25 lutego na MTP w Poznaniu spotkali się przedstawiciele branży e-commerce na największym wydarzeniu branżowym w Polsce. W wydarzeniu wzięło udział prawie 100 wystawców oraz blisko 1500 zwiedzających.

Specjaliści z branży e-commerce oraz osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z handlem internetowym odwiedziły we wtorek poznańskie targi, aby poznać oferty oraz najnowsze rozwiązania w zakresie prowadzenia e-biznesu. Targi stanowiły doskonałą okazję do bezpośredniego poznania doświadczonych profesjonalistów odpowiedzialnych za polski handel w Internecie.

 

Na zwiedzających czekały specjalnie przygotowane oferty oraz ciekawe prelekcje z zakresu social mediów, e-logistyki czy e-mail marketingu. Przez halę targową przewinęło się mnóstwo gości, od niewielkich, startujących biznesów po znane i duże brandy.

Dla wystawców była to doskonała okazja do omówienia najnowszych trendów w dziedzinie e-commerce. RWD, czyli responsywność strony www to najważniejszy temat, który jednogłośnie podkreślali wszyscy przedstawiciele firm. Rynek urządzeń mobilnych, na których można przeglądać strony oraz sklepy internetowe, rozwija się bardzo dynamicznie. Prawie połowa właścicieli sklepów internetowych zauważa wzrost ilości zamówień generowanych przez te urządzenia. Z tego względu niezwykle ważne jest dostosowanie strony sklepu internetowego do rozmiarów akcesoriów. W dużym stopniu wpływa to na komfort zakupów.

Ehandel nadal jest w rozkwicie. Według raportu Cube Research sprzedaż online w 2014 r. wzrośnie o ok. 20 proc. Z kolei wartość rynku e-commerce ma przekroczyć 35 mln złotych.  Na przestrzeni ostatnich lat zostały zlikwidowane wszystkie bariery rynku. Właściciele sklepów internetowych mają duże możliwości wyboru, zaczynając do dostawców, kurierów, po ubezpieczenie zakupów.

Zdaniem specjalistów polskie e-sklepy osiągnęły już ten sam standard co ich zachodnie odpowiedniki. Aktualnie coraz większą uwagę przykłada się do poziomu obsługi klienta i komunikacji w social mediach, a także odpowiedni dobór kanałów.

– Social media stały się prawdziwą potęgą. Już ponad połowa Polaków korzysta aktywnie z któregoś z serwisów społecznościowych. Dla wielu firm jest to narzędzie reklamy, ale media społecznościowe w  praktyce mają szersze zastosowanie – budowanie wizerunku marki, tworzenie społeczności oraz interakcji z klientami. W przypadku sklepów internetowych to również zwiększenie sprzedaży – mówi Izabela Kozak, Social Media & Creative Manager w firmie Trol Intermedia.

Targi to coraz częściej także miejsce prezentacji nowych firm, usług czy ulepszonych funkcjonalności. Klienci mogą bezpośrednio poznać rozwiązanie oraz porozmawiać o zastosowaniu w przypadku ich e-sklepu.

– Na targach zaprezentowaliśmy nowe funkcjonalności oprogramowania 2ClickShop. Najważniejsze z nich to integracja w czasie rzeczywistym z systemami handlowo – magazynowymi Symfonia Forte firmy Sage oraz CDN XL firmy Comarch –  wyjaśnia Mirosław Sobieraj, Członek Zarządu agencji Trol InterMedia, właściciela marki  2ClickShop. – Nowe rozwiązania oznaczają automatyzację procesów w firmie, zwiększenie wydajności oraz możliwości  sprzedaży wielokanałowej pod kontrolą systemu. To przyszłość w prowadzeniu e-biznesu – dodaje Mirosław Sobieraj.

Tak duże wydarzenie to możliwość poznania kluczowych przedstawicieli rynku e-commerce, podzielenia się doświadczeniami. Dla klientów to najlepsza okazja do zapoznania się z ofertą czy przeprowadzenia audytów swoich sklepów internetowych.