PNSA_logoCzy w działach sprzedaży i obsługi klienta spektakularne sukcesy zdobywają głównie mężczyźni? A może kobieca empatia i bardzo dobrze rozwinięte umiejętności miękkie sprawiają, że właśnie Panie są predestynowane do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży? Wśród laureatek i wyróżnionych w konkursie PNSA od wielu już lat odnotowuje się znaczące grono bardzo utalentowanych kobiet sukcesu. Podczas tegorocznej, już VII edycji konkursu PNSA została nawiązana współpraca z konkursem Women in Sales Awards UK. Działania odbywają się na zasadach patronackich i obejmują obszar wzajemnego wsparcia na płaszczyźnie medialnej.     

Elżbieta Pełka, Prezes PNSA_mW ubiegłym roku konkurs PNSA zanotował rekordową liczbę 57 zgłoszonych kobiet, z czego laureatkami w poszczególnych kategoriach zostało aż 8 pań a wyróżnienia otrzymało kolejnych 12. Do tej pory, we wszystkich edycjach konkursu PNSA zgromadzono łącznie 143 kobiecych zgłoszeń.

– Wśród panteonu laureatek i wyróżnionych w konkursie PNSA podczas sześciu jego edycji znalazło się wiele nieprzeciętnie utalentowanych kobiet o niezwykle inspirujących biografiach – powiedziała Elżbieta Pełka, Prezes Polish National Sales Awards. – Zaangażowanie pań, ich ciężka praca zostały przez PNSA zauważone i nagrodzone. Kobiety w sprzedaży udowadniają niejednokrotnie, że sukces w tej branży przestaje być wyłącznie męską domeną, dlatego też szczególnie miło mi przekazać informację o nawiązaniu współpracy Polish National Sales Awards i Women in Sales Awards UK.

Kamieniem węgielnym partnerstwa jest obecność Prezesa PNSA wśród znamienitego grona sędziów konkursu Women in Sales Awards. – Tym samym konkurs PNSA dumnie wkroczył na arenę międzynarodową – podkreśliła Elżbieta Pełka.

Women in Sales Awards jest przedsięwzięciem, w którym za swoje osiągnięcia zawodowe nagradzane są kobiety pracujące w działach sprzedaży. Jego zadaniem jest również konsekwentnie prowadzona praca nad budowaniem należytego prestiżu zawodu handlowców.wisa 2015 logo

Afi Ofori, Managing Director, Zars Media– Women in Sales Awards jest konkursem skierowanym wyłącznie do kobiet, aby promować różnorodność w miejscu pracy i tworzenie nowoczesnego środowiska biznesowego – mówi Afi Ofori, Managing Director, Zars Media. – Jednym z ważniejszych obszarów jest zachęcanie kobiet do działania na polach tradycyjnie zdominowanych przez mężczyzn, takich jak sprzedaż. Ponieważ konkurs PNSA jest bardzo znany i ceniony w Polsce, jestem niezwykle dumna z nawiązania współpracy. Nasze partnerstwo doskonale wpisuje się w strategię, aby konkursem WISA zainteresować jak najwięcej utalentowanych kobiet spoza Wielkiej Brytanii. Konkurs WISA pomaga wspomóc przypływ utalentowanych kobiet do działów sprzedaży oraz pozytywnie oddziałuje na ich rozwój i na zdobycie znaczącej pozycji zawodowej. Stawiamy sobie za cel podkreślenie osiągnięć kobiet oraz zachęcenie ich do rozpoczęcia kariery w sprzedaży. Poprzez te działania promujemy osiągnięcia pań i dobre praktyki biznesowe.

Women in Sales Awards w tym roku odbywa się już po raz trzeci. Od 2013 roku wydarzenie wspierały największe światowe organizacje takie jak: Thomson Reuters, Google, LinkedIn, Yahoo, Nike, CA Technologies, Bacardi, Pepsi, O2, Sodexo, Capgemini, Oracle, Orange, Avaya, Kimberly Clark, Fedex, DHL, Dimension Data, United Healthcare, Citibank, American Express, Intel, HP i inne z Europy, Ameryki Północnej i z Indii.

Polish National Sales Awards to przedsięwzięcie,  którego misją jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży przy jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy. PNSA czynnie uczestniczy w kształtowaniu standardów sprzedaży na polskim rynku, a jej głównym i najważniejszym celem jest promowanie etyki oraz działań etycznych w biznesie, mających niezaprzeczalny wpływ na kreowanie polskiego rynku pracy.

