Jak wynika z raportu przygotowanego przez amerykańską agencję badania rynku Grand View Research, wartość rynku podłóg drewnianych i laminowanych w 2020 roku wyniesie ponad 92 mld dolarów. Postęp technologiczny, który doprowadził do rozwoju nowych, innowacyjnych produktów, a także technik instalacyjnych, zdaje się nie mieć końca. Główną siłą napędową dla rynku podłóg będzie rosnący popyt zarówno w sektorze mieszkaniowym, zwłaszcza na  rynku DIY, jak i komercyjnym.  Dobra koniunktura pobudza także ambicje podmiotów wkraczających na rodzimy rynek.

Popularność podłóg laminowanych wynika z łatwości ich montażu, wytrzymałości, odporności na plamy i łatwej konserwacji. Jeśli dodamy do tego szeroką gamę realistycznych wzorów i kolorów, zwiększających estetykę wnętrz, w których są zainstalowane, otrzymamy podłogę niemal idealną. Wiedzą o tym producenci, którzy rokrocznie oferują nowe rozwiązania. – Rynek paneli laminowanych w Polsce to potężny sektor pokryć podłogowych. Jest na nim bardzo duża konkurencja w standardowych produktach. Dlatego  warto inwestować w artykuły wyjątkowe, jakimi są panele na wysoki połysk – mówi Bartłomiej Czapla, wiceprezes firmy Planko, przedstawiciela marki Falquon na polskim rynku, producenta paneli na wysoki połysk utwardzanych wiązką elektronów. Mamy na rynku kilku konkurentów, jednak te firmy to wielkie korporacje, które specjalizują się w masowych produktach, a panele na wysoki połysk dołączyli do oferty tylko ze względu na coraz większy popyt, bez dużych inwestycji w ten projekt. Falquon to jedyny producent, który specjalizuje się w produkcji paneli podłogowych na wysoki połysk, dzięki czemu oferuje niespotykaną dotąd jakość – dodaje.

Miarą sukcesu firm działających na polskim rynku jest rosnąca sprzedaż i zdobycie zaufania klientów. – Doświadczyliśmy bardzo dużych wzrostów w 2015 roku. Były miesiące, w których był on kilkusetprocentowy w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Zauważamy coraz większe zainteresowanie panelami w połysku. Do tego stopnia, że jeden z producentów przygotowujących nowy reality show, w którym uczestnicy staną do rywalizacji o własne mieszkanie, zaproponował promocję naszych produktów podczas emisji – zdradza Bartłomiej Czapla.

Nowatorskie kampanie promocyjne i reklamowe to tylko część działań podejmowanych przez producentów i dystrybutorów podłóg. By iść z duchem czasu operatorzy wprowadzają innowacyjne rozwiązania. – Bieżący rok przyniesie kilka nowych kolekcji. Jedną z nich jest linia supermatowych paneli z bardzo oryginalną ofertą dekorów – Quadraic – mówi Bartłomiej Czapla. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie panelami, które  czymś się wyróżniają. Klienci dziś nie muszą wybierać między wysoką jakością a atrakcyjnym wyglądem. – Właśnie w  odpowiedzi na ich potrzeby wprowadzamy nietypowe dekory. Quadraic to tradycyjny wzór mozaiki podany w niezwykle nowoczesny i świeży sposób. Podłogi te wyróżnia perfekcyjna optyka, autentyczne struktury i wykończenie wiązką elektronów, czyli zastosowanie najwyższej technologii w zakresie utwardzania lakieru – pointuje Bartłomiej Czapla.