Czy należysz do tych osób, które rano wybiegają do pracy bez śniadania, potem szybko wypijają kawę i przegryzają co jest pod ręką, a wieczorem nadrabiają wszystkie zaległości porządną, dużą kolacją? Wielu z nas tak postępuje. A jednak jest to bardzo niezdrowe, tuczące i pozbawia nas energii, zamiast dodawać sił.

Jedzenie na końcu listy ważnych spraw
Żyjemy w dużym biegu starając się łączyć wiele różnych ról i godzić wiele obowiązków. Dlatego najczęściej zapominamy o tym, że zdrowe, systematyczne jedzenie to nasz obowiązek wobec samych siebie. I jeśli nie będziemy na bieżąco dbać o swój organizm w końcu opadniemy z sił i wtedy żadne ważne obowiązki z listy spraw do załatwienia nie będą realizowane tak jak trzeba. Dlatego zdrowe odżywianie jest podstawą efektywności w życiu i w pracy. Warto o tym pamiętać.

Co to znaczy zdrowe śniadanie
Są pokarmy, które dodają energii i takie, które ją zużywają. Podstawowym posiłkiem każdego dnia jest śniadanie. Powinno ono być zbilansowane tak, aby dawało nam sił. W prawidłowo skomponowanym śniadaniu powinny znaleźć się weglowodany, białko oraz enzymy i wiatminy. Dobry zestaw to pieczywo ciemnoziarniste, wędlina i pomidor. Bardziej wymagających zaspokoi tost z pastą z awokado i soku z cytryny lub hummus. Bardzo wzmacniająco działa klasyczna owsianka. Co jednak zrobić jeśli nie ma czasu na przygotowanie posiłku?

Szybko, a dobrze
Dla zabieganych świetną propozycją są zdobywające coraz większą popularność koktajle. Do przygotowania wystarczy zwykły blender lub mikser oraz zapasy płatków owsianych, ziaren sezamu, zarodków pszennych, orzechów, migdałów, owoców i nabiał czyli maślanka, kefir lub zsiadłe mleko. Zakupy można zrobić jednorazowo na początku tygodnia, a potem każdego dnia komponować inny mocno stawiający na nogi koktajl. Brakuje Ci energii? Weź szklankę zsiadłego mleka, banana, 2 kostki czekolady, garść migdałów, łyżeczkę miodu. Zmiksuj i wypij. Otrzymasz dawkę witamin, mikroelementów i minerałów potrzebnych do dobrego funkcjonowania Twojego umysłu i nerwów. Chcesz się oczyścić z toksyn? Zmiksuj kefir, algi w proszku (dostępne w każdym sklepie eko), awokado, zarodki pszenne i płatki owsiane. Takie śniadanie jest zdrowe, syci nawet mężczyzn, a jego przygotowanie zajmuje może 3 minuty.

Jak wyrobić nowe, zdrowe nawyki żywieniowe?
Warto przygotować produkty dzień wcześniej i dokładnie zaplanować śniadanie na następny dzień niezależnie od tego czy będzie to posiłek tradycyjny czy koktajl. W przypadku tego drugiego, można kupić wygodny kubek z pokrywką i koktajl wziąć ze sobą do samochodu i spokojnie wypić po drodze do pracy. Dbajmy o zdrowie i pamiętajmy, że tak naprawdę ogranicza nas tylko i wyłącznie własna pomysłowość – zachęca Tomasz Mendak Health&Wellness Manager z firmy Workmed.

Więcej na temat corporate wellness na www.workmed.pl