Firmy, które posiadają na rynku sporą konkurencję, muszą sięgać po coraz bardziej wyrafinowane formy promocji. Nie wystarczy strona internetowa, wizytówki, czy nawet bannery na mieście. Czasem, żeby klient lub kontrahent dobrze zapamiętał dane przedsiębiorstwo i współpracę z nim, należy go jakoś zachęcić. I do tego właśnie służą upominki reklamowe, czyli różnego rodzaju praktyczne artykuły promocyjne wręczane przy okazji zakupów czy wizyty w siedzibie firmy.

Niezobowiązujący, ale miły prezent

Część przedsiębiorców przyjęła już za oczywistość, że za udaną współpracę czy wyjątkową lojalność klientów stara się jakoś odwdzięczyć. Ponieważ niemal każdy uznaje nawet niewielki upominek za coś miłego, wykorzystują oni tą prawidłowość, żeby budować sympatię i przywiązanie do swojej firmy. Klientom robiącym drobne zakupy można dodać do nich choćby długopis, w konkursie ogłaszanym w firmowych kanałach social media można jako nagrody zaproponować firmowe koszulki, notesy i kubki, a pod koniec roku, firmowy, atrakcyjny kalendarz też jest zawsze doceniany. Dla strategicznych klientów prezentem może być coś wyjątkowego, jak na przykład solidnie wykonana piersiówka z grawerem. Jest duża szansa, że taki upominek nie zostanie wyrzucony albo nie ‘przeterminuje’ się po roku.

piersiówka z grawerem

Najlepsze to, co często używane

Specjaliści od marketingu wyznają zasadę, że najlepsze artykuły promocyjne, to te, które są użyteczne i po które sięga się często. Dlatego niektórzy inwestują nawet w pudełka z zapałkami czy zapalniczki z nazwą firmy (bo tych najczęściej nam brakuje, gubimy je, prosimy o nie innych), a także długopisy i notesy. W pracy (ale i w domu) te akcesoria bardzo często są w użyciu i one również mają tendencję do zawieruszania się. Długopisów i notesów zatem nigdy za wiele. Przydają się też akcesoria elektroniczne, takie jak pendrive’y – te o większej pojemności z pewnością będą stale w użyciu, oraz powerbanki – kto nie chce uniknąć rozładowania się telefonu na mieście? Jeśli zdecydujemy się na artykuły promocyjne wysokiej jakości, dobrze wykonane, możemy być pewni, że obdarowana osoba będzie miała z naszą firmą pozytywne skojarzenie.