W ciągłej bitwie o klienta liczy się gra zespołowa – działu marketingu, sprzedaży, finansów, logistyki, etc. Ważni są wszyscy członkowie drużyny i ich wkład w budowanie i wdrażanie projektu wsparcia sprzedaży czy programu lojalnościowego. Jednak kluczową rolę w tej rozgrywce pełni trener, który przewiduje, planuje i prowadzi zespół do zwycięstwa. Dlatego tak ważny jest wybór profesjonalnego Program Managera.

Gwarancją skuteczności programów lojalnościowych i programów wsparcia sprzedaży jest odpowiednie przygotowanie poszczególnych elementów oraz bieżący nadzór nad nimi tak, żeby nie dać się zaskoczyć nieprzewidzianym sytuacjom. Z roku na rok coraz więcej firm dostrzega, że programy lojalnościowe oraz akcje wsparcia sprzedaży nie tylko wpływają na wzrost przychodów, ale także budują przewagę na rynku. Pomagają zdobyć nowych i utrzymać dotychczasowych klientów, pozyskiwać informacje o ich nawykach i preferencjach zakupowych, kształtują ich lojalność. Jak je przygotować, aby były efektywne i realizowały założone cele? Warto skorzystać z pomocy profesjonalistów.

Radzą, opiniują, zalecają
Zewnętrzni eksperci doradzą, jaki rodzaj programu wybrać i jak go przeprowadzić. To bardzo ważne, bo tylko dobrze przemyślane i zaplanowane projekty mają szansę przyciągnąć uczestników. Na kompleksowość usługi powinno składać się również bieżące wsparcie oraz nadzór nad kolejnymi etapami realizacji programu.

W Sodexo Benefits and Rewards Services każdy realizowany program lojalnościowy czy akcja wsparcia sprzedaży są obsługiwane przez Program Managera. Osobę, która od początku do zakończenia programu, zarządza nim oraz czuwa nad jego realizacją. Jest opiekunem, patronem, pilotem i dobrym duchem projektu. Jego rolą jest przewidywanie, planowanie i prowadzenie do zwycięstwa. Naszym zdaniem to najlepszy sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo i skuteczność akcji realizowanych dla Klientów – powiedział Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie.

Program Manager rozpoczyna swoje działania od zdefiniowania z firmą celów programu i sposobów ich realizacji. W zależności od modelu biznesowego dobiera formułę, a przy ustalaniu mechanizmów nagradzania skupia się na oczekiwaniach i specyfice uczestników. Doradza również na jakie zadania konkursowe oraz nagrody warto się zdecydować. Wspólnie z firmą pracuje nad sposobem zapraszania uczestników, konfigurowania ich kont oraz nad layoutem strony programu i jego regulaminem.

Manager do zadań specjalnych
Programy lojalnościowe i wsparcia sprzedaży są narzędziami operacyjnymi, które opierają się przede wszystkim na wielokrotnym, interaktywnym i konsekwentnym komunikowaniu się z klientami. Program Manager publikuje na stronie informacje związane z programem, odpowiada na pytania uczestników. Ponadto czuwa, żeby w odpowiednim momencie wdrożyć nowe funkcjonalności. Zajmuje się również obsługą zamówień nagród – w tym również obsługą „posprzedażową”, czyli np. reklamacjami. Jego kluczowym zadaniem jest więc bieżąca kontrola programu. Jako jego opiekun przegląda statystyki, historie przeprowadzonych transakcji i przeprowadza zaawansowane analizy marketingowe, które mogą być podstawą do modyfikacji oraz rozwoju działań. Ostatnim zadaniem Program Managera jest rozliczenie i podsumowanie programu.

Współpraca z doświadczonym profesjonalistą, to gwarancja terminowo i skutecznie wdrożonych programów lojalnościowych oraz programów wsparcia sprzedaży. Warto zatrudnić sprawdzonego trenera i wygrać mecz o zainteresowanie i lojalność klienta.