Przyjęta z ogromnym zainteresowaniem prezentacja nowych wymiarów desek podłogowych, sensacyjna prapremiera unikalnych kolorów i wykończeń podłóg drewnianych oraz istotny wkład w organizację Mistrzostw Polski Młodych Parkieciarzy – tak podsumować można uczestnictwo firmy Kaczkan, producenta wysokiej jakości podłóg drewnianych, w 25. Międzynarodowych Targach Budownictwa i Architektury BUDMA 2016.

Podczas tegorocznej BUDMY zwiedzającym przybyłym aż z 24 krajów świata swoją ofertę przedstawiało ponad 800 wystawców. 25., jubileuszowa edycja, upłynęła pod znakiem prezentacji najnowszych rozwiązań z sektora wnętrzarskiego i budowlanego, a także zmagań profesjonalistów z branży. Na stoiskach przedstawiono 130 rynkowych nowości, a o tytuł najlepszego fachowca rywalizowali młodzi dekarze, posadzkarze i parkieciarze. Głównym Sponsorem Mistrzostw Polski Młodych Parkieciarzy została firma Kaczkan.

Premiery w kolekcji

Stanowisko ekspozycyjne firmy cieszyło się niemałym zainteresowaniem, głównie z uwagi na prezentację najnowszej, atrakcyjnej oferty asortymentowej na rynek polski. Podczas Targów swoją prapremierę miały bowiem nowe wymiary uznanych kolekcji Colours of the World i Colours of the Nature. Deski dostępne są teraz w niestandardowej szerokości 150 oraz 190 mm.

Duże rozmiary desek polecane są do wnętrz przestronnych jako podkreślenie ich okazałości i elegancji. Świetnie sprawdzą się zarówno w pomieszczeniach mieszkalnych, jak i przestrzeniach publicznych, dodając im rozmachu i dostojeństwa – przyznaje Kamila Kaczkan, Specjalista ds. Marketingu w firmie Kaczkan.

Poza nowymi wymiarami desek, przedsiębiorstwo zaprezentowało dodatkowe wykończenia kolorystyczne Jodełki francuskiej, takie jak lakier transparentny UV, olej transparentny UV, Champagne, Vanilla, White Pearl, Coffee, Onyx oraz Grey Eagle. Dodatkowo odwiedzający mieli okazję zapoznać się z dwoma nowymi wybarwieniami desek podłogowych. W linii Colours of the Nature, obejmującej podłogi wykończone w olejach naturalnych, jest to olej White Wash, a w kolekcji Colours of the World – lakier UV Grey Eagle. Olejowanie techniką White Wash sprawia, że na powierzchni podłogi powstają efektowne smugi, tworzące interesujące wzory. Natomiast lakier Grey Eagle nadaje podłodze elegancki połysk z lekkim odcieniem srebrzystej szarości.

Konkursy dla profesjonalistów

Poza atrakcyjną ofertą produktową prezentowaną na targach, goście mieli okazję podziwiać również zmagania specjalistów w swoim fachu. Organizowane Mistrzostwa Polski Młodych Parkieciarzy, których firma Kaczkan była głównym sponsorem, przyciągnęły tłumy obserwatorów. Najlepiej z zadaniem ułożenia perfekcyjnej mozaiki z materiałów firmy Kaczkan: proParkietu dąb, dąb czarny i jesion poradził sobie Michał Kwietniewski z Radomia, który już w marcu tego roku stanie w szranki z najlepszymi parkieciarzami na Mistrzostwach Europy we włoskim Bolzano.

Targi Budma 2016 to niewątpliwie istotne miejsce prezentacji najnowszego asortymentu branży wnętrzarsko-budowlanej, punkt spotkań biznesowych, ale też przestrzeń dedykowana architektom, designerom i dekoratorom wnętrz. To między innymi dla nich zostało zorganizowane w ramach Targów Forum Architektury, obejmujące spotkania ze światowej sławy projektantami, a także liczne warsztaty i konkursy dla młodych adeptów sztuki architektonicznej.

W tym roku zaobserwowaliśmy bardzo duże zainteresowanie naszą ofertą także wśród architektów oraz przedstawicieli świata designu, którzy celnie zauważali w niej inspiracje trendami z Europy Zachodniej. Niestandardowe wybarwienia podłóg typu jodełka oraz ciekawe wykończenia, takie jak olej  White Wash czy lakier UV Grey Eagle, faktycznie znane są szeroko we Włoszech, Niemczech czy Francji. My chcemy przenieść je na nasz polski grunt i przekonać odbiorców w kraju, że klasyczna drewniana podłoga może mieć różne, zaskakujące i niezwykle efektowne oblicza – dodaje Kamila Kaczkan.

Więcej informacji na stronie: www.kaczkan.pl

Kaczkan produkuje podłogi drewniane od 28 lat jako tradycyjna, rodzinna firma z imponującą wiedzą o drewnie i jego obróbce. Nasze drewno pochodzi ze sprawdzonych i racjonalnie zarządzanych źródeł w Europie. Jest pozyskiwane zgodnie z zasadami świadomego zarządzania zasobami naturalnymi,
a wykonywane deski odpowiadają najwyższym standardom jakościowym. Wszystkie podłogi posiadają certyfikat FSC oraz pełną dokumentację produktów z drewna zgodną z wymogami Unii Europejskiej. Każdy etap procesu produkcyjnego odbywa się w Europie i jest nadzorowany przez eksperta, co odróżnia marką Kaczkan od firm, które produkują podłogę na skalę masową. Innowacyjne technologie pozwalają na uzyskanie wysokiej precyzji, optymalizację produkcji, obniżenie kosztów oraz ochronę środowiska, co potwierdza aż siedem certyfikatów: PN-EN dotyczący produkcji, certyfikat CE (Conformité Européenne), deklarujący spełnienie wymogów dotyczących bezpieczeństwa użytkowania oraz jakości produktu wg dyrektyw UE,  certyfikat DIBT świadczący o jakości produktów oraz
o wysokich standardach środowiska i ludzi w branży budowlanej, a także certyfikat FSC przyznawany jest za poszanowanie zasad gospodarki leśnej. Roczna produkcja wynosi 800 000 m kw. podłóg dwuwarstwowych oraz 200 000 m kw. podłóg litych, a blisko 90% podłóg trafia za granicę – na rynek europejski. Firma otrzymała liczne nagrody, z których najbardziej prestiżowe to Diamenty Forbesa 2012 i 2013 oraz Gazele Biznesu.