Warszawa, 20 sierpnia 2015 r. – Getin Bank zakończył program pilotażowy płatności mobilnych w technologii HCE (Host Card Emulation). Nowa usługa, opracowana i wdrożona we współpracy z MasterCard, pozwoli na bezpieczne płatności zbliżeniowe telefonem, również bez zasięgu sieci. Klienci Getin Banku będą mogli korzystać z technologii HCE już we wrześniu br.

Nowa usługa zaoferowana przez Getin Bank umożliwia dokonywanie płatności zbliżeniowych telefonem komórkowym na tej samej zasadzie, co tradycyjna karta zbliżeniowa. Klient Getin Banku musi jedynie posiadać urządzenie z NFC, działające na systemie operacyjnym Android KitKat lub nowszym. Dostęp do płatności HCE odbywa się z poziomu aplikacji mobilnej Getin Wallet.

Nowa metoda płatności Getin Banku została oparta o specyfikację MasterCard Cloud-Based Payments (MCBP), gwarantującą najwyższe standardy bezpieczeństwa. Umożliwia ona między innymi możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych również poza zasięgiem sieci telekomunikacyjnej, a także dodatkowe zabezpieczenie mechanizmem odnawiania zestawów kluczy kryptograficznych. We wdrożeniu i udostępnieniu klientom zbliżeniowych płatności mobilnych, Getin Bank wspiera partner technologiczny, firma MasterCard Payment Transaction Services (spółka-córka MasterCard, działająca wcześniej pod nazwą Trevica).

„Płatności w technologii HCE to kolejny etap budowania szerokiej, komplementarnej oferty innowacyjnych rozwiązań bankowych zgodnie z przyjętą strategią rozwoju. Coraz większe grono naszych Klientów docenia korzyści, jakie oferują rozwiązania mobilne. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozwój usługi finansowej, która wymaga jedynie posiadania telefonu – mówi Paweł Wawiernia, Dyrektor Departamentu Kart Płatniczych i Płatności Alternatywnych, Getin Noble Bank.

„Konsumenci na całym świecie coraz chętniej płacą za swoje zakupy przy pomocy urządzeń mobilnych, zamiast fizycznych kart płatniczych. Wygodna i bezpieczna płatność telefonem to przyszłość, która dzieje się już teraz, a Polska ponownie jest na czele wdrażania innowacji, oferując płatności mobilne w dwóch formatach: HCE oraz opartym o karty SIM – powiedział Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. – Cieszymy się, że Getin Bank zdecydował się wprowadzić rozwiązanie MasterCard do swojej oferty. Klienci z pewnością skorzystają na tym prostym i bezpiecznym sposobie dokonywania płatności”.

„MasterCard Payment Transaction Services to europejska firma technologiczna o polskich korzeniach, działająca od 2008 roku. Stale doskonalimy nasze kompetencje i ulepszamy technologie, by oferować naszym klientom najbardziej innowacyjne usługi – powiedzial Bruno Baugnies, Prezes MasterCard Payment Transaction Services. – Getin Noble Bank to jeden z naszych kluczowych klientów, we współpracy z którym stworzyliśmy wiele pionierskich rozwiązań bankowych, funkcjonujących obecnie na polskim rynku”.

Getin Bank jest drugim bankiem w Polsce, który wspólnie z MasterCard wdrożył zbliżeniowe płatności mobilne oparte na standardzie HCE. Niespełna rok po ogłoszeniu specyfikacji MasterCard Cloud-Based Payment, MasterCard realizuje obecnie 50 projektów wdrożeniowych płatności mobilnych w technologii HCE w 18 krajach europejskich, m.in. we Francji, Niemczech, Włoszech, Rosji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Turcji, Finlandii, na Ukrainie, czy Węgrzech.

Klienci Getin Banku będą mogli płacić zbliżeniowo telefonem we wszystkich terminalach zbliżeniowych w Polsce, których na naszym rynku jest już ponad 76%, a także w 38 krajach europejskich i 68 krajach na całym świecie.