Xerox został uznany za lidera rynku Managed Workflow Services w Europie Środkowej i Wschodniej, w Afryce i na Bliskim Wschodzie według raportu IDC MarketScape. Według ekspertów Xerox to jedyny dostawca, który posiada oddział w pełni zajmujący się na rynkiem usług zarządzania przepływem pracy. 

Nowy raport „Central and Eastern Europe, the Middle East, and Africa (CEMA) Managed Workflow Services 2015 Hardcopy Vendor Assessment” skupia się na rynku usług zarządzania przepływem pracy, który IDC określa jako „zestaw usług, które automatyzują i optymalizują wertykalne i horyzontalne przepływy pracy oraz procesy biznesowe oparte na dużej liczbie dokumentów”.

Wyróżnione systemy firmy Xerox pomagają klientom firmy unikać właśnie braku efektywności w zarządzaniu dokumentami. Dodatkowo nowe wersje rozwiązań Xerox Digital Alternatives i Xerox DocuShare poprawiają wydajność biurową poprzez automatyzację przetwarzania materiałów. Dzięki nim, pracownicy nie muszą w tak dużym stopniu skupiać się na ręcznych, czasochłonnych procesach takich jak udostępnianie, opatrywanie adnotacjami, przechowywanie i zabezpieczenie danych.

„W Europie Środkowej i Wschodniej, w Afryce i na Bliskim Wschodzie wzrasta wykorzystanie usług w zakresie zarządzania przepływem pracy i technologii BPO. Niosą one za sobą szeroko zakrojone korzyści dla firm, które nie odnoszą się wyłącznie do ograniczenia liczny wydruków i oszczędzania pieniędzy” twierdzi Mike Feldman, prezes Large Enterprise Operations, Xerox. „Począwszy od automatyzacji przepływów pracy opartych o liczne procesy, a skończywszy na poprawie bezpieczeństwa dokumentów i danych, nasze rozwiązania mogą pomóc firmom oszczędzić czas, zrealizować cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także polepszyć obsługę klienta.”

Firma Xerox została wyróżniona przez IDC w szczególności za:

  • oferowanie pełnego spektrum usług — od zarządzania drukiem, poprzez automatyzację przepływu pracy, do outsourcingu procesów biznesowych. Atutem jest również możliwość rozbudowy portfolio rozwiązań wielobranżowych poprzez opracowywanie, nabywanie i współpracę z organizacjami BPO i partnerami w zakresie oprogramowania;
  • wykorzystywanie ogromnej bazy klientów oraz technologii do pomocy klientom w przejściu na „wyższe poziomy” dojrzałości zarządzania drukiem i dokumentami, obejmujące również automatyzację przepływu pracy;
  • jasno określony i ustrukturyzowany program partnerstwa oraz programy szkolenia i certyfikacji, które poprawiają umiejętności, zapewniają spójność i upraszczają interakcję między klientami.

Raport IDC MarketScape jest dowodem na zaangażowanie Xerox w poprawę przepływu pracy w firmach, w tym automatyzację codziennych procesów biznesowych w celu napędzania rentowności i poprawy klientów.