PaySquare, europejski partner dla akceptantów płatności bezgotówkowych, wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania dedykowane turystom odwiedzającym Polskę z dalekiej Azji. Dzięki współpracy z JCB International, największą organizacją wydającą karty płatnicze w Japonii oraz innych krajach azjatyckich, sprzedawcy mogą akceptować karty, którymi przyjezdni posługują się w swoich krajach. 

Turyści z Japonii odwiedzają Europę

Europa jest jednym z chętniej wybieranych turystycznie kierunków przez mieszkańców Japonii. Odwiedzający dzielą się na dwie grupy: osoby odwiedzające Polskę w celach turystycznych oraz osoby podróżujące w celach biznesowych. Badania z 2014 roku pokazały, że zainteresowanie turystów z Japonii podróżą do Europy najczęściej pojawiało się po przeczytania broszury informacyjnej (42%), dzięki uzyskanym rekomendacjom lub poprzez zaproszenie otrzymane od kogoś z rodziny/przyjaciół (24%). Z kolei 20% ankietowanych zdecydowało się na przyjazd do Europy ze względu na informacje znalezione w internecie, 10% dzięki informacjom opisanym w gazecie, a 9% respondentów zainteresowało się Europą po obejrzeniu program telewizyjnego, filmu czy przeczytaniu książki. Wprowadzenie możliwości akceptacji kart JCB, szczególnie w aglomeracjach miejskich i głównych ośrodkach turystycznych, jest dużym udogodnieniem dla podróżujących z Azji.

„W Polsce, rynek płatności bezgotówkowych rozwija się bardzo dynamicznie. Jest przy tym jednym z najszybciej rosnących w Europie. Cieszymy się, że dzięki współpracy z firmą PaySquare możemy rozwijać akceptację kart JCB na tym rynku” – mówi Peter Ciranka, General Manager JCB International (Europa) we Frankfurcie.

Co oznacza zmiana dla akceptantów kart i ich klientów?

Dla akceptantów kart płatniczych wprowadzona zmiana oznacza przede wszystkim większą liczbę klientów, a tym samym większą sprzedaż. Wielu posiadaczy kart jeszcze przed zakupem sprawdza czy za zamówienie będą mogli zapłacić swoją kartą płatniczą. Jeśli sklep nie oferuje takiej możliwości, wówczas rezygnują z zakupu. Natomiast dla posiadaczy kart, szersza oferta oznacza wygodę i wyjście naprzeciw ich potrzebom. Jest to ważne, zwłaszcza dla klientów międzynarodowych, którzy dzięki możliwości płacenia kartą, mogą się poczuć jak we własnym kraju.

„W Holandii usługa akceptacji kart JCB jest dostępna już od kilku lat. W tym okresie nastąpił wzrost liczby transakcji zawartych przy użyciu kart JCB. Dodatkowo średnia wartość transakcji jest wyższa niż np. przy użyciu kart MasterCard. Dla sprzedawców oznacza to wyższe obroty, ponieważ właściciele kart JCB mogąc płacić swoją kartą, wydają więcej. Przewidujemy, że podobny trend będziemy mogli zaobserwować na polskim rynku’ – mówi Gert Blom, Senior Manager Strategic Alliances, PaySquare SE.

 

O PaySquare SE

PaySquare jest częścią Worldline – europejskim partnerem dla akceptantów płatności bezgotówkowych.

Worldline to europejski lider w branży płatności i transakcji bezgotówkowych, który poprzez dostarczanie usług nowej generacji, umożliwia swoim klientom oferowanie innowacyjnych rozwiązań dla konsumenta końcowego. W ramach działalności Worldline tzw. „Merchant Services and Terminals”, PaySquare oferuje obecnie najbardziej kompleksowe usługi płatnicze w Europie, z najszerszym zakresem geograficznym. Dzięki PaySquare przedsiębiorcy mogą przyjmować i rozliczać płatności kartami debetowymi i kredytowymi. PaySquare obsługuje rocznie wiele milionów transakcji bezgotówkowych realizowanych przez konsumentów w krajach Beneluxu, Niemiec, Polski, Francji, Austrii i Wielkiej Brytanii. Firma zajmuje się również dostawą i serwisem terminali do przyjmowania płatności oraz obsługą bankomatów. PaySquare łączy w sobie międzynarodowe doświadczenie w obsłudze płatności z lokalnym podejściem.