Dzięki współpracy marek Whirlpool i Amazon, już niebawem będziemy mogli za pomocą jednego przycisku zamówić kończący się proszek czy płyn do prania

Chcesz włączyć pralkę i nagle uświadamiasz sobie, że właśnie skończył się proszek. Na dodatek, dzieje się to w najmniej odpowiednim momencie – przed samym wyjściem do pracy albo tuż po powrocie z zakupów w supermarkecie. Brzmi znajomo? Tego typu kwestie jednak już niebawem zapewne przestaną nas stresować. Inteligentne urządzenia domowe Whirlpool nie tylko pozwolą nam zamówić detergenty za pomocą jednego przycisku, ale dodatkowo same przypilnują, kiedy będzie taka potrzeba.

To nie daleka przyszłość, tylko rozwiązanie, które już działa w USA, a wkrótce zacznie funkcjonować również w Wielkiej Brytanii i w innych krajach europejskich. Wszystko dzięki współpracy marek Whirlpool i Amazon. Kiedy będzie się kończył proszek, na nasz smartfon lub tablet dostaniemy powiadomienie o konieczności ich uzupełnienia. Wtedy, klikając zaledwie jeden przycisk w aplikacji 6-ty Zmysł Live, zamówimy w sklepie Amazon potrzebne produkty. Opcja taka działa w przypadku urządzeń Whirlpool, mających zdolność łączenia się z Internetem za pomocą Wi-Fi.

Członkowie programu Amazon Prime mogą zamawiać nie tylko detergenty, ale również środek odkamieniający, zmiękczacz do tkanin czy filtry antybakteryjne do lodówki. Nie grozi nam więc już ewentualność, że znów zostaniemy bez ważnych domowych produktów w najmniej odpowiednim momencie. – Wierzymy, że urządzenia łączące się z Internetem powinny ułatwiać życie użytkownikom, sprawiając, że wykonywane przez nich obowiązki będą przyjemniejsze – mówi Norb Schmidt, Vice President Products & Brands w Whirlpool EMEA. – Ta wizja doprowadziła do stworzenia naszych urządzeń w technologii 6-ty Zmysł Live. Współpraca z firmą Amazon rozwija jeszcze ten koncept – sprawia, że sprzęty w naszym domu staną się jeszcze bardziej intuicyjne w obsłudze i będą w stanie wychodzić naprzeciw nowym oczekiwaniom Klientów.

Obecnie na polskim rynku dostępne są 2 modele urządzeń marki Whirlpool, mających zdolność łączenia się z siecią: pralka FSCR 12432 i suszarka HSCX10443. Możliwość sterowania nimi na odległość za pomocą aplikacji 6-ty Zmysł Live nie tylko pozwala mieć wszystko pod kontrolą nawet wtedy, gdy jesteśmy daleko od domu, ale też dbać o domowy budżet. Aplikacja informuje nas bowiem, kiedy włączenie pralki lub suszarki będzie najtańsze oraz jakie programy zużyją ile energii.

Grupa Whirlpool mocno stawia na współpracę z innymi markami, aby wspólnie z nimi stworzyć domowy eko-system osadzony w Internecie Rzeczy. Również w tym roku firma nawiązała współpracę z IBM w zakresie bezpiecznego przetwarzania danych i analityki. Była też pierwszą marką z branży AGD, która połączyła siły z Nest – producentem inteligentnych termostatów.

Dodatkowe informacje:

Grupa Whirlpool jest wiodącym producentem urządzeń AGD na świecie, odnotowującym sprzedaż na poziomie 21 miliardów dolarów rocznie, zatrudniającym 97 tysięcy pracowników i posiadającym 70 fabryk i technologicznych ośrodków badawczych w 2015 roku. Whirlpool, KitchenAid, Maytah, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, Jenn-Air, Indesit, Hotpoint i inne duże marki obecne są niemal w każdym kraju na świecie. Whirlpool Europe, the Midlle East &Africa (EMEA) jest własnością Grupy Whirlpool i działa w ponad 30 krajach europejskich, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Zakłady produkcyjne mieszczą się w ośmiu krajach. Europejskie Centrum Operacyjne ma siedzibę w Comerio we Włoszech. Dodatkowe informacje o firmie dostępne są na stronie WhirlpoolCorp.com. Spółka obecna jest też na Twitterze: @WhirlpoolCorp.