Trudno jest nadać charakter wodzie. To niedrogi produkt, który kupujemy odruchowo, na miejscu, ze względu na zachęcającą cenę lub przyzwyczajenie do marki. Dlatego komunikacja marek wody zazwyczaj niczym się nie wyróżnia. Jednak można odwrócić tą zależność i odpowiednim wizerunkiem stworzyć wodę o konkretnym charakterze. Takie zadanie otrzymała Agencja Reklamowa QA, która miała przeprowadzić rebranding jednego z producentów wody źródlanej. Rebranding nie musi dotyczyć tylko największych korporacji – także młode marki mogą na nim skorzystać, jeśli jasno określą swój charakter i odbiorców. Ciekawym przykładem z polskiego podwórka jest wspomniana woda Licheńska i stworzenie przez QA marki Licheńska drop of joy.
Drop of joy 1
Rebranding dotyczył nie tylko kreacji nowego logo dla marki i zadbania o jej stronę wizualną, ale też o zaprezentowanie nowego podejścia do wody mineralnej w Polsce i stworzenie autentycznej i spójnej filozofii marki. Aby przełamać tradycyjnie kojarzącą się nazwę Licheńska, dodano slogan drop of joy, który nakierowuje klienta na radość i pozytywną energię, która ma być kojarzona z wodą mineralną marki.
Drop-of-joy-logo
Aby odróżnić się od konkurencji, drop of joy pokazuje, że woda to przede wszystkim najlepsze paliwo dla naszego ciała, które daje nam energię do działania i pozytywnie nastraja. Woda Licheńska oczyszcza organizm nie tylko ze szkodliwych toksyn, ale też pomaga oczyścić negatywne emocje. Stąd nowoczesny i lekki layout marki, który ma podkreślać jej dynamizm i nowe podejście do codziennego produktu. Charakterystyczne grafiki w których stałych elementem jest kropla oraz użycie hashtagów wspierają ten przekaz. Słowa klucze, które mają się łączyć z marką to radość, pozytywne emocje, zabawa, ale też zdrowie i dbanie o siebie i swój organizm.

Znak graficzny wody Drop of joy to kropla pełna radości, która w prosty sposób wskazuje jednoznacznie produkt, ale też nawiązuje zarówno do nazwy jak i całej filozofii marki. Drop of joy stawia na komunikację związaną z przyjemnościami, które są najlepsze dla naszego organizmu i samopoczucia: zdrową kuchnią, aktywnością, ruchem, spotkaniami z przyjaciółmi. To właśnie tworzenie społeczności, która dzieli się radością i inspiruje do tworzenia wokół siebie pozytywnej atmosfery, jest przesłaniem drop of joy. Drop of joy to przykład tego, jak zwykły produkt o tradycyjnej nazwie, można pokazać w nowoczesny sposób, trafiający do szerszego grona odbiorców.