Dziś już nie tylko duże firmy, ale także te najmniejsze muszą dbać o swój wizerunek i reklamę. Marcin Pietraszek w książce „PRo-MOC-ja. Reklama i public relations w małej firmie” podpowiada, jak to zrobić, kiedy dysponuje się niewielkim budżetem.

Pro-Moc-ja

Skuteczny PR małej firmy jest dziś łatwiejszy niż kiedykolwiek, ale to nie oznacza, że działając przypadkowo, chaotycznie i podpierając się obiegowymi „mądrościami”, można osiągnąć jakikolwiek sukces. Przy silnej konkurencji nie wystarczy założyć stronę internetową czy wykupić reklamę na billboardzie, by osiągnąć sukces promocyjny – trzeba też wiedzieć, w jaki sposób przykuć uwagę mediów oraz jak wykorzystać nowoczesne narzędzia, by koszty promocji nie okazały się wyższe od zysku, jaki przedsiębiorca zamierza dzięki niej osiągnąć.

Marcin Pietraszek bierze pod lupę powszechne mity, takie jak te, że „Facebook nie sprzedaje”, albo że dla firmy „liczą się tylko pozytywne opinie”. Podpowiada, jak nawiązywać kontakty z mediami i wykorzystać siłę mediów społecznościowych, aby starannie kreować wizerunek. Tłumaczy również, jak korzystać z takich narzędzi jak np.  Google AdWords czy Forsquare, by stały się skuteczną bronią w walce o wyższą sprzedaż.

Jeśli dodamy do tego najnowsze trendy, takie jak geolokalizacja, grywalizacja lub inbound marketing, uzyskamy ogromną paletę możliwości dotarcia do klientów z wymarzonej grupy docelowej. Autor omawia również tradycyjne metody działań promocyjnych i zachęca, by w erze nowych technologii nie zapominać o dobrze sprawdzonych rozwiązaniach, takich jak np. ogłoszenia prasowe. „PRo-MOC-ja” w przystępny i poparty wieloma przykładami sposób pokazuje, w jaki sposób promować swoją firmę w XXI wieku, bez ponoszenia przy tym nieracjonalnie wysokich kosztów.

W swojej najnowszej książce Marcin Pietraszek po raz kolejny daje się poznać jako specjalista od małych i średnich przedsiębiorstw. Teorie i narzędzia stosowane zazwyczaj w dużej skali, uczy stosować w najmniejszych firmach. Wraz z poprzednimi tytułami „Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce” oraz „Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce”, „PRo-MOC-ja. Reklama i public relations w małej firmie” może stanowić kompendium wiedzy zarówno dla twórców startupów, jak i dla przedsiębiorców działających od dawna, ale  chcących poprawić jakość zarządzania oraz wzmocnić swoją rynkową pozycję.

„PRo-MOC-ja” ukaże się 21 lutego nakładem wydawnictwa Onepress. Do książki dołączone zostaną kupony rabatowe na usługi public relations.

 

Marcin Pietraszek (1979) – autor poradników skierowanych do właścicieli małych i średnich firm, redaktor biznesowy, przedsiębiorca. Zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, prowadzi agencję public relations skierowaną przede wszystkim do przedsiębiorców, freelancerów i osób zajmujących się działalnością twórczą. Z wykształcenia socjolog oraz specjalista zarządzania zasobami ludzkimi w nowoczesnych organizacjach.