Rozwój produkcji, inwestycje w nowe technologie, innowacyjne propozycje dla konsumentów wymagających szczególnej diety, zdobywanie kolejnych zagranicznych rynków i wzrost zatrudnienia. Sokołów S.A. kończy rok z sukcesami i nową energią do działania.
Rok 2016 w Grupie Sokołów S.A. podsumowuje Prezes Zarządu Bogusław Miszczuk.


WIELKIE LICZBY
Wyprodukowaliśmy 15 tysięcy ton więcej mięs i wędlin, niż w roku ubiegłym – w tym 4 tysiące kilometrów snacków. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu menadżerów i pracowników Grupy Sokołów S.A. zwiększyliśmy sprzedaż rok do roku o 3%. Samochody z logo Sokołowa przejechały 5 700 000 kilometrów. Pozyskaliśmy ponad 3,5 tysiąca nowych klientów i przygotowaliśmy 36 tysięcy promocji cenowych. Zwiększyliśmy zatrudnienie o 250 osób. Otworzyliśmy 11 nowych sklepów własnych Delikatesy Mięsne Sokołów.
Pozostajemy liderem i stawiamy sobie kolejne wyzwania.

DOBRE JEDZENIE JEST WARTOŚCIĄ
Sokołów nie ustaje w odkrywaniu smaków i zaspokajaniu oczekiwań konsumentów.
Wprowadziliśmy innowacyjne produkty, m.in. roladę mięsną dedykowaną tym, którzy nie chcą tracić czasu na przygotowanie dania i cenią sobie wygodne rozwiązania. Zaprezentowaliśmy Polakom szeroką ofertę wyrobów SlowCooked – wołowych i wieprzowych, przygotowanych w oparciu o przepisy restauracyjne. Wykorzystaliśmy także ciekawe elementy mięsne, które nieczęsto goszczą na stołach konsumentów, np. policzki wołowe i goleń wołową. Uwzględniając rosnące spożycie burgerów, przygotowaliśmy szeroką ofertę burgerów przygotowywanych z najwyższej jakości polskiej wołowiny. Rozwinęliśmy nasze propozycje grillowe, wprowadzając opakowania zawierające produkty dla całej rodziny. Poszerzyliśmy ofertę wyrobów bez konserwantów. W serii Naturrino pojawiły się nowe produkty wędzone, a dla amatorów konserw przygotowaliśmy całkiem nową linię Premium, bez dodatku konserwantów.
Wspieramy osoby o szczególnych wymaganiach dietetycznych. Z myślą o tych, którzy borykają się z nietolerancją glutenu lub celiakią, wprowadziliśmy na rynek produkty bezglutenowe – między innymi snacki wędzone i pleśniowe, Kiełbasę polską, czy Gold Salami delikatesowe. Lista produktów bezglutenowych Sokołów będzie sukcesywnie powiększana.


YES WE CAN – SOKOŁÓW PODBIJA ŚWIAT

Mijający rok to także owocna współpraca międzynarodowa. Dla naszych produktów swoje rynki otworzyły takie kraje jak Katar, Chile. Snacki i Kabanosy międzynarodowe podbijają Amerykę. Odnotowaliśmy kilkukrotnie wyższą sprzedaż tych świetnej jakości produktów
i cieszymy się, że zdobyły tak wielką popularność za granicą.

EKSPANSJA W KRAJU
Polski konsument poszukuje miejsc, w których może zdobyć więcej informacji o produkcie – jego pochodzeniu, czy sposobach przygotowania. W odpowiedzi na ten trend otworzyliśmy 11 nowych sklepów pod szyldem Delikatesy Mięsne Sokołów. To tradycyjne lady, gdzie klient ma możliwość poznania całego bogatego asortymentu produktów Sokołowa. Kolejną grupą, o którą w tym roku zadbaliśmy szczególnie są restauratorzy. Stworzyliśmy specjalną ofertę dla rynku HoReCa oraz udogodnienia dla szefów kuchni zaopatrujących się w naszych Centrach Dystrybucji. Nieustannie udoskonalamy i rozwijamy nasze propozycje produktowe dla branży HoReCa, tak by jeszcze lepiej odpowiadać określonym potrzebom tej części rynku. W tym roku wprowadziliśmy nowy asortyment dziczyzny, jak również drobiu.

