Niemal co czwarty Polak deklaruje, że chętnie zamieniłby wódkę na whisky. W wyniku zmieniających się trendów konsumenckich to właśnie ten prestiżowy trunek jest coraz częściej wybierany na weekendowe spotkania w gronie przyjaciół – wynika z badania TNS Polska na zlecenie sieci Freshmarket. Cena whisky nadal stanowi barierę w zakupie, wskazało na nią ponad 40% respondentów, którzy nie piją whisky, ale ją znają.

Z przeprowadzonych przez TNS Polska na zlecenie sieci Freshmarket badań wynika, że 58% zakupów whisky przypada w weekendy, a trunek ten jest najczęściej spożywany z innymi osobami – głównie w gronie bliskich przyjaciół. To pokazuje inne oblicze whisky – trunku kojarzonego dotychczas z cygarem, skórzanym fotelem i samotnym delektowaniem się jego smakiem. Niezmienne pozostaje jednak to, że nie jest to alkohol kupowany na co dzień. Badania wykazują, że średnia ilość zakupów whisky przez nabywców whisky w przeciągu ostatnich sześciu miesięcy to ok. trzech razy. Ponad 40% Polaków, którzy nie piją whisky, ale ją znają wskazało bowiem cenę jako przeszkodę w jej zakupie. W odpowiedzi na to sieć sklepów Freshmarket wprowadziła specjalną ofertę pięciu najbardziej rozpoznawalnych marek whisky, które Polacy wymienili w badaniu. W piątce znalazły się: Johnnie Walker, Ballantine’s, Grant’s, Jack Daniel’s i Jim Beam.

Okazuje się również, że 56% nabywców* whisky kojarzy ten trunek ze Szkocją, dlatego w sieci Freshmarket można obecnie znaleźć takie marki jak m.in. Old Scotland czy Whisky William Lawsons. Koneserzy mogą kupić whisky słodową, jak choćby Singleton lub Glenmorangie czy też najczęściej nagradzany single malt na świecie, Glenfiddich. Ofertę uzupełniają whiskey irlandzka i amerykański burbon.
Whisky