W dniach 7-10 lutego br. w Poznaniu odbyła się kolejna edycja Międzynarodowych Targów Budownictwa i Architektury Budma 2017. Firma Kaczkan po raz drugi wzięła udział w tym wydarzeniu jako wystawca, prezentując publiczności dwa premierowe produkty – deski Bali House oraz Cayenne utrzymane w modnych odcieniach brązu.

Tegoroczne targi Budma odbywały się pod hasłem  „Przyszłość zaczyna się dzisiaj”. Spotkanie było zatem doskonałą okazją do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych rozwiązań w zakresie budownictwa i wykańczania wnętrz przewidzianych na najbliższy sezon. Targi Budma od lat cieszą się ogromną popularnością. W ubiegłej edycji targów udział wzięło około 800 wystawców z kilkudziesięciu krajów, prezentujących setki nowości produktowych oraz wiele nowoczesnych rozwiązań technologicznych. W tym roku wśród wystawców nie mogło zabraknąć firmy Kaczkan, która zaprezentowała odwiedzającym ofertę podłóg drewnianych. Wydarzenie było także okazją do wspólnego świętowania jubileuszu 30-lecia istnienia firmy.

Bez rzemiosła nie ma designu

Choć firma Kaczkan już w poprzednich latach miała okazję gościć na targach Budma, w 2017 roku po raz drugi pojawiła się tam w roli wystawcy. Podczas wydarzenia firmie przyświecało hasło „Bez rzemiosła nie ma designu”, odnoszące się do nierozerwalnego połączenia wzornictwa z „pracą u podstaw”.

Działalność firmy Kaczkan od początku ściśle związana jest z wytwórczością rzemieślniczą, stawiającą na zachowanie unikatowości produktu i wyeksponowanie jego wyjątkowości. Drewno, będące naturalnym, niezwykle różnorodnym i wielowymiarowym surowcem, pozwala nam nawet teraz, w XXI wieku, kiedy posiadamy zautomatyzowaną linię produkcyjną, kultywować w jakimś sensie tradycyjne rzemiosło. Każda klepka jest jedyna w swoim rodzaju, dlatego nie istnieją dwie takie same podłogi. To właśnie stanowi o pięknie drewna. Rzemiosło, któremu jesteśmy wierni, jest podstawą dobrego designu, ponieważ podobnie jak każde wartościowe wzornictwo, stawia na oryginalność i unikatowość produktu. Dodatkowo Kaczkan jako firma stara się utrzymywać także inne standardy pracy rzemieślniczej, dopasowując je oczywiście do wymogów współczesnej przedsiębiorczości. Produkcja naszych podłóg odbywa się zgodnie z poszanowaniem praw natury, a uzyskane certyfikaty, np. Produkt Warmii i Mazur świadczą o lokalnej odpowiedzialności biznesu.– mówi Kamila Kaczkan, Specjalista ds. Marketingu w firmie Kaczkan.

Nowości produktowe

Myśl przewodnia odnosiła się także do najnowszych trendów wnętrzarskich, faworyzujących naturalne materiały i harmonijne stylizacje w duchu ZEN. Targi Budma były również sposobnością do rozpoczęcia świętowania 30-lecia działalności firmy. Z okazji jubileuszu Kaczkan zaprezentował gotowe do wprowadzenia na rynek dwie nowości produktowe, utrzymane w bardzo modnych, brązowych tonacjach – Bali House oraz Cayenne. Najnowsze wybarwienia, obok podłóg Coffee oraz Whisky, dopełnią inspirowaną barwami świata kolekcję „Colours of The World”. Poza premierowymi produktami, odwiedzający mogli zapoznać się z całą kolekcją podłóg poświęconych rynkowi polskiemu oraz z niestandardowymi sposobami wykorzystania drewnianych desek w domu, a także z różnorodnymi możliwościami ich ułożenia. Elegancki pawilon wystawienniczy przyciągał uwagę oryginalną formą oraz bogactwem i różnorodnością zaprezentowanych produktów.

Na odwiedzających stoisko czekali specjaliści do spraw produktu, najnowsze katalogi, przedstawiające aktualną ofertę firmy, a także upominki oraz słodki poczęstunek.

Targi o międzynarodowym zasięgu

Targi Budma to platforma komunikacji pomiędzy producentami, handlowcami, architektami i inwestorami. Jak pokazują ubiegłoroczne statystyki, Budma w 2016 roku przyciągnęła o 33% więcej specjalistów spoza granic naszego kraju niż przed dwoma laty. Byli to goście z 53 państw, reprezentujący 5 kontynentów: Europę, Afrykę, Amerykę Północną, Amerykę Południową oraz Azję. Oprócz wielu rynkowych premier, przedstawienia najnowszych trendów oraz niesamowitych stoisk wystawienniczych, na odwiedzających czekały cztery dni pokazów, wykładów i prezentacji.

Kolejna edycja Międzynarodowych Targów Budownictwa i Architektury Budma, odbędzie się w dniach 30.01.-02.02.2018, jak zwykle w Poznaniu.

Więcej informacji na stronie: www.kaczkan.pl

Kaczkan produkuje podłogi drewniane od 30 lat jako tradycyjna, rodzinna firma z imponującą wiedzą o drewnie i jego obróbce. Nasze drewno pochodzi ze sprawdzonych i racjonalnie zarządzanych źródeł w Europie. Jest pozyskiwane zgodnie z zasadami świadomego zarządzania zasobami naturalnymi,
a wykonywane deski odpowiadają najwyższym standardom jakościowym. Wszystkie podłogi posiadają certyfikat FSC oraz pełną dokumentację produktów z drewna zgodną z wymogami Unii Europejskiej. Każdy etap procesu produkcyjnego odbywa się w Europie i jest nadzorowany przez eksperta, co odróżnia marką Kaczkan od firm, które produkują podłogę na skalę masową. Innowacyjne technologie pozwalają na uzyskanie wysokiej precyzji, optymalizację produkcji, obniżenie kosztów oraz ochronę środowiska, co potwierdza aż siedem certyfikatów: PN-EN dotyczący produkcji, certyfikat CE (Conformité Européenne), deklarujący spełnienie wymogów dotyczących bezpieczeństwa użytkowania oraz jakości produktu wg dyrektyw UE,  certyfikat DIBT świadczący o jakości produktów oraz
o wysokich standardach środowiska i ludzi w branży budowlanej, a także certyfikat FSC przyznawany jest za poszanowanie zasad gospodarki leśnej. Roczna produkcja wynosi 900 000 m kw. podłóg dwuwarstwowych oraz 200 000 m kw. podłóg litych, a blisko 90% podłóg trafia za granicę – na rynek europejski. Firma otrzymała liczne nagrody, z których najbardziej prestiżowe to Diamenty Forbesa 2012 i 2013,  7 Gazele Biznesu, 2 Orły Eksportu 2015.