Coraz więcej ogłoszeń o pracę zawiera wymóg dotyczący znajomości pakietu Office, w tym programu Excel. Jeżeli zależy ci na znalezieniu zatrudnienia jeszcze łatwiej, pamiętaj o tym, że obsługa tego najpopularniejszego pakietu biurowego to dzisiaj podstawa!

Microsoft Excel to najczęściej wykorzystywany arkusz kalkulacyjny, który oferowany jest przez firmę Microsoft. Pierwsza wersja tego programu trafiła na rynek w 1987 roku i szybko stała się bardzo popularna, dlatego też kilka lat później Excel został odnowiony. Także i dzisiaj jest on jednym z najczęściej wykorzystywanych programów biurowych – wzbogacony o nowe rozwiązania daje użytkownikom jeszcze więcej możliwości w tworzeniu i dzieleniu się plikami, co możliwe jest aktualnie również w chmurze.

Program Excel ma zastosowanie przede wszystkim w firmach i instytucjach, gdzie służy do dokonywania obliczeń, które zestawiane są w postaci tabelarycznej. Dzięki temu, że jest wyposażony w szereg funkcji, między innymi bazodanowych, matematycznych czy finansowych, pozwala na prowadzenie zaawansowanych rachunków. Excel służy także do tworzenia wykresów i schematów.

Jak nauczyć się Excela?
Sposobów jest kilka. Jeżeli jeszcze nie znasz tego programu i zależy ci na poznaniu go dogłębnie, najlepiej wybrać specjalne szkolenia z Excela (http://www.hintmine.pl/szkolenia/microsoft-office/excel) – można korzystać z nich online lub też stacjonarnie. W sieci można znaleźć również darmowe szkolenia, niemniej jednak nie zawsze są one kompleksowe.

Gdy zdecydujesz się na szkolenia z Excela oferowane przez firmy specjalizujące się w prowadzeniu szkoleń komputerowych tego rodzaju, możesz nie tylko nauczyć się więcej, ale również zawsze wtedy, gdy masz taką potrzebę, możesz zapytać prowadzącego o nurtujące cię kwestie. Zajęcia prowadzone są na kilku poziomach zaawansowania – podstawowym, średnio zaawansowanym, zaawansowanym. Czas trwania takich kursów to zwykle 2-3 dni.

Zatem jeżeli chcesz znaleźć prace jeszcze łatwiej, poznaj program Microsoft Excel – dzisiaj jego znajomość to podstawa, dlatego jeżeli chcesz przegonić innych kandydatów, warto wiedzieć, jak się nim posługiwać.

excel