INNOWACJA I SIŁA MARKI
Zdobywanie nowych rynków i innowacyjna produkcja są możliwe dzięki ciągłej inwestycji w nowe technologie. W ubiegłym roku przeznaczyliśmy na nie niemal 120 mln złotych. Wciąż jesteśmy najlepiej rozpoznawalną spontanicznie marką branży mięsnej w Polsce. Konsumenci znają Sokołów także dzięki szerokiej kampanii marketingowej. W prowadzonych działaniach staramy się być blisko konsumenta, dając mu możliwość bezpośredniego kontaktu z marką. Przykładem jest nasz udział w „Projekcie Plaża”, w ramach którego w wakacyjnych miesiącach Strefa Sokołowa gościła w ośmiu nadmorskich miejscowościach. Strefę co weekend odwiedzało od 25 000 do 37 000 osób, które mogły korzystać z kulinarnej wiedzy i doświadczenia szefa kuchni Sokołów Dominika Moskalenko, degustować nasze najnowsze produkty oraz uczestniczyć w konkursach, grach i animacjach.

Także nasz flagowy projekt edukacyjny realizowany w Akademii Smaku Sokołów – „Smaki dobrego życia”, cieszył się ogromnym zainteresowaniem blogerów kulinarnych i dziennikarzy. Za cel stawiamy sobie w nim promocję zdrowego trybu życia, poprzez propagowanie sztuki kulinarnej zgodnej z najnowszymi trendami żywieniowymi. Podczas cyklicznie organizowanych warsztatów, poruszamy różnorodne zagadnienia z obszaru szeroko pojmowanej jakości życia – łącząc aspekty żywieniowe z innymi elementami edukacyjnymi (np. współpraca z trenerem personalnym) czy wiedzą o kulturze (np. warsztaty poświęcone kuchni staropolskiej).

LUDZIE KREUJĄ WARTOŚĆ

Wielką wartością w Spółce Sokołów zawsze byli ludzie. W tym roku położyliśmy szczególny nacisk na pracę zespołową. Wzajemna nauka i wymiana doświadczeń oraz wspólna, kreatywna praca stały się standardem przy tworzeniu nowych rozwiązań. Skutecznie wdrażamy i promujemy wewnątrz spółki nowatorską metodę pracy Design Thinking. Dzięki temu nie tylko wspieramy rozwój przedsiębiorstwa, ale także integrujemy kadrę.
W ramach programu „Na ścieżce zdrowia” nasza firma umożliwiła pracownikom z powiatu sokołowskiego skorzystanie z bezpłatnego badania tomografii komputerowej płuc, mammografii i cytologii w ramach Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych. Chcemy, aby badania profilaktyczne na trwałe zakorzeniły się w świadomości pracowników i były naturalnym zachowaniem w zakresie dbania o zdrowie. Dlatego na rok kolejny mamy już zaplanowany całoroczny program prozdrowotny dla naszych pracowników.

PLANY NA 2017 ROK
W nadchodzącym roku planujemy dalszy rozwój w wielu obszarach. Chcemy nieustannie rozwijać ofertę produktową, kontynuować inwestycje w nowoczesne technologie
i prowadzić ekspansję na rynku. Zamierzamy nadal edukować konsumentów i przekonywać ich, jak istotna jest dbałość o najwyższą jakość produktów. Jako lider branży mięsnej w Polsce jesteśmy w stanie ją zapewnić. Jestem przekonany, że produkty Sokołowa znajdą się w jeszcze większej ilości sklepów, by każdego dnia klienci mogli cieszyć się ich smakiem i jakością.