Kalendarzy używa każdy z nas. Oprócz tych biznesowych, ludzie korzystają również z kalendarzy ściennych czy na przykład biurowych. Terminarz taki pozwala przede wszystkim na zorganizowanie czasu, dzięki czemu nigdy nie spóźnimy się na umówione spotkanie.

Idealna forma reklamy

Kalendarze w dzisiejszych czasach mają również inne, czysto marketingowe zastosowanie. Zdarza się, że dostajemy kalendarz na przykład w aptece – kalendarze firmowe są bowiem jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów na długoterminową reklamę. Są one idealną metodą na to, aby dotrzeć do klienta bezpośrednio, ale też pozostać w jego pamięci na znacznie dłużej niż na przykład rozdawane na ulicach ulotki. Za każdym razem, kiedy nasz klient spojrzy na swój kalendarz, zobaczy duże logo firmy, od którego go otrzymał – naszej firmy.

Rodzaje kalendarzy

Na stronie internetowej firmy Tomex mamy do wyboru kalendarze planszowe, 13-stronicowe, trójdzielne, biurkowe i książkowe. Wygląd każdego z nich jest inny, dlatego też ważne jest, abyśmy mogli wybrać taki, który najbardziej odpowiada naszym oczekiwaniom oraz celom marketingowym. Kalendarze firmowe, podobnie jak ulotki, drukuje się hurtowo – to znaczy, że niezwykle rzadko pojawia się klient chcący wydrukować na przykład jeden kalendarz ze swoją grafiką. Najczęściej stosowanymi kalendarzami są tak zwane kalendarza listkowe, które dzięki swojemu małemu formatowi, mogą służyć jako dodatek do oferowanego produktu – tak reklamują się chociażby księgarnie czy wydawnictwa. Nie są one jednak aż tak efektywne jak kalendarze ścienne, ponieważ klient często zapomina o tym, że taki kalendarz listkowy został mu podarowany.

Produkcja kalendarzy

Warto wiedzieć, że ze względu na różny charakter kalendarzy (trójdzielne różnią się na przykład od terminarzy), są one również inaczej produkowane i drukowane. Kalendarze ścienne, szczególnie plakatowe, składające się tylko z jednej planszy, są nieskomplikowane w produkcji, jednak przy druku na przykład terminarzy (kalendarzy książkowych) trzeba zadbać o wiele aspektów. Tutaj nie wystarczy tylko wydruk kalendarza: po tej czynności arkusze trzeba równo oraz dokładnie złożyć, pamiętać o ułożeniu stron w odpowiedniej kolejności (czym zajmuje się maszyna) oraz o takiej oprawie, jaką zamówił klient.

Kalendarze, prócz produkcji do celów reklamowych (do rozdania obecnym lub przyszłym klientom) są również produkowane na skalę przemysłową – trafiają wtedy do sklepów. Ich wzorów jest bardzo dużo, jednak warto pamiętać, że jeśli chcemy zamówić kalendarze do celów marketingowych, czyli takie z logo własnej firmy, bardzo ważne jest przygotowanie plików do druku – preferowany format dostarczania materiałów do drukarni to PDF, a kolorystyka musi być określona w kolorach CMYK lub Pantone, ponieważ w innym wypadku kolory na papierze będą różniły się od tych na monitorze.

W wielu przypadkach bywa tak, że drukarnia, oprócz produkcji kalendarzy, zajmuje się również drukowaniem teczek, folderów czy ulotek (jak wspomniana już wcześniej firma Tomex) – jest to idealny sposób na zaplanowanie swojej kampanii reklamowej.

bindung-610196_1280