W przyszłym roku minie 20 lat, od kiedy działa Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Na obszarze ponad 1300 ha znajduje się prawie 50 firm, zatrudniających około 5000 osób. Wśród nich, od 2000 roku, działa także zakład produkcyjny UZIN. Historia tej firmy sięga jednak 1996 roku.

Uzin Polska to dystrybutor chemii posadzkarskiej i przedstawiciel na polskim rynku takich marek jak: UZIN (chemia do przygotowania podłoża i montażu posadzek), PALLMANN (produkty wykończeniowe do podłóg drewnianych), RZ (środki do renowacji i pielęgnacji podłóg), CODEX (profesjonalna chemia dla glazurników), WOLFF (narzędzia i maszyny do montażu i demontażu podłóg) oraz ARTURO FLOORING (designerskie posadzki żywiczne).

Spółka handlowa – Uzin Polska Sp. z o.o. – zajmuje się dystrybucją produktów w Polsce już od 1996 roku. Duży potencjał rodzimego rynku i rosnące zainteresowanie wysokiej jakości materiałami skłoniło niemieckich inwestorów do stworzenia spółki produkcyjnej – Uzin Polska Produkty Budowlane Sp. z o.o. i wybudowania na terenie Legnicy zakładu produkcyjnego. Ten działa pod kierownictwem Tadeusza Wawrowskiego od 2000 roku.

Obecnie produkujemy ok. 30 różnych produktów. Cześć z nich lokujemy na rynku krajowym, wytwarzamy jednak także produkty dedykowane na rynki zagraniczne – mówi Tadeusz Wawrowski, Prezes Zarządu Uzin Polska Produkty Budowlane Sp. z o.o. – Dążymy do tego, by produkcja w naszym zakładzie była w pełni dwuzmianowa, a w przyszłości nawet trzyzmianowa.

Zakład produkcyjny zatrudnia obecnie 21 osób, a łączna liczba pracowników obu spółek (handlowej i produkcyjnej) to ponad 50. Firma słynie z dobrego wizerunku pracodawcy. Wielu z zatrudnionych na samym początku jej działalności, nadal pracuje. To właśnie oni budują renomę przedsiębiorstwa, dlatego oddajemy im głos.

Uzin to dla mnie…

wysoka jakość, stabilność i elastyczność – mówi Iwona Fifowska-Sola, która pracuje w firmie od samego początku jej istnienia w Legnicy. – Wcześniej pracowałam w Urzędzie Celnym, gdy pojawiła się możliwość zmiany pracy, skorzystałam z niej. Swoje obowiązki rozpoczęłam od pracy w dziale obsługi klienta. Obecnie zajmuję się gospodarką materiałową. Dbam o dostępność towaru, który później trafia do klienta.

…innowacyjność, spontaniczność i niebieskie flagi – mówi Bartosz Grygorowicz, Dyrektor handlowy, pracownik z 17-letnim stażem. – Dzięki pracy w firmie Uzin nauczyłem się, że aby odnieść sukces w tej branży, trzeba stale się rozwijać, pozyskiwać nowych klientów. Największym zawodowym osiągnięciem jest dla mnie fakt, że po tylu latach ta praca cały czas mnie – mówiąc wprost – rajcuje.

…możliwości, stabilność i dobra atmosfera – mówi Magdalena Remiszewska, Product Manager. – Do firmy Uzin trafiłam od razu po studiach. Były to początki firmy w Legnicy, musieliśmy zatem zorganizować sobie wszystko, zostaliśmy rzuceni na głęboką wodę. W tej pracy najbardziej cieszy mnie różnorodność obowiązków i wzajemne wsparcie.

…jakość, profesjonalizm, stabilna firmapodsumowuje Agnieszka Szuścicka, Kierownik Działu Obsługi Klienta. – Pracuję w tej firmie już 16 lat i nabyłam dużego doświadczenia zawodowego. Na początku swej pracy zajmowałam się sekretariatem oraz sprawami celnymi, a dziś kieruję działem obsługi klienta, czyli całym procesem od momentu otrzymania zamówienia od klienta po wysyłkę towaru na budowę. Dzięki zmieniającym się obowiązkom na przestrzeni lat przekonałam się, że nie ma zadań, których nie da się wykonać. Czerpię satysfakcję z  tego, co robię na co dzień.

