„Zaufanie dobra rzecz, ale kontrola jeszcze lepsza” – to powiedzenie krąży w społecznej świadomości od wielu lat i wyraża podejście do życia oraz relacji międzyludzkich. Przekłada się to również na załatwianie spraw biznesowych. Każdy chce wiedzieć, sprawdzać i trzymać rękę na pulsie. Nieoceniony jest zatem kontakt osobisty.

Ludzie żyjący w świecie, w którym nieustannie krążą informacje o hackerach, piratach internetowych i kolejnych wyciekach poufnych danych, często mają wątpliwości wobec załatwiania spraw finansowych przez Internet. To wymaga podania ważnych danych, a nie zawsze wiadomo, co dzieje się z nimi dalej.

Osobiście znaczy bezpieczniej?

Wyniki sondy przeprowadzonej w styczniu tego roku w mediach społecznościowych przez firmę Optima, zajmującą się udzielaniem pożyczek gotówkowych, pokazują, że aż 39% społeczeństwa wciąż wybiera płatność gotówką, ponieważ daje to poczucie kontroli i bezpieczeństwa, a, według aż 58% ankietowanych, wzbudza większe zaufanie.

Dlatego, nawet jeśli pojawia się wizja dojazdu do placówki stacjonarnej i oczekiwania w kolejce, 49% uzyskanych odpowiedzi wskazuje, że woli wszelkie formalności załatwiać w bankach czy innych instytucjach osobiście. Ważną kwestią wydaje się tu obecność drugiej osoby, możliwość bezpośredniego kontaktu, który daje szansę za rozmowę i zadanie nurtujących człowieka pytań.

Na zaufanie społeczeństwa trzeba zapracować

Technologia nie wzbudza dużego zaufania. Ludzie, powoli oswajając się z zachodzącymi zmianami, wciąż są ostrożni i odnoszą się z dużym dystansem do podawania swoich danych w sieci. Rozwiązaniem tej sytuacji jest nowy produkt firmy Optima. Pożyczka online to połączenie tradycji i nowoczesności, szybkiego załatwiania spraw przed Internet z otrzymywaniem towaru do domu. To jednocześnie oszczędność czasu i wzbudzający zaufanie kontakt osobisty.
Zobacz całą infografikę: http://optimisci.pl/25-polakow-obawia-sie-platnosci-online-2/