Maciej Nuckowski

Dyrektor Działu Usług

Xerox Polska

Nowe technologie zmieniają nasze podejście do biznesu i usług. Według prognoz ABI Research, w ramach Internetu Rzeczy do 2020 r. będzie użytkowanych ponad 30 mld urządzeń. Każdego dnia korzystamy z systemów mobilnych, chmury obliczeniowej czy aplikacji ściśle połączonych ze sobą siecią. Zjawisko znane pod nazwą transformacji cyfrowej wpływa na życie każdego z nas. Nowoczesne rozwiązania pozwolą nie tylko podejmować kluczowe decyzje biznesowe, ale również wziąć pożyczkę bez konieczności wypełniania zbędnych formularzy czy błyskawicznie wydrukować na dowolnym urządzeniu dokumenty zapisane np. w telefonie lub tablecie. Przebiegający obecnie proces zmiany wymaga jednak od przedsiębiorców odpowiedniego przygotowania, by skutecznie połączyć równolegle funkcjonujące obecnie światy – „stary” w wydaniu analogowym oraz „nowy” w wymiarze cyfrowym.

Zmiany nie powinny ominąć również środowiska druku, które wciąż odgrywa dużą rolę w strukturze kosztów poniesionych przez przedsiębiorstwa. Według raportu KPMG pt. „Wykorzystanie papieru w przedsiębiorstwach działających w Polsce” firmy wykorzystują miesięcznie ponad 11 mln ryz papieru A4, co oznacza zużycie ponad 5,5 mld kartek. Często jednak digitalizacja obszaru druku jest bagatelizowana. Już dzisiaj wyraźnie widać, że w życiu prywatnym większość z nas chętnie funkcjonuje w cyfrowym świecie. Przychodząc do pracy przechodzimy jednak szybką transformację i wracamy do starego podejścia opartego o dokumenty, procedury i długoterminowe kontrakty. Właśnie dlatego decydując się na przeprowadzenie cyfrowej rewolucji należy zadać sobie pytanie: Czy prowadzenie innowacyjnego przedsiębiorstwa opartego o archaiczne standardy administracyjne jest efektywne? Od czego zacząć zmiany, by sposób ich wdrożenia był najprostszy? Jak nie zakłócić działających procesów biznesowych w okresie przejściowym?

Dzięki nowoczesnym technologiom stworzenie całego „biura przyszłości” jest możliwe. Warto jednak zacząć od podstaw, by w krótkim czasie rewolucja cyfrowa stała się ewolucją w skali całego biznesu.