…jakość, rzetelność, produkcja – dodaje Dariusz Lindecki, Kierownik produkcji. – Pierwsze kroki w firmie Uzin stawiałem w maju 2002 roku. Dziś kieruję produkcją, współpracuję z działem kontroli jakości, badań i rozwoju.

…20 lat wspaniałej relacji z klientami, 20 lat rozwoju produktu, całe moje dorosłe życie – mówi Dariusz Turski, Manager marki PALLMANN. – Trafiłem do tej firmy jako młody chłopak, miała to być wakacyjna historia, a okazała się przygodą całego dorosłego życia. Odpowiadam za markę PALLMANN – nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań do montażu i wykańczania podłóg drewnianych. Nasze produkty znajdują zastosowanie nie tylko we wnętrzach prywatnych, ale również w obiektach użyteczności publicznej, takich jak np.: Baltic Arena w Gdańsku, NOSPR w Katowicach, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie. Jestem dumny, że nasze marki znalazły się w tak prestiżowych miejscach.

…jakość, niezawodność i międzynarodowość – dodaje Jarosław Baum, Export Manager, pracownik firmy Uzin Polska od 11 lat. – Zajmuję się sprzedażą produktów UZIN w krajach bałtyckich. Do moich zadań należy pozyskiwanie nowych klientów, utrzymywanie dobrych relacji, stała praca z wykonawcami i dystrybutorami. Mieszkańcy Litwy, Łotwy i Estonii bardzo interesują się Polską. To pomaga budować relacje.

…profesjonalne produkty, bezpieczeństwo i innowacyjność – mówi Marek Nowakowski, Manager marki RZ. – Pracę w firmie Uzin Polska rozpocząłem w 2004 roku od wprowadzania marki PALLMANN na polski rynek. Obecnie moim zadaniem jest zakorzenienie marki RZ i uświadomienie klientom, iż oprócz układania podłóg, warto je w sposób profesjonalny pielęgnować i odnawiać. Prowadzę szkolenia, wizytuję obiekty, doradzam w zakresie stosowania produktów. Firma Uzin dużą wagę przywiązuje do środowiska i tworzenia produktów o niskiej zawartości rozpuszczalników. To wyróżnia nasze marki na rynku.

…niezawodność, wspaniała atmosfera i możliwości rozwoju – podsumowuje Marta Stadnik, koordynator sprzedaży marki WOLFF. – Moja zawodowa przygoda z firmą Uzin Polska rozpoczęła się 13 lat temu. Zajmuję się obsługą marki WOLFF – narzędzi i maszyn do montażu podłóg – od strony handlowej i logistycznej. W tej pracy najbardziej cenię to, że jest bardzo różnorodna i daje mi możliwości wykorzystywania w praktyce znajomości języków obcych. Mimo kultury korporacyjnej, mamy ogromną swobodę działań.

…jakość, niezawodność i innowacyjność – podkreśla Grzegorz Lech, technolog produkcji. – Zajmuję się opracowywaniem receptur i pilnowaniem stabilności parametrów produkowanych materiałów. Przy tworzeniu i testowaniu produktów staramy się zawsze odzwierciedlać warunki budowlane. Specyfikacje wewnętrzne, na podstawie których tworzymy nasze materiały, pozwalają nam przenieść do laboratorium wymagania stawiane przez klientów.

