Rzetelne spłacanie rat kredytu i terminowe opłacanie rachunków może przynieść dodatkową korzyść – pozytywny wpis w biurach informacji gospodarczej. Dzięki niemu zyskasz potwierdzenie, że jesteś rzetelnym klientem. Usługodawcy z pewnością to docenią

 

Wpis do biura informacji gospodarczej nie musi wcale oznaczać kłopotów. Wręcz przeciwnie – może stać się jednym z silniejszych argumentów, który pomoże uzyskać lepsze warunki współpracy z bankiem, firmą pożyczkową lub innym usługodawcą. Mowa tu o tzw. informacjach pozytywnych, dopisywanych do biur informacji gospodarczej. Ich liczba z kwartału na kwartał systematycznie wzrasta.

 

Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A. prowadzi działania edukacyjne, dotyczące informacji pozytywnej. Działania te mają na celu podkreślenie, że do BIG mogą trafiać nie tylko informacje dotyczące zadłużenia, ale również pozytywne informacje, potwierdzające rzetelność płatniczą i sumienne regulowanie zobowiązań finansowych. Z uwagi na to, że dla Polaków jest to wciąż nowy i nie zawsze zrozumiały temat, Rejestr zdecydował się przeprowadzić nietypową kampanię edukacyjną, i nawiązał współpracę z Kabaretem Smile. Skecz pt. „Jajowar na raty” (http://www.youtube.com/watch?v=A7PvpdVksts) w przystępny i zabawny sposób przedstawia ideę posiadania pozytywnych informacji gospodarczych w BIG.

Tylko w ciągu miesiąca (od 1 do 30 kwietnia 2014 r.) skecz został obejrzany 201 tys. razy przez 131 tys. osób. Jak wskazują dane, skecz spotkał się z bardzo dobrym odbiorem. To ważne, bo wciąż dla wielu Polaków kwestie związane z wymianą informacji gospodarczej są niezrozumiałe. Niewiele firm wybiera taką niestandardową formę edukacji konsumentów, prezentując w sposób humorystyczny nowe zagadnienia, które odnoszą się do ważnych tematów społecznych.

Skecz „Jajowar na raty” żyje w sieci własnym życiem, bo jest udostępniany przez użytkowników Internetu na różnych portalach kabaretowych.

 

Jak pokazują dane z raportu „Wielkość i struktura bazy danych Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A. na koniec I kwartału 2014 roku”, w bazie Rejestru znajdowało się ponad 44 tys. informacji pozytywnych. To niemal 53% informacji pozytywnych więcej niż przed rokiem (na koniec
I kwartału 2013).

Co to jest informacja pozytywna i jak ją zdobyć?

  • Przede wszystkim konsument może sam poprosić usługodawcę, wobec którego terminowo uregulował płatność, o wpisanie takiej informacji do rejestru.
  • W przypadku, kiedy dostawca usług lub towarów sam zainicjuje chęć dopisania takiej informacji, zobowiązany jest poprosić konsumenta o zgodę.
  • Każdy konsument może pobrać ze strony www.infopozytywni.plwzór upoważnienia, umożliwiający publikację w BIG danych o uregulowanych należnościach. Taki dokument należy wypełnić, podpisać i złożyć u swojego usługodawcy. Na tej podstawie będzie on mógł potwierdzić w biurze informacji gospodarczej naszą wiarygodność płatniczą.

 

 

Korzyści z posiadania pozytywnej historii płatniczej

  • Konsument zyskuje silny argument w czasie negocjacji warunków umowy lub współpracy  z bankiem, dostawcą multimediów czy innym usługodawcą.
  • Buduje zaufanie usługodawców, co jest niezwykle ważne przy nawiązywaniu z nimi długoterminowej współpracy. 

 

Zgłaszane wpisy pozytywne muszą spełniać kilka warunków. Wpisu można dokonać, jeśli od chwili ostatecznego uregulowania zobowiązania upłynęło nie więcej niż 12 miesięcy, a należność została uregulowana w terminie lub z opóźnieniem mniejszym niż 60 dni. Zobowiązania ratalne mogą zostać zgłoszone, jeśli wszystkie wymagane raty zostały spłacone w całości.

 

 

Link do skeczu: http://bit.ly/skeczsmile