Japońska firma LIXIL ogłosiła , że stworzy nowy pion biznesowy dla swoich globalnych działań na rynku wyrobów sanitarnych. Za proces ten odpowiedzialny będzie David J. Haines, szef Grupy Grohe. Przewiduje się, że ruch ten wpłynie poziom sprzedaży w wysokości około 6 mld dolarów, a także na zysk w wysokości około 10% zysku operacyjnego, przy zatrudnieniu 30.000 pracowników na całym świecie. W ramach Grupy LIXIL Water Technology, GROHE, American Standard Brands, JOYOU oraz LIXIL / INAX pozostaną wciąż niezależnymi markami.

Firma LIXIL z siedzibą w Tokio ogłosiła wprowadzenie nowego modelu operacyjnego, składającego się z czterech głównych jednostek technologicznych. Decyzja ma związek z globalnymi planami rozwoju firmy. Najbardziej zauważalną zmianą będzie utworzenie Grupy LIXIL Water Technology, która pozwoli na integrację działań spółek wchodzących w skład Grupy LIXIL, w tym GROHE i American Standard Brands. Grupa LIXIL Water Technology rozpocznie działalność 1 kwietnia 2015 roku, po uzyskaniu odpowiednich pozwoleń regulacyjnych i uchwaleniu wewnętrznych procedur korporacyjnych. Celem ogłoszonej dziś decyzji jest zdobycie pozycji globalnego lidera na międzynarodowym rynku ceramiki sanitarnej z wynikami sprzedaży na poziomie około 6 mld dolarów, z zyskiem w wysokości około 10% zysku operacyjnego, przy zatrudnieniu 30.000 pracowników w biurach sprzedaży na 150 rynkach lokalnych oraz w 50 zakładach produkcyjnych na całym świecie.

David J. Haines, obecny prezes i CEO Grupy Grohe, obejmie również funkcję dyrektora generalnego Grupy LIXIL Water Technology. Otrzyma on wsparcie doświadczonego zespołu zarządzającego na rynku globalnym.
W ramach nowej Grupy LIXIL Water Technology, firmy Grohe, American Standard, JOYOU oraz LIXIL / INAX pozostaną niezależnymi jednostkami biznesowymi. Grupa LIXIL Water Technology utworzy także cztery obszary sprzedaży – EMEA, rynek Japonii, obu Ameryk oraz Azji – za które odpowiadać będą poszczególne marki. Inne zmiany ogłaszane będą w odpowiednim czasie.

– Decyzja ta wzmacnia naszą pozycję na globalnym rynku ceramiki sanitarnej oraz łączy wszystkie wiodące marki w najważniejszych regionach świata w potężny i wysoce wydajny organizm. Szczególnie chodzi tu o proces sprzedaży, produkcji, jak również badania i rozwój. Jesteśmy dumni, że możemy być nowym liderem na światowym rynku pod kierownictwem Davida J. Hainesa – powiedział Yoshiaki Fujimori, prezes i dyrektor generalny grupy LIXIL.

– Grupa LIXIL Water Technology będzie kluczowym i innowacyjnym graczem w branży sanitarnej, ponieważ składa się ze znanych i silnych marek oraz posiada doskonałe rozeznanie na szybko zmieniającym się globalnym rynku – dodał David J. Haines, obecny prezes i CEO Grupy Grohe oraz przyszły dyrektor generalny Grupy LIXIL Water Technology. – Szeroka i wyjątkowa oferta naszych produktów pozwala nam na świadczenie kompleksowych rozwiązań łazienkowych. Dzięki międzynarodowemu doświadczeniu naszej kadry zarządzającej, będziemy prowadzić dochodową i zrównoważoną politykę wzrostu, a także integrować rozwiązania całej branży sanitarnej – dodał David J. Haines.

Dostrzegając wagę i znaczenie innowacji oraz nowych technologii, Grupa LIXIL Water Technology staje się jednym z najważniejszych filarów nowej struktury LIXIL.