• Transgraniczny handel internetowy rośnie w imponującym tempie 25 proc. rocznie. Za dwa lata osiągnie wartość 900 mld dol.
  • Rodzi to ogromne szanse biznesowe dla sprzedawców online. Warunek: efektywne rozwiązanie kwestii wysyłek i dostaw.
  • By sprostać wyzwaniu, firmy kurierskie muszą dostarczać na rynek kolejne innowacje. Ich najnowszym przykładem jest aplikacja MyDHL+.

Międzynarodowy handel internetowy osiąga obecnie dynamikę wzrostu rzadko oglądaną na rynkach detalicznych. Jak wynika z raportu firmy DHL Express[1], czołowego światowego dostawcy ekspresowych przesyłek międzynarodowych, ten segment e-handlu rośnie w tempie ok. 25% rocznie, a w 2020 roku jego wartość sięgnie 900 mld dol. Transgraniczna wymiana towarów, wynikająca z transakcji zawieranych online, będzie wówczas odpowiadać za aż 22% całego globalnego rynku e-commerce.

Światowe szanse dla sprzedawców

Na ten trend powinni zwrócić uwagę wszyscy sprzedawcy detaliczni, gdyż stwarza on dla nich niespotykaną na co dzień szansę globalnego rozwoju – mówi Edwin Osiecki, Prezes ds. Sprzedaży i Marketingu w DHL Express. Jak wynika z raportu, po uruchomieniu handlu międzynarodowego e-sprzedawcy mogą liczyć na aż 10% wzrost sprzedaży. Co więcej – około 20% transgranicznych transakcji zakupu ma wartość powyżej 200 dol. – jest to poziom wyższy niż na krajowych rynkach e-handlu, zapewniający szczególnie duży potencjał zyskowności.

Produktami najlepiej sprzedającymi się w e-handlu transgranicznym są od lat ubrania
i elektronika, ale nowe szanse kryją się przede wszystkim w kategoriach do niedawna niedocenianych – np. kosmetykach, środkach do pielęgnacji zwierząt oraz napojach i żywności czy sprzęcie sportowym. Wszystkie one mają szczególnie duży potencjał w segmencie premium. Warunkiem wykorzystania tych szans są jednak komfortowe i efektywne usługi kurierskie – które swą wysoką jakość muszą udowodnić w warunkach narastającego popytu na transgraniczne dostawy. – Ten popyt będzie stale się zwiększać. Klienci, kupując za granicą produkty premium, chętniej kierują się do sklepu oferującego dogodną, szybką i bezpieczną dostawę – podkreśla Edwin Osiecki.

 

Aplikacja, jakiej nie było

Dla firm kurierskich wyzwanie to oznacza potężny bodziec do innowacyjności – czego efekty już widać. Ich przykładem jest zaprezentowana przez DHL Express najnowsza aplikacja MyDHL+ z inteligentnym interfejsem, upraszczająca i przyspieszająca proces nadawania wysyłek międzynarodowych. Nadawca może teraz przebrnąć przez cały proces wysyłki transgranicznej nieporównywalnie sprawniej niż dotychczas.

Z MyDHL+ mogą korzystać wszyscy, począwszy od globalnych korporacji, a skończywszy na małych firmach oraz osobach prywatnych. Wystarczy zarejestrować się w MyDHL+, by uzyskać dostęp do całego zbioru narzędzi logistycznych online, zebranych na jednej przyjaznej dla użytkownika platformie. Co istotne – można ją sprofilować pod kątem potrzeb np. dla klientów biznesowych (mających niekiedy bardzo rozbudowane potrzeby co do funkcjonalności) oraz nadawców indywidualnych (w tym takich, którzy międzynarodową przesyłkę wysyłają po raz pierwszy).

Ci pierwsi mogą dostosować swój pulpit aplikacji tak, aby najważniejsze informacje i narzędzia mieć na wyciągnięcie ręki. Błyskawicznie utworzą kolejne karty eksportowe i importowe, sprawdzą ceny, określą status przesyłki, czy przejrzą historię. MyDHL+ umożliwi im także bezproblemowy dostęp do informacji o klientach (faktury, dokumenty potwierdzające dostawę, raporty wysyłki czy inne ważne zapisy i formularze). Mniejsze firmy oraz osoby prywatne docenią fakt, że aplikację zaprojektowano tak, aby była intuicyjna i przejrzysta. Jej twórcy postawili bowiem na łatwość użytkowania i funkcjonalność, a ich celem było zaoszczędzenie nadawcom kłopotów i czasu. Przy projektowaniu aplikacji kierowano się m.in. informacjami zwrotnymi, uzyskiwanymi od tysięcy międzynarodowych klientów DHL Express.

Stworzyliśmy szybką i wydajną platformę wysyłkową, dzięki której nasi klienci mogą być jeszcze bardziej wydajni i poświęcić cenny czas i pieniądze na budowanie swojej firmy. MyDHL+ pomoże im zwiększyć produktywność i poprawić wydajność, a w konsekwencji z powodzeniem ułatwi prowadzenie handlu transgranicznego – mówi Łukasz Janion, Dyrektor ds. IT DHL Express Poland.

DHL – Globalna firma logistyczna

DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej. Sieć oddziałów DHL oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL zatrudnia ponad 360 000 pracowników. Działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie, bezpiecznie i rzetelnie łącząc ludzi oraz firmy, umożliwiając globalny przepływ handlu. Wyspecjalizowane rozwiązania dla rozwijających się rynków i branż (w tym handlu elektronicznego, technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, energii, motoryzacji i handlu detalicznego), odpowiedzialność korporacyjna i dominacja na rynkach rozwijających się, czynią DHL globalną firmą logistyczną.

DHL Express jest częścią Grupy Deutsche Post DHL. W 2017 r. grupa osiągnęła przychody na poziomie ponad 60 miliardów euro.

[1] Raport DHL Express, The 21th Century Spice Trade, Przewodnik po możliwościach transgranicznego handlu elektronicznego