozwiązań finansowych.

Miało być wygodnie, praktycznie i prosto. Kusiło unikanie niedogodności związanych z każdorazowym wyjściem do sklepu. Niestety, wirtualna sieć dla wielu skrywa zbyt wiele tajemnic. Dlatego właśnie warto łączyć rozwiązania internetowe  z tradycyjnymi. Sprawdź, co jeszcze wykazało badanie przeprowadzone przez Optimę.

 

Najpopularniejsze formy płatności

Z nowościami oswajamy się powoli. W końcu zapoznanie się z procesem i przekonanie do niego musi trwać. Prawdopodobnie z tego powodu aż 1/4 Polaków wciąż obawia się dokonywania płatności za pośrednictwem Internetu. Czy to powstrzymuje nas od robienia zakupów online? Okazuje się, że nie.

Zróżnicowany jest jednak sposób płatności. 30% ankietowanych deklaruje, że czuje się bezpieczniej, płacąc „za pobraniem”. Daje to możliwość sprawdzenia towaru przy listonoszu lub kurierze i przekonanie się o faktycznej wartości zamówionego produktu. Ciekawe jest również to, że w dobie opanowanej przez Internet i nowoczesne technologie 6% społeczeństwa w ogóle nie korzysta z danych mu możliwości i nie robi zakupów online.

 

Nieuznana transakcja to najczęstsza obawa

Chociaż 75% ankietowanych odpowiedziało początkowo, że nie boi się płatności online, to jednocześnie aż 74% z nich podaje potencjalne powody do odczuwania strachu i niepewności z nimi związanych. Wśród nich 21% twierdzi, że najbardziej boi się, że zlecona przez nich transakcja nie zostanie zaakceptowana, a mimo to pieniądze znikną z konta.

Nie jest to jedyny problem, który polskie społeczeństwo może mieć z płatnościami online. Wymienić tu należy jeszcze strach przed kradzieżą haseł (20%) i skomplikowanymi procedurami lub błędami systemowymi (16%). Problematyczny okazuje się także zwrot pieniędzy po zrezygnowaniu z towaru.

Czy procedury finansów online są skomplikowane?

To pytanie zadaje sobie zapewne każda osoba zainteresowana coraz częściej używaną bankowością wirtualną. W przypadku 25% społeczeństwa odpowiedź jest twierdząca – tak pokazują wyniki sondy przeprowadzonej przez firmę Optima. Oznacza to, że wszystkie instytucje, chcąc przyciągnąć do siebie klientów, powinny postarać się maksymalnie uprościć wszystkie procedury.

Tym tropem idzie właśnie specjalizująca się w pożyczkach gotówkowych firma Optima, która ciągle chce się rozwijać. Z tej potrzeby zrodził się pomysł innowacyjnego rozwiązania finansowego – pożyczka online. Jest to idealny produkt dla tych, którzy obawiają się wirtualnego załatwiania spraw finansowych. Klient składa wniosek przez Internet i po kilkudziesięciu sekundach (tą samą drogą) otrzymuje decyzję. Później wystarczy jedynie czekać na kontakt ze strony kuriera Inpost-u i umówić się na przekazanie gotówki w dogodnym terminie. Cała procedura przebiega szybko, łatwo i bezpiecznie.

Taka sytuacja może być warunkowana przywiązaniem do kontrolowania sytuacji – lubimy wiedzieć, za co płacimy i mieć świadomość wydawanej kwoty. Dlatego tradycyjne formy płatności oraz operowanie gotówką wciąż cieszy się dużym zaufaniem. Oferta Optimy spełnia zatem najważniejsze kryteria – jest szybka i prosta, zapewniając jednocześnie dyskrecję, pewność i poczucie bezpieczeństwa dzięki dostarczaniu gotówki do domu.

 

Zobacz całą infografikę: http://optimisci.pl/25-polakow-obawia-sie-platnosci-online-2/