Sprzedaż wyższa o ponad jedną trzecią i niemal o połowę większe przywiązanie klientów do marki. To tylko niektóre z efektów, jakie można uzyskać dzięki automatyzacji zadań w firmie. Zobacz, jak zrobiła to Coca Cola oraz polski producent farb i lakierów Malchem.

Sięganie po takie rozwiązania jest niezbędne, ponieważ tylko w ciągu ostatnich dwóch lat powstało aż 90 procent informacji, wyprodukowanych kiedykolwiek przez człowieka. Dziennie to około 2,5 miliarda gigabajtów – szacują eksperci. A równocześnie rośnie liczba osób działających w sieci. W 2016 roku na świecie było prawie 3,5 mld internautów. W ciągu 12 miesięcy przybyło ich o ponad 250 mln.  

Te dane opisują dwa główne trendy w biznesie. Do tego trzeba dodać jeszcze konieczność działania na urządzeniach mobilnych oraz nacisk na personalizację usług. Dlatego tak ważne jest rozwijanie w biznesach sytemu CRM, który odpowiada za usprawnienie i zautomatyzowanie kontaktów między klientem a firmą.

Efekty automatyzacji zadań w firmie

Sprzedaż wzrost o 37 procent
Utrzymanie klienta przy marce wzrost o 45 procent
Zadowolenie klienta wzrost o 45 procent
Konwersja leadów wzrost o 43 procent
Produktywność zespołu związanego ze sprzedażą wzrost o 44 procent

dane z badań, przeprowadzonych w 2015 roku przez firmę Confirmit Inc.

 

Jak udaje się to osiągnąć? Oto na przykład Coca Cola w Niemczech miała problem z efektywnością pracy call center i działu technicznego. Oba wykorzystywały zawodne aplikacje mobilne, które nie były w stanie przetworzyć rosnącej liczby danych, a nawet papierową dokumentację w przypadku zgłoszeń serwisowych.

Dzięki wykorzystaniu systemu Service Cloud pracownicy call center otrzymali wgląd do wszystkich danych dotyczących klientów i możliwość modyfikowaniach ich w czasie rzeczywistym. Technikom system umożliwia natomiast optymalne zaplanowanie napraw. Potrafi nawet podpowiedzieć, w jakiej kolejności je wykonywać, żeby zajmowały jak najmniej czasu. Skutek? Wzrost efektywności działu usług technicznych o 30 procent!

Również Malchem – polski producent lakierów i farb, miał problem z efektywnością. Żeby przygotować najprostszą ofertę, pracownicy musieli przejrzeć dane rozmieszczone w różnych miejscach – od firmowej poczty internetowej, po notatki konsultantów. Problemem było również przygotowanie raportów, ponieważ firmie brakowało narzędzia, które pokazywałoby pracownikom, na jakim etapie znajduje się obsługa klienta.

Po zastosowaniu zaawansowanych narzędzi, służących do obsługi systemu CRM, czas potrzebny na przygotowanie oferty zmniejszył się kilkukrot­nie i dziś niekiedy nie przekracza nawet dwóch minut! Wszystko dzięki temu, że większość zadań, które pracownik musiał wcześniej wykonać osobiście (na przykład: sprawdzenie dostępnych towarów i ich cen oraz skontaktowanie się z klientem), teraz dzieje się automatycznie. Ponadto zastosowany w firmie system Salesforce nie tylko informuje pracowników o danych dotyczących sprzedaży, ale również alarmuje, gdy zaczyna się dziać coś niepokojącego, na przykład któryś z klientów zalega z płatnością.

A to niejedyne rozwiązania, związane z CRM, na które warto dziś zwrócić uwagę. Przydatne mogą być również aplikacje, które prognozują, jakie towary najlepiej będą się sprzedawać, czy widok klienta 360 stopni, zestawiający wszystkie informacje na temat każdego klienta. O innych przydatnych rozwiązaniach będzie można usłyszeć na konferencji Salesforce Essentials, którą 11 maja w warszawskim hotelu Hotel DoubleTree by Hilton organizuje dla Salesforce Tomasz Bonek Marta Smaga Sp. z o.o. – firma specjalizująca się w kompleksowej obsłudze PR-owej i e-marketingowej, w tym w organizacji konferencji i szkoleń. Patronem medialnym wydarzenia jest portal Interaktywnie.com.

W konferencji można wziąć udział bezpłatnie, wystarczy zarejestrować się na stronie
https://www.salesforce.com/eu/events/details/essentials-warsaw-11052017/

***

Salesforce – producent jednego z wiodących oprogramowań związanych z zarządzeniem relacjami z klientami (CRM). Wykorzystuje technologię cloud computing, opracowała również system Einstein, opierający się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

11 maja 2017 roku organizuje w warszawskim hotelu Hotel DoubleTree by Hilton konferencję Salesforce Essentials, podczas której przedstawione zostaną takie rozwiązania Salesforce, jak: Einstein, Commerce Cloud, Quip, czy Lightning. Wystąpią również przedstawiciele firm związanych z najnowszymi technologiami mobilnymi, chmurowymi i społecznościowymi.