Kuchnia to przede wszystkim meble i sprzęt AGD, który powinien wpisywać się w jej charakter. Jednak dosyć często nasz budżet – zwłaszcza kiedy staliśmy się właścicielami nowego mieszkania czy domu – nie pozwala na zakup wszystkich wymarzonych sprzętów. Są jednak takie urządzenia, bez których nie wyobrażamy sobie tego pomieszczenia. Co do nich należy? W swoim najnowszym badaniu[1] sprawdziła to marka Hotpoint, producent sprzętów AGD.

Hotpoint

Zdecydowana większość respondentów nie wyobraża sobie swojej kuchni bez lodówki (96%). Ponad ¾ badanych wskazało na kuchnię gazową lub elektryczną. Na podstawie wyników można wyciągnąć także wniosek, że lubimy robić zapasy – aż 56% Polaków nie wyobraża sobie kuchni bez zamrażarki. Co ciekawe, zależy na niej bardziej osobom bez dzieci niż tym, którzy są rodzicami.

 

Równie istotny jest piekarnik wielofunkcyjny, który wskazał co 2 ankietowany. Podobnie wygląda sytuacja z kuchenką mikrofalową – aż 45% Polaków wymienia ją jako obowiązkowy sprzęt w swojej kuchni.

Na kolejnych miejscach znalazły się „wygodne sprzęty”, jak zmywarka (31%), ekspres do kawy (23%) i sokowirówka (19%). Mimo panującego trendu na zdrową żywość, 16% ankietowanych nie wyobraża sobie swojej kuchni bez frytownicy.

Jak pokazują badania, panowie cenią wygodę i oszczędność czasu – jedyne urządzenia, które uznają jako niezbędne w kuchni częściej niż kobiety to kuchenka mikrofalowa i ekspres do kawy.

Badanie Hotpoint - wykres

 

Jakie sprzęty wybieramy – wolnostojące czy w zabudowie?

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenia marki Hotpoint, w przypadku typowych sprzętów AGD dominują te wolnostojące. Tego typu lodówki posiada 86% ankietowanych, a piekarniki 65%. Jedynie zmywarkę częściej posiadamy w zabudowie (23%). Choć większość Polaków deklaruje brak tego sprzętu w domu (59%).

Szeroką gamę sprzętów do zabudowy i wolnostojących w stylu nowoczesnym, klasycznym czy retro, znajdziemy m.in. w ofercie marki Hotpoint.

Badanie Hotpoint - wykres 2

[1] Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI – przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 04.02.2016 – 07.02.2016 r. Polacy w wieku 25-50 lat, N=370