 

Duża firma o rodzinnym charakterze

To, co wyróżnia firmę Uzin Polska, to zachowanie przyjaznej, wręcz rodzinnej, atmosfery pracy, mimo bycia częścią ogromnego międzynarodowego koncernu. – Uzin łączy w sobie zalety korporacji z dostępem do najnowszych technologii i firmy rodzinnej, w której wszyscy pracownicy się znają i wspierają. Jako pracodawca Uzin jest bardzo zorientowany na pracownika, przyjazny młodym mamom, zapewnia dodatkowe świadczenia, takie jak karty Multisport czy opiekę medyczną – mówi Magdalena Remiszewska, a odpowiedzialna za marketing Małgorzata Walisiak dodaje: – Cenię Uzin Polska za to, że faktycznie daje swoim pracownikom możliwości rozwoju – kieruje na kolejne kursy, szkolenia. Doceniam również to, że jako nowy pracownik, miałam możliwość spełnienia swojego marzenia – wyjazdu do Kenii – praktycznie na cały miesiąc, mając świadomość, że gdy wrócę, moje stanowisko będzie na mnie czekało.

Doceniony rozwój i innowacje

Dynamizm firmy i innowacyjne rozwiązania produktowe zostały też w tym roku docenione przez dwie wywiadownie: gospodarczą i… wzorniczą. Spółka Uzin Polska Produkty Budowlane Sp. z o.o. została w sierpniu wyróżniona tytułem Geparda Biznesu 2015. Tym mianem określane są przedsiębiorstwa, których wzrost wartości rynkowej wynosi minimum 10% (r/r). Legnicka spółka produkcyjna w okresie od marca 2014 do marca 2015 zwiększyła swoją wartość aż o 64,7%. Ten wzrost to zasługa rozwoju produkcji materiałów sypkich do montażu podłóg.

To nie koniec tegorocznych wyróżnień. Instytut Wzornictwa Przemysłowego wytypował aż dwa produkty marki UZIN jako finalistów konkursu Dobry Wzór 2016. W tym gronie znajdują się wybrane w niezależnym audycie wzorniczym produkty dobrze zaprojektowane i odpowiadające na potrzeby konsumentów. IWP wyróżnił UZIN Ripper – ergonomiczne narzędzie do bezpyłowego otwierania worków oraz UZIN CUBE it simple – ekologiczne i innowacyjne opakowania płynnych produktów. – Było to dla nas spore zaskoczenie – w końcu produkty z branży budowlanej bardzo rzadko są doceniane za wzornictwo – ale i ogromne wyróżnienie – mówi Małgorzata Walisiak. – Bardzo cieszy fakt, że mimo iż nasza branża nie kojarzy się z designem, udowadniamy, że można tworzyć rozwiązania praktyczne, ułatwiające pracę i przy tym dobrze zaprojektowane.

Działa globalnie, istnieje lokalnie

Obie spółki – handlowa i produkcyjna są mocno związane z Legnicą, na terenie której znajduje się również zakład produkcyjny UZIN. Większość pracowników pochodzi z tego miasta, nie dziwi więc zaangażowanie na rzecz lokalnej społeczności.

Jedną z takich inicjatyw było zwiedzanie zakładu produkcyjnego przez uczniów Szkoły Podstawowej nr 10 im. Zofii Kossak. Dzieci miały okazję zobaczyć pracę firmy „od kuchni” – obejrzeć fabrykę, przyjrzeć się procesowi produkcji czy wsiąść do wózka widłowego. – Tego rodzaju inicjatywy zawsze przyjmujemy z entuzjazmem – jesteśmy firmą otwartą, ale i faktycznie wyróżniającą się pod względem stosowanych technologii. Jeśli taka wizyta ma szanse rozbudzić w młodych ludziach ciekawość i sprawić, że połkną „chemicznego” bakcyla, takie praktyczne „lekcje” zawsze mają sens – opowiada Magdalena Remiszewska, która brała udział w oprowadzaniu wycieczki.

We wrześniu br. reprezentacja Uzin Polska wzięła także udział w charytatywnym Biegu Pracowników Firm LSSE, z którego dochód był przeznaczony na leczenie Konrada Krzemińskiego z Legnicy. W biegowych zmaganiach wzięło udział aż ośmiu przedstawicieli firmy. Piotr Oskwarek – na co dzień pracownik działu badań i rozwoju – zdobył trzecie miejsce wśród mężczyzn na dystansie pięciu kilometrów. Firma Uzin była jednym z fundatorów tego przedsię