Ogólnoświatowa akcja Maraton Pisania Listów, będąca inicjatywą jednej z największych organizacji działających na rzecz praw człowieka, doczekała się nowej odsłony w ramach kampanii, przygotowanej przez firmę Sparc Media. Dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań z zakresu marketingu online, osoby chcące wziąć udział w akcji mogą sfinansować znaczki niezbędne do wysłania listów mających pomóc więźniom na całym świecie.

Maraton Pisania Listów odbywa się w Polsce już po raz 15. Tysiące osób, zarówno pojedynczo, jak i w zorganizowanych grupach, kierują wiadomości do ministrów, członków rządów i wpływowych osób, które mają realne możliwości odmienienia losu niesprawiedliwie uwięzionych. Ogromne zainteresowanie, którym cieszą się takie akcje, poza wymiernymi efektami zwraca również uwagę na społeczną potrzebę tego typu przedsięwzięć.

W ramach swojej działalności, Amnesty International współpracuje z licznymi organizacjami pozarządowymi, a także firmami, które wspierają inicjatywy AI na bardzo szeroką skalę. Dzięki ich możliwościom, organizacja może nie tylko zwiększyć swój zasięg, ale także trafić do szerszego grona odbiorców.

Współpraca ze Sparc Media opierała się na stworzeniu kreacji rich mediowej na mobile, wyświetlanej na Facebooku, oraz dodatkowym wykorzystaniu statycznych bannerów. W ten sposób Amnesty International ma szansę nie tylko zgromadzić fundusze na wysyłkę listów, ale i zwiększyć świadomość dotyczącą akcji.