Platforma Promocyjna dla Polskich Producentów Maszyn i Narzędzi służy wspólnej promocji i zdobywaniu przez polskich producentów nowych klientów na rynkach zagranicznych. Jest to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce. W ramach platformy promocyjnej 4P (anglojęzyczna transkrypcja skrótu to „For Poland”), czyli Platformy Promocyjnej dla Polskich Producentów Maszyn i Narzędzi rodzimi producenci z branży narzędziowej będą się wspólnie promować na światowych rynkach.

Dotychczas zagraniczną promocją produkowanych u nas narzędzi każda firma zajmowała się osobno. W praktyce prawie żadna nie była obecna na zagranicznych imprezach branżowych, nie była wystarczająco widoczna i rozpoznawalna dla klientów spoza naszego kraju. Rynki zagraniczne wciąż czekają na zdobycie.

Grupa Polskie Centrum Narzędziowe S. A., skupiająca kilkudziesięciu producentów narzędzi produkowanych w Polsce, a także wiele firm handlowych z branży, zaproponowała dla swoich obecnych i przyszłych członków możliwość poszerzenia zasięgu oddziaływania na Europę i kraje zza wschodniej Granicy, m.in. Ukrainę, Rosję i Białoruś.

Platforma Promocyjna dla Polskich Producentów Maszyn i Narzędzi powstała po to by promować naszych producentów za granicą. – W ramach platformy będziemy promować polskich producentów poprzez przedstawicielstwa w poszczególnych krajach. Będziemy także wynajmować jedną przestrzeń wystawienniczą na najważniejszych i największych targach branżowych. Każdy kto przystąpi do platformy będzie miał swoje miejsce i możliwość prezentacji na rynkach międzynarodowych. Całość zorganizujemy my, więc po stronie naszych producentów koszty oraz ilość czasu poświęconego na przygotowanie będą zdecydowanie niższe – mówi Dawid Cichy, wiceprezes Grupy Polskie Centrum Narzędziowe S. A. – W podobny sposób od dziesiątek lat promują się firmy zagraniczne. Szczególnie dobrze robią to producenci niemieccy. Jesteśmy w trakcie tworzenia wielkiego katalogu produktów polskich producentów, który będzie trafiał do klientów zagranicznych – dodaje.

Firmy, które już weszły w skład platformy 4P mają łącznie obroty rzędu kilkudziesięciu milionów złotych na polskim rynku. PCN zakłada, że dzięki zdobyciu zamówień zagranicznych te obroty zwiększą się kilkukrotnie. Polscy producencie mają produkty konkurencyjne jakościowo np. do niemieckich, czeskich, austriackich, ale są przy tym zdecydowanie bardziej atrakcyjne cenowo.

– To nie jest założenie na pokaz, ale doświadczenie firm z innych krajów. Nasi polscy producenci mają świetne produkty, wielkie możliwości produkcji, tylko rynek zbytu za mały. Dziś, kiedy każdy towar można wyprodukować, największą sztuką jest zdobycie klientów. Temu służy nasza platforma promocji. Wspólna promocja, wspólny katalog, to nowe rynki zbytu dla naszych producentów na wschodzie i zachodzie Europy – pewnie podkreśla Cichy.

Zainteresowanie projektem już jest ogromne. Członkami platformy 4P są producenci z całej Polski. Wśród nich między innymi:

  • Andre Abrasive Articles z Koła, woj. wielkopolskie
  • APX Technologie z Opacza, woj. mazowieckie
  • Beta z Ostrowa Wielkopolskiego, woj. wielkopolskie
  • Complex Holding z Łodzi
  • Elspaw & Śrubotex-Pol Sp. z o. o. z Sanoka, woj. podkarpackie
  • Fabryka Elektronarzędzi Celma są Łodzi
  • Fatpol Tools ze Strzelna, woj. kujawsko-pomorskiego
  • Gin-Mix z Białegostoku
  • Inco Flex z Mszany Dolnej, woj. śląskie
  • Jotkel z Krotoszyna, woj. wielkopolskie
  • Krajowe Centrum Dystrybucji Olejów z Wrocławia
  • M.A.T. Professional z Wrocławia
  • Mexpol Sp. z o. o. z Opola
  • Proma z Koła, woj. wielkopolskie
  • Rais Tools Sp. z o. o. z Poznania