Wind Mobile, wiodący dostawca rozwiązań mobilnych w Polsce, sfinalizował przejęcie Software Mind. Nowa oferta produktowa Spółki adresuje teraz trzy najbardziej atrakcyjne potrzeby nowoczesnych konsumentów – mobilną rozrywkę, mobilne finanse oraz sektor hotelarski. Sprzedaż rozwijana będzie przede wszystkim na rynkach zagranicznych, a sfinalizowanie akwizycji podmiotu ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich podwoi wyniki oraz otworzy wyjątkowe możliwości komercjalizacji w regionie MENA.

Wind Mobile w pełni zrealizował cel przejęcia 100% akcji Software Mind, pozyskując podmiot podwajający jego poziom rentowności (EBITDA Software Mind za 2013 wyniosła 5,8 mln PLN), czterokrotnie podnoszący poziom sprzedaży (przychody Software Mind za 2013 wyniosły 45 mln PLN) oraz wykazujący wysoką komplementarność działalności względem aktywności Spółki.

Połączone działalności obu spółek wykazują duży poziom komplementarności. Dotychczasowe doświadczenia Wind Mobile w umiejętnej ewolucji oferty zostaną zastosowane do kluczowych segmentów aktywności rynkowej Software Mind. Spółka koncentrująca się do tej pory głównie na mobilnej rozrywce, czyli oferowaniu platform RBT, pozwalających operatorom sprzedawać halodzwonki, zarządzaniu usługą halodzwonków dla operatora oraz bezpośredniej sprzedaży cyfrowej muzyki do konsumentów w modelu One Ringback. Potencjał firmy wzrośnie o perspektywiczne, flagowe produkty Software Mind – Video Branch będący wirtualnym oddziałem banku, wdrożonym w 3 z 5 największych banków w Polsce, oraz iLumio – interaktywny system obsługi gości hotelowych oraz multimedialne centrum rozrywki, które wybiera 8 na 10 nowych hoteli.

W oparciu o zwiększony potencjał produktowy, produkcyjny oraz wykorzystując synergię zasobową, Spółka intensywnie rozwija sprzedaż, ze szczególną koncentracją na rynkach zagranicznych. Prognozy zakładają realizację skonsolidowanych przychodów Spółki za rok 2014 na poziomie 61,2 mln PLN oraz EBITDA 14,8 mln PLN.

Spółka realizuje również decydującą fazę akwizycji podmiotu z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma ta dostarcza kontent muzyczny do 45 operatorów komórkowych w 22 krajach MENA, obejmujących 250 milionów abonentów. Przychody kształtują się na poziomie 75 mln PLN, a zysk netto 8 mln PLN. Oprócz podwojenia obecnych wyników, akwizycja otwiera wyjątkowe możliwości sprzedaży dla trzech głównych grup produktowych Spółki na dynamicznie rosnących rynkach Bliskiego Wschodu i Afryki.


O Wind Mobile S.A.

Wind Mobile jest integratorem i dostawcą autorskich rozwiązań teleinformatycznych umożliwiających operatorom mobilnym oferowanie nowoczesnych usług i generowanie dodatkowych przychodów. Użytkownicy telefonów komórkowych z technologią i produktami Wind Mobile spotykają się każdego dnia.

Firma znana głównie dzięki wysoce skalowalnej Platformie RBT, oferującej popularne halodzwonki, dostarcza również takie rozwiązania mobilne jak: reklaMÓWKA – mobilna reklama, VAS Force, Mobile Ad Server, Voice Courier, Smart Apps, USSD Gateway, IVR/ITR, Call Completion, Voice Mailing, Recommendations oraz wiele innych.

Do grona klientów Wind Mobile należą wszyscy najwięksi komórkowi operatorzy w Polsce: Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile), PTK Centertel (Orange), Polkomtel (Plus), P4 (Play) oraz Cyfrowy Polsat, a także operator Nova w Islandii.

Więcej informacji na www.windmobile.pl

 

O Software Mind S.A.

Software Mind SA dostarcza innowacyjne rozwiązania technologiczne, umożliwiające klientom firmy uzyskanie przewagi rynkowej poprzez zwiększenie potencjału sprzedaży. Produkty skierowane są do sektorów: telekomunikacyjnego, bankowego oraz hotelarskiego. Flagowe rozwiązania firmy to między innymi:

– Video Branch Banking – wirtualny oddział banku, umożliwiający kontakt z doradcami (Live Banking), zawieranie transakcji i natychmiastowe reagowanie na potrzeby klientów. Zaawansowane rozwiązanie, wypełniające lukę między kanałem internetowym, a wizytą w placówce, jest liderem rynku wirtualnej bankowości na jednym z najbardziej rozwiniętych rynków bankowości on-line. Produkt wdrażany jest w trzech z pięciu największych polskich banków (w tym mBank i ING). Odznaczony prestiżową nagrodą Finnovate.

– iLumio – zintegrowany system hotelowej rozrywki i relacji z klientem, oferujący gościom atrakcyjne rozwiązania multimedialne i usługi cyfrowe, a hotelarzom sprawne zarządzanie sprzedażą oraz organizacją hotelu. Nowoczesność technologiczna iLumio stawia go w czołówce światowych rozwiązań. Produkt zdobywa 80% nowobudowanych hoteli 4/5* w Polsce.

Rozwiązania Software Mind zostały wielokrotnie docenione m.in. na FinovateFall, EFMA Digital and Mobile Excellence czy European Business Awards.

Spółka zatrudnia ponad 250 osób i prowadzi wdrożenia na terenie Unii Europejskiej, Ameryki Północnej oraz Australii, a także przygotowuje się do wejścia na kolejne rynki.

Do grona klientów Software Mind zaliczają się m.in. Grupa Raiffeisen, BNP Paribas Bank, Bank DnB NORD, Deutsche Bank PBC, BZ WBK, Bank Pocztowy, Bank BPH, SK Bank, FM Bank,  Aviva, Puro Hotel, T-Mobile, Orange, Polkomtel, P4, DIALOG Telecom, NETIA, UPC, BillBird, PKN ORLEN, Tauron Polska Energia.

Więcej informacji na www.softwaremind.pl