Neonowe kolory kojarzą się wyłącznie ze sportowymi koszulkami i ulotkami dyskotek. Ale czy tylko do tych celów można je wykorzystać?

 

Czy rzeczywiście wszystkie wydruki muszą wyglądać tak samo? Czy jesteśmy skazani na standardowe możliwości, które dają nam tonery CMYK? Okazuje się, że nie. Z nową technologią OKI każdy wydruk możemy wzbogacić poprzez neonowe kolory. Otwiera to zupełnie nowe możliwości zarówno dla branży kreatywnej, jak i dla poligrafii. Co możemy zatem uzyskać stosując neonowe kolory?

Współcześnie dość trudno wyróżnić się ze swoimi wydrukami na tle konkurencji. Niezależnie czy staramy się ozdobić witrynę sklepową, poinformować klientów o promocji, wydrukować ulotki czy przygotować atrakcyjny POS.  Możliwości kreatywne były do tej pory ograniczone paletą barw tworzonych za pomocą składowych CMYK. Sytuacje całkowicie zmieniają neonowe kolory, dzięki którym wydruki  wchodzą na całkiem nowy, wyższy poziom.  Dzięki nim możemy zaprojektować materiały, które zachwycą żywymi, atrakcyjnymi wizualnie barwami, tak różnymi od tego, co spotykamy obecnie.  Dużo łatwiej w ten sposób przyciągnąć uwagę klientów i wzbudzić ich zainteresowanie.

Druk z zastosowaniem fluorescencyjnych materiałów umożliwia przygotowanie wyjątkowo jaskrawych, przykuwających oko materiałów i to niezależnie, czy drukujemy na jasnym czy na ciemnym tle.  Co więcej, możliwe jest drukowanie niemal na każdej powierzchni, zatem nasze wydruki bez problemu przeniesiemy np. na ubrania, obudowy telefonów lub gadżety reklamowe naszej firmy.  Bez problemu wydrukujemy także unikalne graficzne bilety, produkty dekoracyjne, opakowania czy materiały edukacyjne

Neonowe kolory to także świetny sposób, aby w prosty i tani sposób uzyskać na wydrukach efekty 3D. Przygotowane w ten sposób wystawy i materiały promocyjne zyskują na atrakcyjności i efektywniej zachęcają potencjalnych klientów.  Istotną zaletą jest również ograniczenie kosztów.  Neonowe kolory sprawiają, że znika konieczność tworzenia kosztownych wydruków próbnych, które często wymagały ręcznych technik drukarskich jeszcze bardziej windując koszty.  Dzięki drukarkom tego typu firmy czy samodzielnie działy graficzne zyskują potężne narzędzie do twórczej pracy, a stworzone w ten sposób materiały wyróżnią nas na tle konkurencji.

 „Wyróżnienie oferty firmy spośród konkurencji było dotychczas bardzo kosztowne. Nietypowe wydruki trzeba było zlecać drukarni, a uszlachetnianie ich dodatkowym kolorem czy lakierem stanowiło znaczący element kosztorysu. Dlatego tylko duże firmy mogły sobie na to pozwolić. Obecnie neonowe drukarki OKI zmieniają ten trend, pozwalając na tworzenie nietypowych materiałów nawet w pojedynczych egzemplarzach. To krok milowy dla małych firm, które dzięki temu mogą skutecznie konkurować nawet z korporacjami. – uważa Jacek Tarkiewicz, CEE Regional Marketing Manager producenta drukarek OKI.