Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo dochodowym biznesem. Jednak kluczy do sukcesu jest wiele i trzeba znaleźć ten właściwy, aby określona działalność mogła się rozwinąć i przynosić zyski. Przed założeniem sklepu internetowego warto wykonać badania focusowe, które mogą dać nam obraz na temat tego, czy w danej branży jest dla nas nisza. Można również, co będzie wymagało mniejszych nakładów finansowych posłużyć się kontem firmowym na portalu społecznościowym, gdzie możliwe jest dodawanie ankiet dla swoich followersów.

 

Trzeba również wykonać odpowiedni reaserch i dowiedzieć się ile sklepów o podobnym profilu już funkcjonuje. Są bowiem branże wiodące i bardziej niszowe i tylko od pomysłodawcy zależy na jaką się zdecyduje i tym samym, w jaki sposób będzie prowadził kampanię produktową.

Kampania produktowa Google – dlaczego jest ważna dla rozwoju sprzedaży w internecie?

Decydując się na założenie sklepu internetowego trzeba zadbać o jego widoczność w wyszukiwarce, czyli zlecić jego pozycjonowanie. Będzie ono bardziej skuteczne, jeśli zdecydujemy się na kampanie produktowe. Na początek kampania nie musi być bardzo rozległa i można do niej wykorzystać kilka naszym zdaniem najbardziej atrakcyjnych produktów. Może to być tzw. aktualne must have bądź wręcz przeciwnie unikalny produkt, który trudno jest znaleźć w sieci.

Prowadzenie kampanii Adwords – istota sprzedaży w internecie

Wybór produktów do promocji sklepu internetowego to jedno, gdyż trzeba skorzystać z programu Merchant Center, który służy właśnie do tworzenia i wyświetlania reklamy produktów w wyszukiwarce. Trzeba zatem wgrać zdjęcia w formacie xml, który akceptuje wyszukiwarka Google, a także dopasować nazwy produktów, które mogą, choć nie muszą zawierać słowa kluczowe wpisywane przez potencjalnych klientów w wyszukiwarkę.

Określone słowa kluczowe może zawierać kilka produktów. W ten sposób rozszerzamy pole wyboru i zwiększamy szansę na kliknięcie w reklamę i zakup produktu. Pod zdjęciem znajduje się również cena, co zmniejsza ilość opuszczeń strony, które wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego. Bowiem klient, który nie widzi ceny widząc produkt i chcąc zobaczyć go z bliska po zobaczeniu zbyt dużej kwoty szybko opuszcza wybraną stronę.

Oczywiście zawsze istnieje możliwość, że nawet mimo że cena widnieje pod zdjęciem, to przy bliższym zapoznaniu się z produktem klient zrezygnuje z zakupu. Dlatego warto dodawać również opisy produktów zawierające słowa kluczowe, a także istotne z punktu widzenia klienta cechy produktu. Nie muszą one być wcale standardowe. Trzeba podejść do tego kompleksowo i zastanowić się, jakiego rodzaju treść zachęciłaby nas do zakupu i jakie informacje chcielibyśmy uzyskać.

Prowadzenie kampanii Adwords daje nam również informacje o tym, ile osób było potencjalnie zainteresowanych produktem, ale zrezygnowało z jego zakupu. Kampania produktowa to również linki sponsorowane pojawiające się nad wynikami wyszukiwania. Bardzo istotny jest meta opis znajdujący się pod linkiem, bo w nim klient ma znaleźć podstawowe informacje o tym, z jaką firmą ma do czynienia i co znajduje się w ofercie. Zatem synteza informacji jest tu kluczowa.

Optymalizacja kampanii – jeden krok to za mało

Samo wprowadzenie kampanii produktowej Google do życia nie wystarczy rzecz jasna na osiągnięcie zamierzonych celów. Prawdopodobnie wielokrotnie będzie trzeba modyfikować słowa kluczowe, dodawać lub odejmować frazy, aby finalny efekt w postaci zainteresowania był przynajmniej zbliżony do oczekiwanego. To samo tyczy się opisów produktów, czy nawet zmiany promowanych produktów.

Kampania jest modyfikowana na bieżąco na podstawie zachowań konsumentów. Oczywiście skuteczny może być również remarketing czyli prezentowanie oferty w wyszukiwarce i na stronach partnerskich Google, z jednej strony osobom, które odwiedziły sklep i zakupiły produkt, w celu prezentacji produktów komplementarnych, które mogą zakupić w naszym sklepie, a z drugiej, tym, które zrezygnowały z zakupów i opuściły stronę.

Warto skorzystać również z raportów i statystyk

Poza prowadzeniem kampanii Adwords warto również wziąć pod uwagę statystyki czyli zainteresować się narzędziem Google Analytics, które pozwala analizować ją nie tylko pod względem ilościowym, ale również jakościowym. Uzyska się informację o tym jak długo potencjalny klient spędził czas na stronie, jakie produkty były w kręgu jego zainteresowań, a także jakie strony odwiedził później. Wszystko to sprawi, że będzie można lepiej zarządzać sklepem, modyfikować swój asortyment w oparciu o sprzedaż, a także ustalać konkurencyjne ceny.

Sukces sklepu internetowego zależny jest od wielu czynników. Trzeba jednak znaleźć rzetelną firmę, która poprowadzi naszą kampanię produktową w ten sposób, by osiągnięte zostały zamierzone cele.