Panuje przekonanie, że reklama jest kosztowna i w związku z tym dostępna dla tych, którzy mają pieniądze. Nikogo nie dziwi i mało kto zwraca uwagę na to, że na bilbordach widzimy ciągle te same marki w różnych wizualizacjach. Startupy i małe firmy z reguły nie mogą pozwolić sobie na reklamę wielkopowierzchniową, w telewizji, w prasie i drogie kampanie reklamowe w internecie. Nie stać ich również na korzystanie z usług agencji reklamowych. Stoją więc na straconej pozycji w konkurencji z gigantami. Szukają innych rozwiązań, tańszych lub bezpłatnych, które mogą wdrożyć samodzielnie. Takie rozwiązania mogą okazać się bardzo skuteczne, jednak zajmują zwykle więcej czasu i wymagają pomysłu, który nie zawsze pojawia się na żądanie.
Fajnym rozwiązaniem dla małych firm mógłby okazać się Dzień Bezpłatnej Reklamy. Dzień w którym agencje marketingowe, reklamowe i domy mediowe udostępniłyby swoje usługi za darmo. W tym dniu, mała jednoosobowa działalność miałaby równie szanse z korporacją. Na bilbordach i w telewizji zobaczylibyśmy reklamę małej cukierenki z ciastkami bez konserwantów, lokalnej szkoły z oryginalnymi metodami nauczania, warzywniaka z produktami ekologicznymi, szewca, sklepiku z produktami ręcznie robionymi i wiele innych, których nie mielibyśmy okazji poznać, gdyby nie ten dzień.
Pomysł na zorganizowanie Dnia Bezpłatnej Reklamy powstał w dniu 22 lipca, w związku z tym chcemy uznać tą datę za Dzień Bezpłatnej Reklamy.
Jeśli przynajmniej 100 osób poprze ten pomysł – zaczynamy działać!
Pomysł można poprzeć pod tym linkiem: https://www.facebook.com/bezplatnareklama