Dzięki udziałowi w konkursie PNSA zarówno firma zgłaszająca jak i uczestnicy konkursu integrują się ze środowiskiem sprzedażowym w Polsce, a poprzez wyróżnienia i nagrody PNSA wzajemnie motywują się do dalszego działania i zyskują uznanie i satysfakcję z pracy w sektorze sprzedaży.

Ponieważ misja i wizja obu konkursów jest spójna, współpraca pomiędzy podmiotami była tylko kwestią czasu.

– Cieszę się, że dwie prestiżowe organizacje: PNSA i Women in Sales Awards rozpoczynają współpracę. Obie idee są miBożena Leśniewska, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży, Orange Polska bliskie ze względu na wartości, które im przyświecają – mówi Bożena Leśniewska, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży, Orange Polska – To przede wszystkim promocja wysokich standardów pracy opartych na profesjonalizmie, jakości i etyce zawodowej. Dlatego z przyjemnością należę do Rady Programowej PNSA, a  także rekomenduję ten prestiżowy konkurs sprzedawcom w Orange Polska,  którzy co roku znajdują się w gronie jego laureatów. Jeżeli chodzi o Women in Sales Awards, mam tu szczególnie miłe  doświadczenia – jestem ubiegłoroczną finalistką w kategorii Best Woman Sales Director a zarazem jak do tej pory jedyną Polką uczestniczącą w konkursie. Udział w nim dał mi niezwykle cenną możliwość  zmierzenia swoich osiągnięć z sukcesami innych kobiet z całej Europy. Integracja kobiet ze środowiska związanego ze sprzedażą ma w dzisiejszych czasach duże znaczenie, ponieważ nie jest to dla nas łatwa branża. Mając wieloletnie doświadczenie w tej pracy mogę powiedzieć, że jest to zawód wymagający niezwykłej wytrwałości,  konsekwencji, a także ciągłego mierzenia się z samym sobą oraz z wysokimi celami postawionymi do realizacji. Z drugiej strony kobiety posiadają wiele cech, które czynią je niezwykle wartościowymi i  efektywnymi sprzedawcami. Swój sukces w tej branży osiągają dzięki  empatii, umiejętności słuchania i odpowiadania na potrzeby. To  bezcenne cechy, które doceniają na co dzień nasi klienci. Umiejętności  doradcze mają szczególne znaczenie w dzisiejszych czasach, kiedy niejednokrotnie klienci stoją przed nadmiarem wyboru, co nie ułatwia  decyzji zakupowej. W Orange Polska wykorzystujemy ten szczególny potencjał – ponad 50% naszych sprzedawców stanowią kobiety.

Konkursem Women in Sales Awards zainteresowała się już Pani Anna Gola, laureatka PNSA z ramienia Banku Pocztowego, w kategorii Dyrektor Sprzedaży VI edycji Konkursu Polish National Sales Awards, zdobywczyni tytułu Super Sprzedawca Roku 2014. W tegorocznej VII edycji konkursu jest jednym z 10 nowych Sędziów PNSA.

Wszelkie bieżące wydarzenia i aktywności odnośnie PNSA można śledzić na stronie internetowej, facebooku, linkedin oraz na twitterze. Szczegółowe informacje dostępne są też pod poniższymi linkami:

www.pnsa.pl

www.facebook.com/polishnationalsalesawards

www.linkedin.com/groups/PNSA-Polish-National-Sales-Awards-2889114/about

www.twitter.com/elzbietapelka

PNSA – Polish National Sales Awards jest pierwszym i jedynym przedsięwzięciem w kraju, którego zadaniem jest integracja społeczności sprzedawców w Polsce oraz promocja i wdrażanie nowoczesnych standardów profesjonalnej sprzedaży w oparciu o zasady dobrych praktyk. Głównymi pomysłodawcami stworzenia platformy PNSA w Polsce są Elżbieta Pełka, FRSA, przedsiębiorca, ekspert w procesach zarządzania marką 360 stopni oraz dr Chahid Fourali, wieloletni szef Marketing & Sales Standards Setting Body. Pięć edycji Konkursu PNSA pozwoliło na nagrodzenie blisko 145 finalistów.

 

Kontakt dla mediów:

Aleksandra Molędowska, Pełka 360°

PR Account Manager

kom.: (+48) 662 231 824

e-mail: aleksandra.moledowska@epcreatives.pl