„Meritum Bank. Same konkrety” to hasło przewodnie telewizyjno-internetowej kampanii marketingowej, która rozpocznie się 1 maja br. Kampania ma na celu zaprezentowanie odświeżonej oferty i jednocześnie wyeksponowanie idei zawartej w nazwie Banku oraz filozofii jego działania. „Meritum” oznacza sedno sprawy, a zatem Bank noszący tę nazwę rzeczowo i bez zbędnych wstępów czy ozdobników przedstawi zalety swoich produktów. W pierwszej odsłonie kampanii Bank będzie zachęcał do założenia Bilokaty Start.

 

Bilokata Start to lokata, na której środki są lokowane po połowie na dwa okresy. Wybierając tę propozycję Meritum Banku, klient zyska 5 proc. w skali roku po 3 miesiącach i 3 proc. w skali roku po 12 miesiącach.

 

W kampanii mówimy wprost, co Meritum Bank ma do zaoferowania. W dzisiejszym świecie ludzie mają mało czasu i dużo obowiązków, więc od banku oczekują rzeczowej, prosto podanej informacji. Dlatego w swojej reklamie Meritum Bank nie zabawia publiczności, nie śpiewa piosenek, nie odgrywa scenek sytuacyjnych. Wypowiadamy się jasno i zwięźle, konkretnie, na temat produktów bankowych. Nasza oferta jest konkurencyjna i niesie konkretne korzyści, którymi chcemy zainteresować klientów – mówi Robert Szymański, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej Meritum Banku.

 

W warstwie wizualnej swoich nowych reklam Meritum Bank postawił na elegancki minimalizm: ograniczoną paletę kolorów, dekoracji i dźwięków.

 

Naszym celem jest wejście w interakcję z klientem w mediach, w których teoretycznie interakcja nie jest możliwa. Żeby to osiągnąć unikamy odciągających uwagę ozdobników i w reklamie mówimy wprost do klienta – dodaje Robert Szymański.

 

W czasie kampanii w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat) będą emitowane 30- i 15-sekundowe spoty reklamowe. Bank będzie prowadził także na dużą skalę kampanię w Internecie, zarówno o charakterze wizerunkowym, jak i sprzedażowym. Pierwsza odsłona kampanii rozpoczyna się 1 maja br. Kolejna planowana jest na czerwiec.

 

Przy tworzeniu kreacji Bank współpracował z agencją Scholz & Friends Warszawa Sp. z o.o. Za zakup mediów odpowiadały K2 Media Sp. z o.o. oraz Zenithoptimedia Group Sp. z o.o.

 

Bilokata Start jest oferowana osobom otwierającym Proste Konto Osobiste. Klient może założyć jedną taką lokatę nie później niż miesiąc od złożenia wniosku o konto. Minimalna kwota wymagana do jej założenia to 1 000 zł, a maksymalna 500 000 zł.